GoC GoC skrev:
Den dÀr korven frÄn Lidl Àr riktigt god.
Ja, den var riktigt Nice👍
Köpte Ă€ven JĂ€gargrillen ( men sparar den till nĂ€sta Grillning😎
 
Storsockret
Är i Hell sĂ„ jag vet inte vad jag förvĂ€ntade mig, men Ă„t en vĂ€rdelös ”kebabtallerken” för 209 NOK. Inte ens vĂ€rd en bild. 😂
 
  • Ledsen
  • Wow
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Wow!! sĂ€ger jag bara
nu har man blivit torsk pĂ„ Cote de Bouef köttet👌👌

Frugans Bea var Nice oxĂ„đŸ˜‰
En plÄt med grillade korvar, baconlindade dadlar, grillad potatis och CÎte de Boeuf pÄ en bÀdd av folie.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En tallrik med Cote de Bouef kött, sÄs, stekt potatis, sallad och en baconlindad delikatess. TvÄ glas öl med etiketter syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fusion och 9 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Ja, den var riktigt Nice👍
Köpte Ă€ven JĂ€gargrillen ( men sparar den till nĂ€sta Grillning😎
NĂ€r du skriver det var det nog den jag Ă„t 😉
Men oavsett riktigt god korv som det kommer köpas mer av medan det finns.
 
  • Gilla
Roga1337
  • Laddar…
Storsockret
Blev sibylla till lunch. Inte speciellt bra men man vet iaf vad man kan förvÀnta sig.

MÄltid pÄ Sibylla: en hamburgare med ost, krispiga pommes frites i en gul förpackning och en dryck i en randig bÀgare, serverad pÄ en bricka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta Àr vad jag tycker Àr det största (i-lands) problemet med att resa med elbil, ska man Àta nÀr man laddar sÄ Àr det oftast (iaf i Sverige) typ Max, Sibylla eller liknande som finns att tillgÄ. Nu gÄr det förvisso oftast sÄ fort att ladda sÄ man lika gÀrna kan stanna för mat separat, men vill man vara lite effektiv eller har barn eller hundar tex som ska lastas ur och in vid stopp sÄ Àr det vÀl lite trist.
 
  • Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
Torsk med goa tillbehör; Àgg, krossade potatis, spenatstuvning med purjolök (en gnutta vitvinsvinÀger i).
 
  • Tallrik med torsk, tĂ€ckt med Ă€gg och spenatstuvning med purjolök, samt krossad potatis bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
4774 och 12 till
  • Laddar…
Mister York i GĂ€vle.
Restaurang Mister York i GÀvle, belÀgen i en fyrkantig byggnad med stora fönster och uteservering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite taniga men relativt goda hamburgare, ok men inte wow.
California och Honey Sriracha Äts av oss som var dÀr.
 
  • Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
GĂ„rdagens middag:

Grillad flÀskfilé med örter och vitlök, klyftpotatis, tre olika hummus och crostini pÄ en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grillad flĂ€skfilĂ© med örter & vitlök - till det serverades egna klyftpotatisar 😊 samt tre olika hummus (ja, vi köpte den igen..) och nĂ„gra crostini

PÀronkaka toppad med vaniljsÄs och jordgubbar pÄ ett fat, med ett tÀnt stearinljus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dessert blev en bit pĂ€ronkaka (gjorde hĂ€romdagen), nyplockade (hemmaodlade..) jordgubbar och vaniljsĂ„s 👌
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
Variation pÄ pastagratÀng utifrÄn fyllda pastakuddar. VÀldigt enkelt, lite sÄs (hÀr med parmesan) lite rester köttfÀrssÄs och skivad sivripaprika.
 
  • Tallrik med pastagratĂ€ng, köttfĂ€rssĂ„s, skivad sivripaprika och salladsblad med dressing, serverat pĂ„ en bordstablett. Ett glas dryck stĂ„r bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Mister York i GĂ€vle.
[bild]

Lite taniga men relativt goda hamburgare, ok men inte wow.
California och Honey Sriracha Äts av oss som var dÀr.
KÀkade dÀr i vintras nÀr jag jobbade hos Microsoft. Som du sÀger , taniga biffar som var sÄ hÄrt stekta att de var vidbrÀnda. NÀ, dit gÄr jag inte nÄt mer.
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
Yes, idag slapp jag laga mat👍
Frugan wokade nudlar med flÀskfile och friterade sina hemgjorda vÄrrullar.
SjĂ€lv var jag lĂ„ngt ute i skogen och plockade kantareller innan maten, blev c 2 liter. TyvĂ€rr blev det bara 10 st hjortron, dĂ„ligt i Ă„r👎 tur man har i frysen.
Stekpanna med nudlar, strimlad flÀskfilé, sockerÀrtor, morötter och andra grönsaker i en wok.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemgjorda vÄrrullar pÄ ett fat med en skÄl sötsur sÄs i mitten, serverade pÄ ett bord med blommigt underlÀgg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En vit hink fylld med nyplockade kantareller frÄn skogen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
Korvgubbe
Roga1337 Roga1337 skrev:
Wow!! sĂ€ger jag bara
nu har man blivit torsk pĂ„ Cote de Bouef köttet👌👌

Frugans Bea var Nice oxĂ„đŸ˜‰
[bild]
[bild]
EntrecÎte med ben Àr ingen dum detalj alls!
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
F fusion skrev:
Yes, idag slapp jag laga mat👍
Frugan wokade nudlar med flÀskfile och friterade sina hemgjorda vÄrrullar.
SjĂ€lv var jag lĂ„ngt ute i skogen och plockade kantareller innan maten, blev c 2 liter. TyvĂ€rr blev det bara 10 st hjortron, dĂ„ligt i Ă„r👎 tur man har i frysen.
[bild][bild][bild]
Ser mycket gott ut :)
 
  • Gilla
RejÀl och 1 till
  • Laddar…
Efter nÄgra dagar i Danmark/Köpenhamn har hjÀrnan drejet sig mot smörrebröd. Egen variant. Riktigt bra rÄgbröd. BalkonglÄdan full av ruccola som fick ersÀtta/övertrÀffa salladsbladet. Kallrökt lax och senap/majo krÀm. Ingen öl hemma sÄ fick bli vatttn men en lille fick lÀggas pÄ kylning. Följdes av enkel pasta med Ärets första vitlök som hade rejÀl sting med egen basilika till en hÀrlig pesto.
 
  • Hemlagat smörrebröd med kallrökt lax, senapsmajonnĂ€s, ruccola och citron pĂ„ rĂ„gbröd. Ett glas vatten och en snaps vid sidan av pĂ„ ett vitt bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tallrik med pesto pasta och tomat, en kniv bredvid, samt ett glas rödvin och ett glas vatten pĂ„ ett bord ute pĂ„ en balkong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774 och 9 till
  • Laddar…
R
HĂ€r blir det nachos med hemmagjord guacamole, blev dock inte sĂ„ mycket köpte fyra stycken avokadon och fick ut 2.5 av dom som inte var brunađŸ€·đŸ„Č
 
  • En plĂ„t tĂ€ckt med bakplĂ„tspapper fylld med tortillachips, skivade tomater, majs och riven ost redo för ugnen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • SkĂ„l med hemmagjord guacamole, bredvid en burk grĂ€ddfil och en burk Santa Maria salsa, pĂ„ en köksbĂ€nk; tomater och kryddor i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.