S Savic skrev:
Hej
Jo jag förstår att det kan finnas nyans skillnader men detta är i andra högsta grad alldeles förmycket ..
Var inne i butik och pratade med säljare på plats som instämde att det är utan tvekan fel när jag visade han mina bilder ..
Men det är fortf upp till leverantören dvs logoclic att avgöra ..
Passade på och ta bild på utställningsgolvet och se avgör själva ! [bild]
Hej, det skulle vara intressant om du kunde ta en bild på Bauhaus utställningsgolv med en eller flera av dina överblivna golvplank eller spillbitar lagda ovanpå deras varuprov. Då kan alla här på forumet mycket lättare göra en bedömning av avvikelsen och personalen på Bauhaus skulle säkert också uppskatta detta för att kunna argumentera för dig gentemot deras leverantör.
 
  • Gilla
Vardagsrum och 7 till
  • Laddar…
S
G Gillar att bygga skrev:
Hej, det skulle vara intressant om du kunde ta en bild på Bauhaus utställningsgolv med en eller flera av dina överblivna golvplank eller spillbitar lagda ovanpå deras varuprov. Då kan alla här på forumet mycket lättare göra en bedömning av avvikelsen och personalen på Bauhaus skulle säkert också uppskatta detta för att kunna argumentera för dig gentemot deras leverantör.
Något sådant vill ju trådis givetvis inte göra begriper du väl. 😁
 
S Savic skrev:
Seriöst Maria har du verkligen inget bättre än leka svensklärare !
Maria delade med sig av en kunskap hon satt på och du gillade uppenbarligen inte det.
Jag har lärt mig att det är både jobbigt och improduktivt att vara lättkränkt, så svälj, bit ihop och gå vidare.

I bästa fall har du faktiskt lärt dig något nytt, en funktionerna med ett forum som BH är ju att lära av varandra i en gemensam intressegrupp.
 
  • Gilla
  • Arg
mike_of_sweden och 12 till
  • Laddar…
S Sernando skrev:
Något sådant vill ju trådis givetvis inte göra begriper du väl. 😁
Du kan ha rätt, vi får väl se.....
 
Tråkigt men ditt golv. En annan grej som noterades. Skarvarna borde väl förskjutas till var tredje rad, hur länge skulle golvet acklimatiseras innan läggning? 🤔
 
Hus tomte
A Almedals skrev:
Tråkigt men ditt golv. En annan grej som noterades. Skarvarna borde väl förskjutas till var tredje rad, hur länge skulle golvet acklimatiseras innan läggning? 🤔
Sen är varannan likadan så det gör ju inte saken bättre heller.

golv läggaren kanske ser dåligt
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
S Savic skrev:
Seriöst Maria har du verkligen inget bättre än leka svensklärare !
Jag håller med, det vore bättre om hon lärde dig köpa golv.🤔
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag håller med, det vore bättre om hon lärde dig köpa golv.🤔
som att inte tro att man kan snålla på golv köpet vill man ha bra golv går man inte till bauhaus
 
  • Gilla
Harald Boye
  • Laddar…
4774
S Savic skrev:
Hej
Problemet !!! är att jag köpte inte den nyansen ! Hade jag det så skulle jag endå reklamera för då är det fel på dom andra.

Driver själv en webbshop och känner väl till om produkter bilder är redigerade.

Givetvis var jag inne i butik och kollade innan jag beställde

Om du skulle beställa bruna tapeter av mig och jag levererar gråa blå skulle du tycka det var bättre ?

Du menar att tapetserare ska veta exakt vilken nyans du valt till tapeterna samt dubbelkolla alla 50 rullar, helst när du själv inte är hemma närvarande och kan avgöra.
Nej givetvis inte !

