Ni som har Nimly är ni nöjda eller hade ni valt något annat märke med facit i hand? Jag gillar tryggheten med nyckel som Nimly har. Finns det något läge där man saknar nyckeln om man har Yale?
 
Walle85
E elolo skrev:
Ni som har Nimly är ni nöjda eller hade ni valt något annat märke med facit i hand? Jag gillar tryggheten med nyckel som Nimly har. Finns det något läge där man saknar nyckeln om man har Yale?
Jag är nöjd, hade Yale Doorman L3 innan och ångrar inte att jag tog Nimly Touch Pro när vi flyttade till nya huset. Gillar deras möjlighet till integration i smarta hemmet. Touch har funkat bra, speciellt för 4-åringen.
 
  • Gilla
elolo
  • Laddar…
B bygges skrev:
Nimly stödjer inga smartintegrationer för vanliga människor, Apple, Google etc.
Gör Yale det? Jag är också en sökare i detta och försöker lära mig mer.
 
B
E elolo skrev:
Gör Yale det? Jag är också en sökare i detta och försöker lära mig mer.
Ja https://yalehome.se/smart-security-ecosystem

Sen exakt vad i Google Home och Apple Home som stöds vet jag inte, stor skillnad på olika produkter, vissa är bara synliga medan andra kan användas som triggers i automationer tex.
 
  • Gilla
elolo
  • Laddar…
B bygges skrev:
Ja [länk]

Sen exakt vad i Google Home och Apple Home som stöds vet jag inte, stor skillnad på olika produkter, vissa är bara synliga medan andra kan användas som triggers i automationer tex.
Den produkt som de flesta är intresserade av är doorman men den är inte kompatibel med Apple home eller Google.
 
B
B bjorsi skrev:
Den produkt som de flesta är intresserade av är doorman men den är inte kompatibel med Apple home eller Google.
Ja såhär är det tydligen

Text som visar vilka smarta hem-system Yale Doorman L3 och Yale Linus kan fungera med, inklusive Google Home och Apple HomeKit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bjorsi
  • Laddar…
jag har ett Nimly CODE och klassiska Yale Doorman 2.

  • Nimly är snyggare och känns mer kvalitativt. Yale har lätt glapp i handtaget.
  • Yale är snabbare att slå in koden och öppna, Nimly har några 100ms delay vilket man märker om man är van vid Yale.
  • Nimly har inbyggd zigbee-modul
  • Yale spelar en signal när det har låst - Nimly håller tyst om den inte _misslyckas_ med att låsa.

Nimly CODE kostade 3500kr typ vilket är i paritet med de äldre Yale 2.

Båda var lika enkla att installera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.