4774 4774 skrev:
GAAAAHHHH för att det är så in i bängen för varmt för att få något gjort på tomten
Vi snaggade grönmattan mellan 09 och 11.30. Det var lite för länge...
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
4774
kashieda kashieda skrev:
Vi snaggade grönmattan mellan 09 och 11.30. Det var lite för länge...
Duktigt gjort 😀. Försökte få något gjort från 06.30 men gav upp när jag nästan svimmade för varje spadtag och längtan till havet blev för stort
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Tänker utbrista i ett stort Gaaaahhhh!!! å annans vägnar.

På väg hem från picknick och och bad så blir vi omcyklade av en kvinna med svampkorg och bärhink på cykeln. 500 m längre fram ser vi henne sitta på huk och plocka upp saker från marken. Inte nog med att hon hade tappat både hink och korg så hade bärhinken landat på en färist över ett geggamoje-dike.

Svamparna klarade sig men en 20L-hink med bär ......

Så jävla nesligt, fan vad vi tyckte synd om henne 😢
 
Redigerat:
  • Ledsen
  • Gilla
Klass0n och 9 till
  • Laddar…
GAAAAAH! Badjävlarna som kommer ut till badplatsen har inget som helst vett. De kan inte köra bil där det är mötesplatser, det verkar som att de inte sett sådana förut. Och när de bara är tio meter framför ett M och man förklarar att det vore lämpligt att backa, så får man som svar att de inte kan fickparkera...

Cyklade senare ut till badplatsen själv och blev prejad ned i diket av en bilist som inte klarade av att hålla ut lite grann för en cykel. Jag klarade mig dock från att ramla (vilket hade kunnat få katastrofala konsekvenser för min i våras opererade fot, som behöver flera månader till för att ha normal hållfasthet).

På parkeringen vid badet rådde totalt kaos, folk var felparkerade och omöjliggjorde för exempelvis brandkåren att passera. Folk ställer sig dessutom och väntar på en parkering så att hela vägen köar upp osv. En granne ställde sig då och började dirigera bilisterna, som blev förbannade över att han skulle bestämma hur de skulle köra. Han ville ju vara vara snäll mot badjävlarna och de boende så att totalt kaos inte skulle uppstå.
 
  • Ledsen
  • Arg
  • Gilla
Anna_H och 9 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
GAAAAAH! Badjävlarna som kommer ut till badplatsen har inget som helst vett. De kan inte köra bil där det är mötesplatser, det verkar som att de inte sett sådana förut. Och när de bara är tio meter framför ett M och man förklarar att det vore lämpligt att backa, så får man som svar att de inte kan fickparkera...

Cyklade senare ut till badplatsen själv och blev prejad ned i diket av en bilist som inte klarade av att hålla ut lite grann för en cykel. Jag klarade mig dock från att ramla (vilket hade kunnat få katastrofala konsekvenser för min i våras opererade fot, som behöver flera månader till för att ha normal hållfasthet).

På parkeringen vid badet rådde totalt kaos, folk var felparkerade och omöjliggjorde för exempelvis brandkåren att passera. Folk ställer sig dessutom och väntar på en parkering så att hela vägen köar upp osv. En granne ställde sig då och började dirigera bilisterna, som blev förbannade över att han skulle bestämma hur de skulle köra. Han ville ju vara vara snäll mot badjävlarna och de boende så att totalt kaos inte skulle uppstå.
Låter som ni haft besök av stadsbor🙃
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 7 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Låter som ni haft besök av stadsbor🙃
Värsts sorten, småstadsbor. Storstadsbor kan fickparkera i alla fall...
 
  • Gilla
Klass0n och 5 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH! Semestern slut!
Ska i och för sig bara jobba till den 30/7, sen blir det 5-6 veckors semester till 😃😃😃
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 7 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
GAAAAHHHH! Semestern slut!
Ska i och för sig bara jobba till den 30/7, sen blir det 5-6 veckors semester till 😃😃😃
Kämpa! 😉🙌
 
  • Haha
Pappa1986
  • Laddar…
🫶
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
GAAAAAH! Badjävlarna som kommer ut till badplatsen har inget som helst vett. De kan inte köra bil där det är mötesplatser, det verkar som att de inte sett sådana förut. Och när de bara är tio meter framför ett M och man förklarar att det vore lämpligt att backa, så får man som svar att de inte kan fickparkera...

Cyklade senare ut till badplatsen själv och blev prejad ned i diket av en bilist som inte klarade av att hålla ut lite grann för en cykel. Jag klarade mig dock från att ramla (vilket hade kunnat få katastrofala konsekvenser för min i våras opererade fot, som behöver flera månader till för att ha normal hållfasthet).

På parkeringen vid badet rådde totalt kaos, folk var felparkerade och omöjliggjorde för exempelvis brandkåren att passera. Folk ställer sig dessutom och väntar på en parkering så att hela vägen köar upp osv. En granne ställde sig då och började dirigera bilisterna, som blev förbannade över att han skulle bestämma hur de skulle köra. Han ville ju vara vara snäll mot badjävlarna och de boende så att totalt kaos inte skulle uppstå.
Folk är värdelösa!
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Folk är värdelösa!
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Underbart, jag hade glömt bort den låten. Jag går ofta och sjunger på andra Rally-klassiker dock...

Slänger ofta igång deras Lyxprogg också, en fantastisk skiva.
 
Bägge skruvskallarna till bromsoket av.
En rostig bromsoksfäste med avbrutna skruvskallar på en arbetsbänk, omgiven av sprayburkar, papper och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Arg
cpalm och 2 till
  • Laddar…
C
J JohnyS skrev:
Bägge skruvskallarna till bromsoket av.
Trodde nästan samma sak skulle hända mig i helgen, men jag klarade mig.
Antar att det är samma idiotkonstruktion som för mig att skruvarna sticker ut en halv centimeter på baksidan innanför bromsskivan så att man inte kan komma åt att rensa de helt sönderrostade gängorna?
 
pacman42 pacman42 skrev:
Värsts sorten, småstadsbor. Storstadsbor kan fickparkera i alla fall...
Medhåll på det med parkeringen!

Min körlärare på landsbygden som har kört eller arbetat med/i olika fordon i princip hela livet och över hela landet hävdade med bestämdhet att det inte är nollåttor, sillstrypare eller gröthalsar som var sämst förare, tvärtom. Utan att det i stället var folk från små/mellanstora städer. Trots att hennes motivering till detta var ytterst detaljerad och saklig tvivlade jag starkt på detta. Ända tills jag började köra själv.

I storstaden har man sannolikt behövt lära sig att fickparkera, ha visst tålamod med blockerande sop/sugbilar/leveransfordon etc. hantera enkelriktningslabyrinter utan att stressa upp sig och bryta ihop, att vara hyffsat samarbetsvillig (blixtlåsprincipen) etc. medans man på landet (d.v.s. riktiga landet .... glesbyggd) generellt har bättre koll på skiftande väglag, kvalitet på vägar, vilt etc. och hur man måste anpassa fart etc. efter dessa. Folk som bor och verkar i mellanstora städer har kanske inte jättestor erfarenhet av något av detta.

Och efter några år med körkort och erfarenhet av allt från glesbyggd till storstad så tror jag att körläraren hade en poäng. Visst finns det många undantag och är grovt generaliserat och något raljant men som sagt tror jag (och duckar för kommande skitstorm) ändå att det finns ett korn av sanning ........
 
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.