A
Y younso skrev:
Tack, min frys hade fortfarande garanti så dom fick helt enkelt komma hem till mig och lösa det. Och det löstes på samma sätt som ovan, en tråd runt kylenheten och ner i dränhålet.
SOP
 
electroluxaren skrev:
SOP
Y younso skrev:
Tack, min frys hade fortfarande garanti så dom fick helt enkelt komma hem till mig och lösa det. Och det löstes på samma sätt som ovan, en tråd runt kylenheten och ner i dränhålet.
Det visade sig att även jag hade garanti kvar, så idag var det en mycket bra Electrolux-tekniker på plats och tog en titt på frysen. Utöver tricket med att leda ned värme från värmaren i avrinningshålet så kompletterade han med att byta termostaten och dra en rejäl skruv underifrån genom avtappningsgrejen på baksidan, för att även leda in lite värme den vägen.

Enligt honom brukade de här åtgärderna lösa problemet för gott, låt oss hoppas att det stämmer 🙂
 
  • Gilla
younso
  • Laddar…
A
F Fredrik Rafsten skrev:
Det visade sig att även jag hade garanti kvar, så idag var det en mycket bra Electrolux-tekniker på plats och tog en titt på frysen. Utöver tricket med att leda ned värme från värmaren i avrinningshålet så kompletterade han med att byta termostaten och dra en rejäl skruv underifrån genom avtappningsgrejen på baksidan, för att även leda in lite värme den vägen.

Enligt honom brukade de här åtgärderna lösa problemet för gott, låt oss hoppas att det stämmer 🙂
tyvärr är dessa "fulfixar" godkända av elx, då de ungerska skåpen är otroligt dåliga i sin konstruktion och hopsättning.
Men nu skall det bli andra bullar av för nu kommer rumänerna få ta över tillverkningen och det finns ju jättemånga bönder i landet som gillar deras arbetskraft
 
  • Gilla
Knorren och 1 till
  • Laddar…
A anderscalleberg skrev:
Så här gjorde jag precis nu på morgonen...[bild] [bild]
@anderscalleberg
Jag överväger att försöka mig på denna fix snart (har fortfarande samma problem)

Har detta fortfarande fungerat för dig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.