Monterade drag på en 530dx -16
Mycket skruvande men direkt svårt var det inte.
Hade en kompis att montera drag på passaten, kom dit efter några timmar och trodde han fått fnatt, halva bilen var nerskruvad
 
nino nino skrev:
Monterade drag på en 530dx -16
Mycket skruvande men direkt svårt var det inte.
Hade en kompis att montera drag på passaten, kom dit efter några timmar och trodde han fått fnatt, halva bilen var nerskruvad
Jag behövde bara lossa stötfångaren bak då jag monterade mitt drag..

Dock fick man ju riva ut massa skit i skuffen för att koppla in elen om man inte hade kontakten dragen från fabrik där fick jag fnatt 😂.

Fyfan vad det funkar dåligt med dom där "lyssna på signalen" dosorna riktig skit som "kungen av dragkrokar" inte borde sälja om dom vill använda sig av det namnet
 
galento
Passat -09 på FB marketplace 🙄🙄🙄

Närbild på en rostig skada på en blå bils kaross med ett objekt som används för att peta in i hålet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
nino och 7 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Passat -09 på FB marketplace 🙄🙄🙄

[bild]
Lite hönsnät o spackel så är det som nytt🤪
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Det är ju vad det är i Afrika, skottpengar på fiendens Hilux...
Finns t.o.m ett krig som utspelade sig på 80-talet i Afrika som kallas för The Toyota War.
 
Passat runt år 2000 hade ett mycket bra rostskydd liksom Volvo S70/V70. Sedan gick det tyvärr utför för båda 😢
 
Inte bra med bilar som inte rostar...
 
De har klivit upp och åker amerikanskt också ;)

En svart pickup med texten "Mark-1 Plumbing" på sidan har ett tungt vapen monterat bak och en person som avfyrar det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
Dilato
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Skivor bak, 5-10" mil beroende på hur bilen körs.
Jag har skivor bak på en Fabia, den har nu gått problemfritt i 13500mil utan varken kloss eller skivbyte.
 
Tokslut Tokslut skrev:
De har klivit upp och åker amerikanskt också ;)

[bild]
Den bilden blev en riktig snackis och föremål för stämning i USA för några år sedan, en välrenommerad bilfirma bytte in företagarens bilar mot nya, sålde dem vidare utan att ta bort loggan och sedan dök den där bilden upp, rörisen vart inte så glad, men kanske fick reklam för sin firma ändå.
Rören till kulsprutan behöver också rensas...
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
nja 24 olika axlar finns det inte. C70 har typ fyra olika axlar på automaten och en på den manuella.
Stämmer nog inte, är skillnad i både tjocklek på axeln, kanske även längd och infästning till navet beroende på motor och årsmodell, samt vilken automatlåda det är.
Jag antar att de som är specialister på området vet bäst.
Mycket troligt att det finns 12 olika axlar per sida till de olika årsmodellerna, motorerna och växellådorna, är i alla fall två olika automater på den generationen av C70.

Enligt uppgift jag fick i går från en större skrot finns det uppåt 40 olika drivaxlar till Volvo V70 generation 2 beroende på motor, drivlina, växellåda, årsmodell, vanlig eller xc osv.
 
  • Wow
Isakare och 1 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Den bilden blev en riktig snackis och föremål för stämning i USA för några år sedan, en välrenommerad bilfirma bytte in företagarens bilar mot nya, sålde dem vidare utan att ta bort loggan och sedan dök den där bilden upp, rörisen vart inte så glad, men kanske fick reklam för sin firma ändå.
Rören till kulsprutan behöver också rensas...
Det var den jag hade i minnet från den tiden, Duck duckade lite så kom bilden upp
 
Ja tomgången fixade man genom att ta bort minus polen ett tag. Andra gången problemet kommer på en 3 månaders period. Kan vara något fel i ECU'n. Att öppna den i vinter och kolla efter fukt skador kan nog vara en ide.

Som ni ser är inte bilen ny men fungerar bra ändå, om man bortser från tomgångs buggen som nu visat sig 2 gånger.
Röd äldre bil står utanför ett garage, omgiven av träd och stenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Råkade köpa den där också, har man inget att göra så brukar man skaffa sig det.
Bild på en motor på en lastpall i ett garage, omgiven av verktyg, lådor och en orange motocrosscykel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
galento och 2 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH.
Har ju bytt hjullager och bärarmar komplett med spindelleder senaste dagarna, tidigare även kompletta fjäderben med lagringar, skivor och klossar, typ allt är nytt, jag har provkört bilen 2 varv runt byn, 12 km.
Bilen hämtades här i går kväll, körs 5 mil. 3 mil i morse till framvagnsinställning och sen besiktning.
När bilen backas ut från framvagnsinställningen säger det klonk, fram o tillbaka några gånger, klonk varje gång. Bilen körs in igen, inget hittas, allt sitter som det ska.
Jag blir uppringd, hör tydligt hur det smäller till i telefonen, tänker vad jag gjort för fel, men jag är extremt noga, allt kollat minst 2 ggr.
Bara åka dit, lastar alla verktyg (vilket är många till en Renault) och ger mig iväg, det tar ca 1,5 tim.
Under tiden körs bilen in på bilprovningen som konstaterar klonket vid provkörning, kollar extra noga, men kan inte hitta nått fel, allt sitter fast, inget glappar, bilen blir godkänd.
Jag kommer dit, hissar upp bilen, kollar allt jag rört, allt är draget.
Det visar sig att skruvarna på de komplett levererade bärarmarna med spindelleder är för löst åtdragna, jag kan dra ett kvarts varv till på muttrarna med 16 mm ringnyckel, sen är klonket borta.
Om det inte drar grejerna från fabrik, är det väl bättre att lägga skruvar och leder lösa i kartongen ??
4 timmar/12 mil på bilen till ingen nytta 😡
 
  • Wow
  • Ledsen
Johannes Carlsson och 3 till
  • Laddar…
I projektet att komma tillrätta med vibrationerna i min C70 cabbe har jag idag bytt det övre bakre motorfästet, det gamla med 6000 mil och 23 år i gummit var sprucket och sladdrigt, tveksamt dock om det är orsaken till mina kassa drivaxlar.

I morgon ska jag plocka bort den högra undre motorkudden och undersöka om den är kass, enligt uppgift går det bara att se om den är körd när den är demonterad.
Om den är kass väntar ytterligare 1400 pengar på en ny från GCP som fortfarande har dem i lager.
Och även dessa finns det flera varianter av som är beroende på vilken motor och vilka bromsar bilen har.

Men jag kommer att lösa detta, orden "jag ger upp" finns inte i min vokabulär, och är också vad jag trummat in i mina grabbar sedan de var små, ge aldrig upp oavsett odds, det finns alltid ett sätt.

Och hjälper inget annat tänker jag byta ploppen som täcker 12-voltuttaget, aka den gamla ciggtändaren, kommer definitivt att lösa problemet!

Och edit, de nya drivaxlarna dyker väl upp i början av nästa vecka, kostar dock lite mer än en plopp till cigguttaget!
 
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.