Jodå, jag har försäkringar. Men det var länge sedan jag nyttjade någon. Men de gör inte att jag är mindre försiktigt med det som är försäkrat.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
tio_Pepe tio_Pepe skrev:
Trafikförsäkringsföreningen tar hand om skador orskade av fordon som inte ens har lagstadgad trafikförsäkring.
De får in sina pengar från dem straffavgift man får om man inte har sitt fordon försäkrat. Men man får ersättning för skador orsakade av smitning. Jag har fått det en gång.
 
  • Gilla
tio_Pepe
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jodå, jag har försäkringar. Men det var länge sedan jag nyttjade någon. Men de gör inte att jag är mindre försiktigt med det som är försäkrat.
Jag måste ha varit otydlig på nåt sätt, jag menade inte att man ska vara slarvig med sina försäkrade saker, jag menade bara att det är lättare att få sin bil fixad om den blir skadad. Varför skulle man inte utnyttja försäkringen i det fallet?
 
V Vardagsrum skrev:
Hur gick det med den här saken @Elliss ?
Det krävdes ett skriftligt vittnesmål från vår inneboende (som hyr en lägenhet på tomten) om att han sett var som hände. Först då godkände motpartens försäkringsbolag ersättning för skadan. Vi har dock inte fått någon ersättning ännu då vi inte fått någon offert på att reparera statyn, vi har inte hittat någon som kan laga den.
 
  • Ledsen
Anna_H
  • Laddar…
E Elliss skrev:
Det krävdes ett skriftligt vittnesmål från vår inneboende (som hyr en lägenhet på tomten) om att han sett var som hände. Först då godkände motpartens försäkringsbolag ersättning för skadan. Vi har dock inte fått någon ersättning ännu då vi inte fått någon offert på att reparera statyn, vi har inte hittat någon som kan laga den.
Det låter nästan som att ni låtit er inneboende lämna ett falskt vittnesmål. Eller var det först i efterhand som personen kom på att han bevittnat allt?
 
N Namnethär skrev:
Eller var det först i efterhand som personen kom på att han bevittnat allt?
Ibland har man tur.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.