DAGENS MIDDAG:

Frysfynd.. inte riktigt säker på vad det var (än, fast vi ätit upp det..).. men TROR det var nått hm tacolikt.. med kyckling i (typ nån gryta ..) .. när jag provsmakat .. så var det iaf för gott att låta gå till spillo 😜

Så korvgryta fick vänta en dag till.. och det blev wrap till middag.. med grytan, tortilla, grönsaker och vitlökssås - och lite riven ost!

En tortilla-wrap fylld med kycklinggryta, grönsaker och vitlökssås ligger på en grå tallrik. Ett finger håller i botten av wrapen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Wrap fylld med grönsaker, kycklinggryta, ris och vitlökssås på ett fat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En tortilla fylld med strimlad kycklinggryta, sallad, tomat, riven ost och toppad med vitlökssås på en mörk tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 8 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad har du för mobilnr? Ska swisha så du har råd att äta annat än du hittar i containern utanför Ica ;)
Tack men det behövs inte, tycker det är dumt att slänga sånt man köpt och långt till närmaste butik så blev sånt som fanns
Men helt ok faktiskt

Edit, har bara 13v kyl utan kompressor så man får äta ur boxen för att få plats med ölen
Tyvärr så är enda gången ölen är riktigt kallt tidigt på morgonen när man ändå inte ska ha nån 😄
 
  • Gilla
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad har du för mobilnr? Ska swisha så du har råd att äta annat än du hittar i containern utanför Ica ;)
Kanske inte ser tjusigt ut alltid.. men det är jättegott - även om jag valde nån lokal chorizo sist jag gjorde samma sak 😃 (maken ville ha bröd o bostongurka till han.. 😳)
 
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Kanske inte ser tjusigt ut alltid.. men det är jättegott - även om jag valde nån lokal chorizo sist jag gjorde samma sak 😃 (maken ville ha bröd o bostongurka till han.. 😳)
Förstår, vissa äter även med ögonen ;)
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Förstår, vissa äter även med ögonen ;)
Brukar väl äta bättre och framförallt finare upplagd mat men efter 15dagar i taktält är man inte så noga, huvudsaken är att man slipper lägga sig hungrig 🙂
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Kanske inte ser tjusigt ut alltid.. men det är jättegott - även om jag valde nån lokal chorizo sist jag gjorde samma sak 😃 (maken ville ha bröd o bostongurka till han.. 😳)
Fanns varken bröd eller gurka, nån hamburgerdressing med smak av dill finns 😬 men det tror jag inte passat
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Mikael_L
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu mins jag varför jag undviker byggahus.oh well. Bye, bye
Neeej....
Två saker skulle sänka min livskvalitet.
1. Att Anders M skulle sluta skriva och driva med de som av någon anledning tar åt sig av ordet "pöbeln"
2. Att de avundsjuka, ohumoristiska, klenbegåvade som inte fattar att någon bara driver med dem, skulle lämna forumet.

Denna kombination slår ju "humorhörnan" 8 dagar i veckan.
 
  • Gilla
  • Haha
Lill72 och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Två saker skulle sänka min livskvalitet.
1. Att Anders M skulle sluta skriva och driva med de som av någon anledning tar åt sig av ordet "pöbeln"
Det där skulle helt klart höja min livskvalitet.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Sista semesterdagen blir det Cote de boeufe 👍
En rå, kryddad Cote de boeuf-biff ligger på ett glastallrik utomhus, redo för grillning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 9 till
  • Laddar…
Vem fan börjar att jobba en onsdag?
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Vem fan börjar att jobba en onsdag?
Den som gick på semester på en tisdag?
 
  • Haha
  • Wow
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Tycker det blivit vanligt bara de senaste åren att börja och sluta semestern mitt i veckan.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Semestern på 5 veckor börjar ju på Måndag.
 
  • Älska
  • Gilla
Rejäl och 3 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Sista semesterdagen blir det Cote de boeufe 👍
[bild]
Snart dax att hugga in😎

Grillad biff med grillränder ligger på en skärbräda bredvid en rostfri kökskniv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 10 till
  • Laddar…
H
A atomlab skrev:
Vem fan börjar att jobba en onsdag?
Vi som har lite rutin gör detta för att vi vet att börja jobba på en måndag suger lite extra 🤓🙃
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.