FredrikR FredrikR skrev:
Självdoserande, och lagomt stor.
Vi har kört Bosch i många år.
Jag skulle välja en tyskbyggd Siemens eller Bosch, IQ700 eller Serie 8. Hemma har vi en Siemens från 2008, tyskbygge, 1600v/min, som tuffar på. Jag har iofs bytt kol men det är historia på nyare modeller m kolborstfri motor. Även bytt dämpare en gång. Det blir Siemens/Bosch även nästa gång.
 
  • Gilla
roli och 2 till
  • Laddar…
Gaaaaaaahhh! 😄
Närbild på en fastrostat skruv med en kabelförbindelse inuti en motor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
tommib
tommib tommib skrev:
Argh!
Tvättmaskinen har rasat. Trumman går knappt att snurra runt och det finns ett jack i bälgen. Misstänker lagerhaveri. Närmare tio år gammal LG som har fungerat utmärkt fram till nu.

Vad ska man ha för Tvättmaskin 2024? Hittar bara massa autogenererade skitsidor när jag söker, vilket är värt ett ytterligare GAAAAAHHH!
Svarar mig själv. Efter "lätt" demontering så tror jag orsaken är lokaliserad. Tack vare en böjd peang och lite tålamod behövde jag inte ens ta isär baljan.

Trasiga bitar av grönt och blått tyg på ett beigefärgat klinkergolv bredvid en vit möbel och en strumpförsedd fot.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Öppen tvättmaskin med en person vid sidan, verktyg ligger på golvet, inklusive en skruvmejsel, en böjd peang och en skiftnyckel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite pyssel med att få ihop det igen men hade god hjälp av den tioåriga assistenten. Faktisk hjälp, inte bara "hjälp".

Så Gaaaaahhh blev Ahhhhhh

😁
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 13 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Argh!
Tvättmaskinen har rasat. Trumman går knappt att snurra runt och det finns ett jack i bälgen. Misstänker lagerhaveri. Närmare tio år gammal LG som har fungerat utmärkt fram till nu.

Vad ska man ha för Tvättmaskin 2024? Hittar bara massa autogenererade skitsidor när jag söker, vilket är värt ett ytterligare GAAAAAHHH!
Vi har någon variant av denna med autodosering. Funkar skitbra flera år senare.

https://www.power.se/vitvaror/tvatt...sNeKgjYQFacx0PTcR6waAidKEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
 
Vi köpte ett par gardiner och de stinkercsom en parfymfabrik även efter två tvättar. Gaaaah!
 
  • Ledsen
Maria T
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Gaaaaaaahhh! 😄
[bild]
Induktionsvärmare hade gett dig en aaaaaah😚

Närbild av en rostig bult som värms upp med en induktionsvärmare med en glödande röd/orange nyans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Induktionsvärmare hade gett dig en aaaaaah😚

[bild]
Borrade ur den.... Men induktionsvärmare hade varit grymt.. funkade inte med något annat lambdasondens sladdar satt nån centimeter från muttern...
Svart flätad avgasrörslang med rostig fläns på grusig mark, slangänden trasig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Induktionsvärmare hade gett dig en aaaaaah😚

[bild]
Hur kraftig har du?
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
polska? Bonusfråga: har översättningarna blivit sämre det senaste kvartsseklet?

Stay tuned!
Från Polska blir det om inte annat väldigt kul ibland.

8. Röka avgasklaff.

Du kan klura på vad det kan tänkas betyda 🤔😅😂🤣
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Gaaaaaaahhhh!

Kukont i rygghelvetet. Tror det är en kombination av att ha sovit på extramadrass på köksgolvet i fler veckor än vettigt, och kört ett antal timmar i tisdags. Känns som kramp bakom skulderbladet.
 
  • Ledsen
  • Gilla
Taxture och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Hur kraftig har du?
inte skruvat med så mycket rostigt så jag behövt skaffa en egen, men kompisar runt mig har olika varianter. Specifikt har jag dålig koll på modeller tyvärr. Men allt från golvmodeller på hjul till väskvarianter.

Kollade runt lite och skulle jag handla en idag utan att fråga om råd från de som använder sina ofta så ser Rimac ut som ett bra val. Men jag skulle helt klart fråga några kompisar först om deras erfarenheter.

https://www.blys.se/sv/artiklar/rimac-induktionsvarmare-15kw-inkl-19mm-26mm-och-flexibel.html

Ser man till priset så ser ju tex. B-tema ut att ha en "billigare" men hittade inte duty cycle på den
https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/induktionsvarmare/induktionsvarmare-2000046522

Classes verkar ha dålig duty cycle också, så den känns sådär

https://www.clasohlson.com/se/Induktionsvarmare-Telwin-Smart-Inductor-5000-Twister/p/41-1397

Ser man till Classes dåliga duty cycle på 2min /5min så kan man ju undra hur de där billiga rackarna runt 2.000kr man kan hitta har för kraft och livslängd öht.
 
tommib tommib skrev:
Svarar mig själv. Efter "lätt" demontering så tror jag orsaken är lokaliserad. Tack vare en böjd peang och lite tålamod behövde jag inte ens ta isär baljan.

[bild]

[bild]

Lite pyssel med att få ihop det igen men hade god hjälp av den tioåriga assistenten. Faktisk hjälp, inte bara "hjälp".

Så Gaaaaahhh blev Ahhhhhh

😁
Definitivt Ahhhhhh då den största behållningen kanske inte är att maskinen fungerar igen, utan att tioåringen kan komma att minnas den stunden av att göra något tillsammans med värme i hela sitt liv. 🙂
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH!

Bytte batterier och gjorde rent robotklipparen igår, nu på morgonen har den ändå inte gått ut och börjat klippa, fortfarande "laddsystemproblem"😡
 
  • Ledsen
kashieda
  • Laddar…
Går bra nu.
Körförbud på firmabilen.
Satt igår för att hitta en bestid.
Förr kunde man få upp alla lediga tider i ett område, nu måste man klicka en en station i taget.
Inget på måndag, nästa station...inget på måndag, nästa....efter typ 15 försök...ja, där var en station som hade tid på måndag, bokar den direkt.
Var där nyss, jag hade bokat måndag om en månad ☹️
 
  • Ledsen
  • Haha
  • Wow
Dilato och 6 till
  • Laddar…
hsd
Är det ingen som har drop in
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.