D danpih skrev:
Och hade glömt berätta att muren blev färdig.

[bild]
[bild]
Ser ut som du har en riktigt bra elektriker till hjälp :)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Riktigt snyggt staket
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D danpih skrev:
Och hade glömt berätta att muren blev färdig.

[bild]
[bild]
Snyggt, vart är staketet ifrån?
 
  • Gilla
danpih och 1 till
  • Laddar…
D
W WP7 skrev:
Snyggt, vart är staketet ifrån?
Det är såna vansinniga prisskillnader på grindar/staket, så jag tog hjälp av en kollega på jobbet och beställde från Polen.

Staketet/grindarna kommer från Polargos och köptes in på Leroy Merlin, som är någon typ av motsvarighet till Bauhaus.

2 st 4-metersgrindar gick på 4500 kr inklusive frakt m. Polsk fraktfirma. Beställde på torsdagen (köpte i webbutiken), hade dom på lördagen.
 
  • Gilla
WP7 och 1 till
  • Laddar…
D
W WP7 skrev:
Snyggt, vart är staketet ifrån?
Grindarna är dessa:

https://www.leroymerlin.pl/ogrodzen...a-palermo-4x1-5-m-polargos,p428885,l2347.html

Du hittar staket/stolpar etc. om du söker/klickar dig vidare.

Ska även gå att beställa direkt från leverantör, här:
https://polargos.pl/bramy/
Men vi lyckades inte med det, då deras mailkontakt verkade omotiverad att prata med oss. Det skulle tydligen gå att skicka till Sverige, men vi tröttnade och beställde från byggvaruhuset istället.
 
  • Gilla
hydrolift och 3 till
  • Laddar…
D
Har skyfflat färdigt och fått ut kantelement och cellplast. Ska trycka ner kilarna nu, sen ska jag få hjälp med att lägga ut golvvärmen innan jag armerar och sätter dit kantjärn.

Grundplatta för byggnad under konstruktion med isolering, verktyg och byggmaterial omkring, i lantlig miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
D
Efter lite instruktioner från rörmokaren, blev det såhär:
Ett tak under arbete med värmeslingor för snösmältning mot en grönskande bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett vitt tak under förberedelse för solpanelinstallation, med monteringsskenor och elektriska genomföringar vid skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Installation i skymning: vita isolerplattor, svarta kabelkanaler, böjda rör, kablar och byggmaterial spridda ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Näst på tur är armering och tröskeljärn.
 
  • Gilla
Greatstomp och 7 till
  • Laddar…
vilket snyggt staket
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
kommer man inte ledsna på att öppna/stänga grindarna varje dag för resten av ditt liv 😆 ?
 
D Daniel__s skrev:
kommer man inte ledsna på att öppna/stänga grindarna varje dag för resten av ditt liv 😆 ?
det löser man med fjärrkontroll
 
D
D Daniel__s skrev:
kommer man inte ledsna på att öppna/stänga grindarna varje dag för resten av ditt liv 😆 ?
Ena grinden har jag förberett för motor, andra kommer vara stängd förutom vid besök.

3D-rendering av ett vitt hus, tegeltak, garage, SUV-bil, stenlagd uppfart, staket, träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den grinden fram till garaget kommer ha motor, sen när vi får fler gäster, kommer dom kunna parkera och köra ut vid grinden på andra sidan "halvrondellen". Den grinden öppnas/stängs med handkraft. Som förr i tiden. 🧐

Tror iofs att rörelse är bra för kroppen och att tröttna/ledsna beror på brist på tidigare prövningar och avsaknad av slit över tid, snarare än att öppna en grind lite då och då. 😃
 
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
D
Idag har vi gjutit. Efter att ha insett att vibbfritt inte lämpar sig till trappgjutning (källartrappa), skyndade jag ihop form för sockel till växthus av överblivet virke som vi kunde hälla i överskottet i.

Det gick bra till slut efter mycket uppskattad hjälp från vänner på gjutdagen. Bra väder och har förberett med vintermattor om det blir kallt. Det är enbart slodat och jag kommer slipa av ytan i veckan.
En färsk betongplatta, byggarbetsplats, våt yta, skogsmark, grå moln, hösttid, konstruktionsmaterial runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nylagt betonggolv utomhus, våt yta, formbrädor, singel, byggarbetsplats, reflekterande vattenpölar, mulet väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundläggning för konstruktion, färsk betong, träreglar, stöd, grusunderlag, gräs, utomhusmiljö, byggnadsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ayakout och 11 till
  • Laddar…
D
Projektet fortsätter alltjämt. Jobbar mest i den ordning det är kul just nu.

Lade ett klinker i fiskbensmönster och bytte stam i källartoaletten

Fiskbensmönstrat klinkergolv håller på att läggas på källartoaletten, med flera orange distanser synliga på golvet. Gammalt cementgolv syns i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nydragen stamledningsrör i en källare med gulnad och delvis söndrig puts. Rörsträckningen läggs i ett dike i betonggolvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
ayakout och 2 till
  • Laddar…
D
Satte in de balkar som konstruktören efterfrågade. Fick tag på begagnat, billigt. Fick saxa upp dom, då jag var ensam och de var tunga. Sen använde jag domkraft sista biten.
Montering av begagnade balkar i ett renoveringsprojekt med hjälp av domkraft och trästöd, byggdamm och verktyg i närheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Installerad balk i taket med byggstöd och trästöd i ett renoveringsprojekt. Plast skyddar väggen i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Begagnade balkar insatta i taket på ett byggprojekt. Stöds av träbjälkar och domkraft med hängande ledningar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ayakout och 6 till
  • Laddar…
D
Hittade ett dolt utrymme med en oljetank som jag öppnade upp. (Ligger delvis utomhus, men under mark, får se vad jag gör med det sen) sen reglade jag på massa väggar

Ett dolt utrymme med söndervittrade väggar och stenar på golvet, verktyg och material synliga runt om. Väggarna verkar vara under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dolt utrymme med en oljetank, omgiven av väggar och fyllt med rivningsmaterial, en spade lutar mot väggen och en lampa lyser upp området.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dolt utrymme under mark med en öppnad del där en oljetank har förvarats, omgiven av omålade väggar och reglar staplade på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En oinredd källare med blottlagda väggar; stålskenor är på plats för att reglera och fästa väggar, ett litet fönster syns på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsprojekt med nyreglade väggar med osb-skivor och gips, verktyg och byggmaterial utspridda på golvet, synligt fönster och en dammsugare i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett delvis byggt utrymme med väggar under konstruktion, där stålskenor och träreglar syns. Diverse verktyg och material ligger på golvet, inklusive en borrmaskin och plastslangar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Körde humidboard (oorganisk skiva) mot yttervägg och osb+gips mot innervägg.
 
  • Gilla
Totte_S och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.