Du tar för givet att du fått korrekta produkter som översätmmer med vad du beställt ..
Inte fan synar man 50 paket i jakt efter fel .
Man synar medans man lägger
Skulle heller aldrig accepterat det där golvet. Det ser ju hemskt ut och då menar jag inte bara färgen utan golvet i sig ser för slitet och sjaskigt ut . Ok om det hade legat där i 25 år men inte när det är helt nylagt. Lider med er, vad trist för er 💗
 
  • Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
som att inte tro att man kan snålla på golv köpet vill man ha bra golv går man inte till bauhaus
”Snålla” ?
 
  • Haha
  • Gilla
  • Arg
Den ofrivillige klåparen och 7 till
  • Laddar…
Logoclic och premiumgolv a+....
Logoclic är ju det billigaste golvet som Bauhaus har... Inte direkt premium.

Premium är typ Kährs, Forbo eller Pergo...
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
S Savic skrev:
Hej
Köpte ett laminat golv på Bauhaus med premium kvalitet 14 mm A+ ect mm osv.
Efter golvläggare lagt det och städat rent upptäcker vi flertalet produktions fel både i kulör som tryck.
Reklamerade givetvis omgående och blev utlovat nytt golv som omläggning av tjejerna I butikens Kundtjänst.
"Bara skicka fakturan"
Driver själv verksamhet och vet att det är inte bara !
Allt måste gå igenom vissa distanser o rutiner innan man får korrekt svar.
Givetvis hade jag rätt för det är leverantören som ska stå för kostnaderna..
Var både i butik och visade bilder samt sänt flertalet mail med foto.
Leverantörens svar efter 10 dagar var att dom inte står för nått typ !
Allt är golvläggaresn fel enl dom.
Helt absurt.
Golvläggaren har synat alla brädor innan läggning för se evt skador men detta visade sig först när vi kom hem och såg att det är inte samma golv som i butik..
Efter ytterligare bråk med Bauhaus vill dom nu att jag ska ta video o bilder på samtidiga brädor som är fel igen.
Jag får nervsammanbrott snart och tänker att detta är bara för att jag ska tröttna och ge med mig ..
Men det kommer jag inte göra !
Är det någon som varit med om något liknande?
På bilden syns mitt golv brevid Bauhaus bild på golvet och se fall det finns någon som helst tvekan ?
Tacksam för svar och rekommendationer// Gagge
Har själv haft otur med golv från bauhaus 2 gånger. Köpte vinylgolv logoclic som var värdelöst samt akustikpanel där jag fick fel färg 2 gånger och fick böka med retur och pratade med massa oseriösa personer på deras kundtjänst. Blev till att förklara samma sak för 100 personer.

Bauhaus är en bra butik om man ska snabbt köpa skruvar och annat men inget mer. Deras webbshop är sista stället jag kommer handla av igen. Vill man köpa kvalitetsgolv så ska man nog inte välja bauhaus som återförsäljare. Hoppas att det löser sig för dig.
 
  • Gilla
Savic
  • Laddar…
J johnniemalm skrev:
”Snålla” ?
snåla
 
M maria01 skrev:
som att inte tro att man kan snålla på golv köpet vill man ha bra golv går man inte till bauhaus
Än en gång Maria
Vad gör du här inne överhuvudtaget ?
Förutom leka sfi fröken till komentera snålhet.
Tänka sig att alla skiter inte pengar och jag är är övertygad om att inte du gör det iheller.
Men en sak är klart och tydligt
Du är inne på fel forum
Svensk Damtiding passar nog bättre ..
 
  • Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
S Savic skrev:
Hej
Jo jag förstår att det kan finnas nyans skillnader men detta är i andra högsta grad alldeles förmycket ..
Var inne i butik och pratade med säljare på plats som instämde att det är utan tvekan fel när jag visade han mina bilder ..
Men det är fortf upp till leverantören dvs logoclic att avgöra ..
Passade på och ta bild på utställningsgolvet och se avgör själva ! [bild]
Finns det möjligen någon bit i butiken du kan ta hem och lägga bredvid ditt golv? Det är omöjligt att jämföra bilder från två olika tillfällen med olika ljussättning och färgtemperatur på ljuset. I butiken är det antagligen varmt artificiellt ljus medan ditt golv troligen har indirekt ljus utifrån?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.