A asgardian skrev:
Ser att det finns golvstöd till duschväggar också...
Tveksamt om det verkligen räcker. Glaset är tyngre än man anar och det finns spänningar. Jag har likadana golvbeslag och fast stång i öppningen. Monterades nyligen av proffs i mitt nya badrum.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Precis, golvfästet är för att hålla fast det nedre av de yttre hörnen och sen behövs det något som håller fast det övre (stång alltså).
 
Takfäste?
 
Mitt duschrum (tyvärr för mkt spegling) med väggfäste som väl ser OK ut?
Mitt emot är bastun, vid sidan "groventren" - jag har ett mycket mycket rymligt litet litet hus (duktig arkitekt som minimerat allt). Har högre takhöjd än standard. Draperiet hänger snyggare när det inte plåtas. Badrum med svart kakel, duschdraperi och väggfäste. En tvättmaskin i spegelbilden, träd genom ett fönster och en dörr till bastun i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Precis, golvfästet är för att hålla fast det nedre av de yttre hörnen och sen behövs det något som håller fast det övre (stång alltså).
Det kom inte med något golvfäste med vår duschvägg, endast stången. Har nu beställt ett separat takräcke, men frågan är om ett golvfäste också behövs?
 
BirgitS
A asgardian skrev:
Det kom inte med något golvfäste med vår duschvägg, endast stången. Har nu beställt ett separat takräcke, men frågan är om ett golvfäste också behövs?
Om det inte följer med så borde det inte behövas. Är det tänkt att underkanten av glaset ska sättas fast på något annat, t.ex. limmas med silikon?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Om det inte följer med så borde det inte behövas. Är det tänkt att underkanten av glaset ska sättas fast på något annat, t.ex. limmas med silikon?
Är golvlutningen riktigt gjord är det inte fel med golvfäste ett par mm mellan glas/golv. Silikon eller dyl blir på sikt äckligt/fult och måste hållas efter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.