Förbereder lite lamm för grillen ikväll
 
  • Köttstycke i plastförpackning, en kniv, en hel vitlök och en mortel med kryddor på en skärbräda på träbänk, förbereds för grillning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
husdrommaren och 7 till
  • Laddar…
Kräftor till Lunch😀😀👌
En tallrik med sallad, pajbit, smörgås och kräftor, samt ett glas dryck på ett träbord framför en TV som visar en golfspelare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 9 till
  • Laddar…
4774
En härlig sallad med hemgjord dijondressing passar utmärkt till lunch med ett glas välkyld rosé En sallad med färska grönsaker och en tallrik bredvid ett glas rosé på en blå duk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Slita ut...? 🤔
Vår Weber har passerat 13 år, står utomhus och används året runt. 😎👍

Är det brännarrören som blir utslitna?
Har bytt 1 av 4 som då gick på den 10 åriga garantin.
Japp.. den funkade.. men jag ansåg att den gjort sitt.. man får vad man bet för och hur man sköter om sina saker!

Vår grill står ute året runt utan skydd (iaf den gjorde).. och det var en grill från jula som jag best och fick en liten transportskada på locket (i ”sömmen” ).. och de gav mig ett ”avdrag” på priset om jag behöll den (fanns ingen reservdel 😳 trots att den säljs än idag..).. när de kom på att jag tänkte inte åka in med 85 kg grill (därför vi beställt hem den) och det var deras ansvar att hämta o kolla (genom att jag best hemkörning)

Jag tyckte de var för snåla så jag gav dem ett motbud.. 😜 och de tog det. Billigaste grillen vi köpt .. med en fyra cm buckla på locket.. grillade mycket gott i flera år på den.. men rosten ”tog den” tillslut (kunde ha tagit hand om den bättre.. )

NU har jag köpt en sketadyr grill (tycker ingen annan jag beklagat mig för … Tom mamma har köpt en dyrare 😳).. men jag hade aldrig köpt nån grill för mer än 5000 kr ..innan!

Ujuj det var en hel ”historia” att välja grill.. tog nog ett par månader av jämförande, rekande, kolla runt/fråga och dessutom jämför med vad man fick för pengarna haha.. (jag KAN gå till överdrift ibland.. spec om nått e lite dyrt..)

Men är så nöjd med mitt val.. 😃👍 ..och det är maken med (han vågade inte lägga sig i min forskning.. han va nöjd om vi ”fick äta nått grillat” bara.. inom snar framtid)

Har numer en Napoleon Freestyle 425 😍
 
  • Älska
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
Kräftor.

En blå skål fylld med kräftor på ett dukat bord, omgiven av dryckesglas, en vinflaska och en konservburk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kräfta på en papperstallrik tillsammans med en brödskiva, placerad på en bordsduk med blommönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Maria T och 9 till
  • Laddar…
En tallrik med en schnitzel toppad med ört- och vitlökssmör, serverad med potatismos och en röd sås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
husdrommaren och 8 till
  • Laddar…
Liten skillnad mot signal grejer
 
Tallrikar med skaldjur, inklusive kräftor och räkor, på ett bord täckt med en blommönstrad duk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Hus tomte
Grillspett med kött, paprika och svamp tillagas på en grill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här blev det simpla spett med potatisgratäng och mozzarella/tomat/basilika hemgjord sås av creme fraiche med pepparrot å lite kryddor

en kall öl eller fler slinker ner oxå
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 9 till
  • Laddar…
S
Grönkålspaj till lunch och insjökräftor med västerbottenostpaj hos svärmor till middag.
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Ingen, mer el mindre, tjusig matbilder idag.. tacos är svårt att föreviga på ett bra sätt hehe..

En skål med hemmagjord guacamole, serverad med en sked på ett svart bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Guacamole har jag gjort 👍

En burk med inlagd rödlök och vitkål med skivade padronepaprika, perfekt för taco-kvällen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Picklad rödlök/vitkål/padrone har jag också gjort 👍


…och ja - TACOAFTON funkar alltid mmmm… *taco-koma* 😊
 
  • Gilla
  • Älska
Kjell_G och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren
Snigla Snigla skrev:
Japp.. den funkade.. men jag ansåg att den gjort sitt.. man får vad man bet för och hur man sköter om sina saker!

Vår grill står ute året runt utan skydd (iaf den gjorde).. och det var en grill från jula som jag best och fick en liten transportskada på locket (i ”sömmen” ).. och de gav mig ett ”avdrag” på priset om jag behöll den (fanns ingen reservdel 😳 trots att den säljs än idag..).. när de kom på att jag tänkte inte åka in med 85 kg grill (därför vi beställt hem den) och det var deras ansvar att hämta o kolla (genom att jag best hemkörning)

Jag tyckte de var för snåla så jag gav dem ett motbud.. 😜 och de tog det. Billigaste grillen vi köpt .. med en fyra cm buckla på locket.. grillade mycket gott i flera år på den.. men rosten ”tog den” tillslut (kunde ha tagit hand om den bättre.. )

NU har jag köpt en sketadyr grill (tycker ingen annan jag beklagat mig för … Tom mamma har köpt en dyrare 😳).. men jag hade aldrig köpt nån grill för mer än 5000 kr ..innan!

