RoTe
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag gissar på att blodgivningen har öppet när de dels kan bemanna, dels när de får in tillräckligt med folk.
Med den inställningen så kan man ju säga att det inte råder någon blodbrist då. Alltså man har fastställt att antalet blodgivare inte kommer öka oavsett utökade öppettider eller andra förändringar så som att t.ex. finnas på plats vid stora köpcentra på helger då alla handlar eller liknande.
 
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Erkänn bara att ni är gamla och papperskramare och att ni tycker det är synd att telefonkatalogen försvann
Va, har telefonkatalogen försvunnit?
Ingen ide att memorera den längre på kvällarna alltså...
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn
I framtiden kanske det kommer EN qr kod för alla 4 passagerare... eller nä det verkar meningsfullt att upprepa ett onödigt moment flera ggr.
gAaaaaahhhh
 
  • Haha
mexitegel
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Va, har telefonkatalogen försvunnit?
Ingen ide att memorera den längre på kvällarna alltså...
Jag tycker det är synd då den svarade fint som mothåll när jag masserade plåt till bilen.
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
I framtiden kanske det kommer EN qr kod för alla 4 passagerare... eller nä det verkar meningsfullt att upprepa ett onödigt moment flera ggr.
gAaaaaahhhh
I de flesta flygappar jag har idag så swipar man åt sidan för att få fram nästa qr, det tar 0,5sek och kan knappast fördröja verksamheten….
 
  • Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
Unikt namn
MathiasS MathiasS skrev:
I de flesta flygappar jag har idag så swipar man åt sidan för att få fram nästa qr, det tar 0,5sek och kan knappast fördröja verksamheten….
Det var mer ett generellt gaah.
På Grönan tex, så klickar man i ett intiutivt webgränssnitt och zoomar in och ut för att qr koderna är för små samtidigt som de letar efter dödsknark och vapen i barnens ryggsäckar.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Med den inställningen så kan man ju säga att det inte råder någon blodbrist då. Alltså man har fastställt att antalet blodgivare inte kommer öka oavsett utökade öppettider eller andra förändringar så som att t.ex. finnas på plats vid stora köpcentra på helger då alla handlar eller liknande.
Eller så har det större effekt att efterlysa blodgivare under ordinarie tider än att hålla extraöppet.

Nu håller jag mest koll på de som är aktuella för mig, och de har öppet både kvällstid någon dag i veckan samt på helgen. Placeringen är mitt i stan bredvid ett köpcentrum.
Skulle jag använda blodbussen kommer den nog bara vardagar, men stannar på Stortorget och har öppet till 18.45 eller vad det var.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Kan ju tilläggas att jag tror de får bäst respons på de som redan är blodgivare men inte pallrat sig dit på ett tag.
 
Gah. Två katter som ylade och bråkarde om rangordning/revir utanför vårt sovrumsfönster en bra stund efter midnatt 😖
 
4774
M mrsnhp skrev:
Gah. Två katter som ylade och bråkarde om rangordning/revir utanför vårt sovrumsfönster en bra stund efter midnatt 😖
Tips. Luta dig ut genom fönstret och säg med arg och hög röst kisskisskiss några gånger. Det brukar alltid hjälpa.
 
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
Gaahhh! Humblebragging genom att klaga på blodcentralens öppettider eller att man har för vek mage för några järntabletter. Skärp er!



Skärmbild av SMS-konversation med blodcentralen som tackar för blodgivning och informerar om att blodet har kommit till nytta för patienter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

See what I did there? 😉
 
  • Gilla
  • Älska
Rickard.lj och 9 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Gaahhh! Humblebragging genom att klaga på blodcentralens öppettider eller att man har för vek mage för några järntabletter. Skärp er!



[bild]
See what I did there? 😉
Dom vill inte ha mitt blod eftersom jag har haft cancer 😔 Maken gör sitt bästa för att kompensera, bl.a. genom att locka med sig kollegor när han går till blodcentralen 🙂
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 3 till
  • Laddar…
tommib
Argh!
Tvättmaskinen har rasat. Trumman går knappt att snurra runt och det finns ett jack i bälgen. Misstänker lagerhaveri. Närmare tio år gammal LG som har fungerat utmärkt fram till nu.

Vad ska man ha för Tvättmaskin 2024? Hittar bara massa autogenererade skitsidor när jag söker, vilket är värt ett ytterligare GAAAAAHHH!
 
tommib tommib skrev:
Argh!
Tvättmaskinen har rasat. Trumman går knappt att snurra runt och det finns ett jack i bälgen. Misstänker lagerhaveri. Närmare tio år gammal LG som har fungerat utmärkt fram till nu.

Vad ska man ha för Tvättmaskin 2024? Hittar bara massa autogenererade skitsidor när jag söker, vilket är värt ett ytterligare GAAAAAHHH!
Självdoserande, och lagomt stor.
Vi har kört Bosch i många år.
 
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
Gaaahhh!
Bara för att er hund skitit på gräset så betyder det inte att ni kan sortera bajset som trädgårdsavfall!,,,
En plastpåse med hundbajs ligger bland gräsklipp och löv i en trädgårdsavfallstunna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Arg
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.