R
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det här förvånar mig ärligt talat mer än att någon använder kontanter.
Det är jag som vill har det. Även kräver ett årligt möte, dom föreslår digitalt varje gång som jag tackar nej till..
 
R
13th Marine 13th Marine skrev:
Nu vet jag att förklara och diskutera inte är din starka sida men bra, internet släcks då har vi nått att utgå från.

Hur länge kommer internet vara nere? En vecka? För evigt?
Hur många kassasystem idag går utan koppling till internet?
Hur många dagar tar det innan någon inser att "shit, detta är inte en fluga, vi behöver ställa om till lokal drift"
Hur många dagar tar det att ställa om till detta?

Jag ser bara på COOPs IT-haveri, där stängde man helt sonika butikerna.
När en liten matbutik i närheten hade strömavbrott en vecka stängde man butiken och kastade alla kylvaror.

Då förlitar jag mig hellre på eget varulager av riktig hårdvara och inte papperslappar med siffror på.
Ja var och en är salig i sin tro men vid längre kris kanske inte internet återkommer i sin nuvarande form/funktion vad vet jag..
MSB vill bara att gemene svensk ska vara förberedd tills att myndigheterna åter kan styra som det är idag..
 
R
MSB skiter i enskilda butiker vid kris kommer även butiker bli tvungna att rätta in sig i lederna eller vara utan kunder..
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Knepig kris dedär, den verkar bara drabba kortbetalningar, allt verkar gå att lösa förutom att kunna ta ut pengar 🙄
 
R
Vissa förstår och andra inte och du kommer tyvärr i den andra kolumnen..
 
R Rejäl skrev:
Vissa förstår och andra inte och du kommer tyvärr i den andra kolumnen..
Nja, du har ännu inte ens gjort en ansats till att förklara, men det har jag förstått sedan ett tag att det inte tillhör dina starka sidor.
 
  • Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
R
13th Marine 13th Marine skrev:
Nja, du har ännu inte ens gjort en ansats till att förklara, men det har jag förstått sedan ett tag att det inte tillhör dina starka sidor.
Ingen idé o förklara till en som som du som börjar med personangrepp som vanligt, jag undrar ärligt hur puckad du egentligen är?
 
Åtskilliga affärer i min småstad tar inte längre emot cash. Bara ICA, Coop och Willys tar emot. Irriterande då man lämnar Lindex utan köp 😬.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Maria T och 2 till
  • Laddar…
R
Det är tyvärr avtalsfriheten i Sverige som ställer till det att många butiker inte tar emot pengar..
 
R Rejäl skrev:
Ingen idé o förklara till en som som du som börjar med personangrepp som vanligt, jag undrar ärligt hur puckad du egentligen är?
Jadu, ungefär lika mycket personangrepp som du själv slänger dig med...

Så fort jag ställer en motfråga blir du putt, säger att jag inte förstår och låter bli att svara...
 
R
13th Marine 13th Marine skrev:
Jadu, ungefär lika mycket personangrepp som du själv slänger dig med...

Så fort jag ställer en motfråga blir du putt, säger att jag inte förstår och låter bli att svara...
Har jag väl inte gjort idag läs våra inlägg i denna tråd så ser du att det var du som vanligt som började att skriva nedlåtande, du skrev i inlägg #8564 ” Nu vet jag att förklara och diskutera inte är din starka sida men bra”
Vad tror du att du kommer att få för svar ifrån mig? Bara för att du är duktigare på argumentera för dig, är du varken smartare eller bättre på något sätt och det har du än en gång bevisat idag…
 
RoTe
Var och en gör som den vill. Tycker bara det är lustigt mycket energi vissa lägger ner på att överbevisa tanken på att kontanter någonsin kommer behövas. Jag tycker det är enklare att bara ha lite undanstoppat utifall att.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Har jag väl inte gjort idag läs våra inlägg i denna tråd så ser du att det var du som vanligt som började att skriva nedlåtande, du skrev i inlägg #8564 ” Nu vet jag att förklara och diskutera inte är din starka sida men bra”
Vad tror du att du kommer att få för svar ifrån mig? Bara för att du är duktigare på argumentera för dig, är du varken smartare eller bättre på något sätt och det har du än en gång bevisat idag…
Jag kan tycka ditt inlägg 8561 är ett personangrepp på samma sätt, så ta det lugnt i båten, tycker det är i samma klass med ditt "förstår att du inte förstår" som du kastar på en när du inte orkar förklara.

Vad jag är ute efter är någon som kan visa mig ett krisfall där kontanter skulle vara aktuellt, jag ändrar mig gärna om någon kommer med ett bra argument.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
R
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag kan tycka ditt inlägg 8561 är ett personangrepp på samma sätt, så ta det lugnt i båten, tycker det är i samma klass med ditt "förstår att du inte förstår" som du kastar på en när du inte orkar förklara.

Vad jag är ute efter är någon som kan visa mig ett krisfall där kontanter skulle vara aktuellt, jag ändrar mig gärna om någon kommer med ett bra argument.
Kommer aldrig i ge dig något för det är meningslöst att mata ett troll, du har förut till o med utan att jag har skrivit i en tråd skrivit personangrepp o ser du inte det så är du exakt så dum i huvudet som du bevisat hör idag och innan..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.