Ujuj det var en hel ”historia” att välja grill.. tog nog ett par månader av jämförande, rekande, kolla runt/fråga och dessutom jämför med vad man fick för pengarna haha.. (jag KAN gå till överdrift ibland.. spec om nått e lite dyrt..)

Men är så nöjd med mitt val.. 😃👍 ..och det är maken med (han vågade inte lägga sig i min forskning.. han va nöjd om vi ”fick äta nått grillat” bara.. inom snar framtid)

Har numer en Napoleon Freestyle 425 😍
sinuslinus grill ser ut att vara en Napoleon Rough XT 425, och de ligger runt 11-12 kkr, så 🤓

Jag lär vara skadad från min egen förstudie inför grillköpet 😇
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
sinuslinus grill ser ut att vara en Napoleon Rough XT 425, och de ligger runt 11-12 kkr, så 🤓

Jag lär vara skadad från min egen förstudie inför grillköpet 😇
Det finns mångaaaaa fina / bra grillar att välja på (märken och varianter).. ingen mer rätt eller fel än den andra egentligen :) (det är ju det som gör det så svårt när man ska investera..)

Man får helt enkelt låta sina behov och sin plånbok styra hehe..

Vi trivdes med gasol (har en kolgrill också, om vi vill ta fram) och ville således ha en sådan igen.. vi ville att denna grillen skulle ha reservdelar för de vanligaste "felen".. en hygglig garanti.. och möjlighet att köpa lite tillbehör till om man ville.

Sedan.. ekonomiskt.. ja då skulle den kosta under 10.. men helst hålla sig kring 5.. (nu blev det nånstans mittemellan i slutänden)

Man läste tester, kollade videosar (ögonen stod i kors efter nån månad...) och frågade runt på forum/grupper om någon hade en "sån eller sån" (eller hade provat dem).. :) .. och när man frågade om tips om köp.. ja då hamnade man lätt uppåt 14-18 000 kr i prisklass.. jättefina grillar de med.. men lite mer än jag hade att ge.. även om jag kollade där med..)

I slutänden, blev värdet för pengarna bra.. (men det tog tid o välja!)
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Snigla Snigla skrev:
Det finns mångaaaaa fina / bra grillar att välja på (märken och varianter).. ingen mer rätt eller fel än den andra egentligen :) (det är ju det som gör det så svårt när man ska investera..)

Man får helt enkelt låta sina behov och sin plånbok styra hehe..

Vi trivdes med gasol (har en kolgrill också, om vi vill ta fram) och ville således ha en sådan igen.. vi ville att denna grillen skulle ha reservdelar för de vanligaste "felen".. en hygglig garanti.. och möjlighet att köpa lite tillbehör till om man ville.

Sedan.. ekonomiskt.. ja då skulle den kosta under 10.. men helst hålla sig kring 5.. (nu blev det nånstans mittemellan i slutänden)

Man läste tester, kollade videosar (ögonen stod i kors efter nån månad...) och frågade runt på forum/grupper om någon hade en "sån eller sån" (eller hade provat dem).. :) .. och när man frågade om tips om köp.. ja då hamnade man lätt uppåt 14-18 000 kr i prisklass.. jättefina grillar de med.. men lite mer än jag hade att ge.. även om jag kollade där med..)

I slutänden, blev värdet för pengarna bra.. (men det tog tid o välja!)
Ja, det är alltid en ond spiral, bara lite till för nästa steg… och nästa 😅

Inser att mitt inlägg lät lite snorkigt när det bara blev ett ”, så” 😅
Men barnen kom emellan, skulle egentligen stå ”…så med sina drygt 60 kg lär den inte blåsa iväg så lätt ändå 🤓” men blir lätt så 😀

Vi kör också gasol nu, var inne på en Napoleon men frun föredrog utseendet på Broil King och då vi lyckades få en 18 kkr grill för 12 kkr efter Bauhaus prisgaranti så blev det så 🤓😀
Hade gärna haft en Napoleon Prestige PRO eller Broil King Imperial😀
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
DAGENS LUNCH:
Rester från kylskåpet.. lite pasta och sallad.. och kyckling från "några dagar tillbaka".. blandades med lite tacorester från gårdagen..

Blev en riktigt god sallad :p

En tallrik med en pastasallad som innehåller penne pasta, blandad sallad, kyckling, grönsaker och tacorester, toppad med vit dressing.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pastasallad med kyckling, sallad, tomat, tacokött och dressing på ett grått keramikfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.