Marcus Ludvigsson Marcus Ludvigsson skrev:
Det ser lite olika beroende på vädersträck då den mesta av vinden och regnet kommer från väst eller öst här. Det är framförallt regn som påverkar hur pass snabbt fasaden grånar verkar det som.
[bild]
[bild]
[bild]
Här ser man fasaden mot syd, inte alls lika grå ännu som väst/öst har blivit.
Superfint! Var hittade du de stora fönsterpartierna? Och törs man fråga vad de kostade? Jag ritar i skrivande stund på ett hus som påminner om ditt nämligen. Grymt inspirerande!
 
Skjutpartiet är från Hajom och alla andra fönster är från SP Fönster.

Skjutpartiet från Hajom kostade ca 190” och alla våra fönster från SP kostade tillsammans 127”, har dem inte uppdelat.

M martinblomberg skrev:
Superfint! Var hittade du de stora fönsterpartierna? Och törs man fråga vad de kostade? Jag ritar i skrivande stund på ett hus som påminner om ditt nämligen. Grymt inspirerande!
 
Marcus Ludvigsson Marcus Ludvigsson skrev:
Skjutpartiet är från Hajom och alla andra fönster är från SP Fönster.

Skjutpartiet från Hajom kostade ca 190” och alla våra fönster från SP kostade tillsammans 127”, har dem inte uppdelat.
Wow,190k för ett skjutparti, det kostar på att ligga på topp =) Tack för detta!
 
Iofs är det 2.65 högt och 5.60 brett. Kollade på ett parti från schüco först, det var nästan dubbelt så dyrt så då kändes detta billigt helt plötsligt
 
Tack för en bra tråd! Väcker liv i den igen med förhoppning om att ni kan dela fler bilder när det nu gått ytterligare några år?! Tänker framför allt på bilder från @Marcus Ludvigsson och @Markokoistinen

Och vill ni berätta ungefär var husen ligger och vilket klimat det är? Sjönära? Osv

Även välkommet med bildrr från andra med erfarenheter av ovanstående material. Vi lutar åt 100% kärnfuru, men Kebony, Thermowood och Superwood verkar också intressant. Ganska utsatt läge på vårt hus. Ca 200 m från havet i nordvästra Skåne.

Tack på förhand!
 
Huset ligger på en höjd över en sjö, i Sörmland.
Sol och väderutsatt.

Den sidan var vänd mot sydväst.

Tyvärr har inte kvar huset, men sist jag hörde ifrån dom ägaren så vart inget bytt ännu.
 
  • Gilla
hoogey
  • Laddar…
H hoogey skrev:
Tack för en bra tråd! Väcker liv i den igen med förhoppning om att ni kan dela fler bilder när det nu gått ytterligare några år?! Tänker framför allt på bilder från @Marcus Ludvigsson och @Markokoistinen

Och vill ni berätta ungefär var husen ligger och vilket klimat det är? Sjönära? Osv

Även välkommet med bildrr från andra med erfarenheter av ovanstående material. Vi lutar åt 100% kärnfuru, men Kebony, Thermowood och Superwood verkar också intressant. Ganska utsatt läge på vårt hus. Ca 200 m från havet i nordvästra Skåne.

Tack på förhand!
Hepp,
lite bilder nu på kvällskvisten kommer lastade.

Huset ligger ca 40m från Vättern och är utsatt av vädrets makter. Fasad mot syd/norr får mindre regn och vind vilket fortfarande syns tydligt men det har inte gått så långt att jag ställt mig med trädgårdsslangen för att snabba på processen
 
  • Modernt hus med träfasad, blå karmar och utsikt över Vättern i solnedgången. Husets fasad visar minimalt slitage från väder och vind.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trähus nära Vättern med väderpåverkad fasad, blå dörr och fönster. Synligt växthus, krukväxt och trädgårdsslang på grusplan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Marcus Ludvigsson Marcus Ludvigsson skrev:
Hepp,
lite bilder nu på kvällskvisten kommer lastade.

Huset ligger ca 40m från Vättern och är utsatt av vädrets makter. Fasad mot syd/norr får mindre regn och vind vilket fortfarande syns tydligt men det har inte gått så långt att jag ställt mig med trädgårdsslangen för att snabba på processen
Stort tack! Fint hus!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.