S
H hempularen skrev:
Det kan aldrig vara en godkänd lösning. Är du säker på att det är så?
Elsäkerhetsverket har fått massor av bilder från installationen, förklaringar över exakt vad det är som är fel. En redogörelse för min elolycka på grund av installationen.

De har pratat med tillverkaren som har sagt att man nu förser UPS:ernas externa batterier med "gummihattar" på batterikontakterna (den du ser på bilden). Elsäkerhetsverket skrev då "De verkar ha försett sina batterikontakter med isolerade kontakter för att undvika risk för elchock.

Ärendet som sådant är avlutat"

Så jag får väl bara tolka det som att det är OK att installationer ser ut såhär.
 
  • Wow
blackarrow
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Det är nog bra för de flesta ägare av sådana boxar. Risken för att Easee skall gå i konkurs har minskat nu
En fråga: alla osålda boxar som fanns är/ska vara återtagna av tillverkaren. Dom får inte säljas eller installeras.
Vad händer när/om en såld box går sönder inom reklamations/garanti-tiden, får man/dom byta ut den mot en likadan eller måste man köpa en ny box?
 
C
H hempularen skrev:
Det är nog bra för de flesta ägare av sådana boxar.
Möjligen det bästa alternativet i ett val mellan pest eller kolera, men inte kan man väl påstå att det är bra för kunderna att nuvarande limbo fortgår.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
G
D Dilato skrev:
En fråga: alla osålda boxar som fanns är/ska vara återtagna av tillverkaren. Dom får inte säljas eller installeras.
Vad händer när/om en såld box går sönder inom reklamations/garanti-tiden, får man/dom byta ut den mot en likadan eller måste man köpa en ny box?
Jag vet, gammal tråd men svaret är väl att de inte får byta ut den mot en likadan.

Jag hade ett fel på min Easee home och då fick jag den utbytt mot deras nya Easee Lite istället, inklusive installation av jordfelsbrytare.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
G gadbois skrev:
Jag vet, gammal tråd men svaret är väl att de inte får byta ut den mot en likadan.

Jag hade ett fel på min Easee home och då fick jag den utbytt mot deras nya Easee Lite istället, inklusive installation av jordfelsbrytare.
Fick du betala extra för det eller gick det på garanti/reklamationsrätt?
 
  • Gilla
vickan11
  • Laddar…
G
D Dilato skrev:
Fick du betala extra för det eller gick det på garanti/reklamationsrätt?
Utan kostnad. Eftersom Easee Lite kräver en extern jordfelsbrytare typ A stod dem för det. I mitt fall byttes dvärgbrytarmodulen till laddroboten till en personskyddsautomat (kombinerad dvärg/jordfelsbrytare).
 
G gadbois skrev:
Utan kostnad. Eftersom Easee Lite kräver en extern jordfelsbrytare typ A stod dem för det. I mitt fall byttes dvärgbrytarmodulen till laddroboten till en personskyddsautomat (kombinerad dvärg/jordfelsbrytare).
Vilka dem? Nån elfirma, Tibber eller Easee?
 
G
blackarrow blackarrow skrev:
Vilka dem? Nån elfirma, Tibber eller Easee?
Reklamationen gick genom återförsäljaren men jag antar att Easee godkände och stod för utbytet, men jag är inte säker.
 
  • Gilla
blackarrow
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.