BirgitS
Om du ska ha en ny våtrumsmatta så måste nog golvbrunnen bytas för att det ska gå att säkerställa att det blir tätt mellan mattan och golvbrunnen. På gjutjärnsbrunnarnas tid så var det inte meningen att man skulle duscha direkt på golvet.
 
  • Gilla
Nol och 1 till
  • Laddar…
Okej, det löser sig bra och då får vi hoppas att det inte har läckt ner i golvet, det var och är jag rädd för för då måste en del av golvet rivas.
Tack, vi får se när entreprenören kommer hit och vad han säger.
 
Golvbrunn behöver bytas ut och en del av golvet måste öppnas.

Jag har tittat på andra golvbrunnar, vi har 4 stycken golvbrunnar i gjutjärn men alla 4 är torra inklusive den från duschen men det luktar ingenstans.
Är det normalt?

Vattnet rinner bra så ingen blockering
 
Krilleman
Okej men är det normalt att de blir tomma utan att det luktar avlopp
 
Drar luften ut luktar det inte avlopp.
Det beror på hur systemet ser ut , vindriktning mm.
 
Tack, jag ska undersöka lite, kanske ett avluftningsrör på taket
 
Verkligen avluftningsröret går genom taket
Det förblir konstigt att alla golvbrunnar i gjutjärn är torra och det förstår jag inte.
Jag var rädd att ett fanns en läcka, men jag tror inte på alla fyra
 
Den varar i 24 sekunder, vilket inte verkar länge men jag är inte van vid det.
Och det som stör mig är att vänta med att tvätta händerna och slösa mycket vatten under tiden.
Så komfort och vattenspill, som också kostar pengar, är anledningen till att själv installera en 10L värmvattenberade

Jag vill slå på den med en timer, precis som i mitt förra hus, och när jag duschar kommer den att få varmvatten från bergsvärmepumpen och den slår inte på.
 
Förlåt, men det senaste svaret var avsett för mitt andra ämne och jag kan inte ta bort det här
 
Nol Nol skrev:
Förlåt, men det senaste svaret var avsett för mitt andra ämne och jag kan inte ta bort det här
Det är ok, vi fattar.
 
Uppdatering.
Jag hade en avloppsläcka eftersom det går en spik genom avloppsröret.
Har lagats och golvbrunnen av stål är borttagen och en Purus monterad.
Bilden visar toppen av avloppsröret, men spiken var också genom botten.
 
  • Närbild av ett avloppsrör med ett litet hål genom vilket en spik har passerat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Hade hålet på undersidan orsakat någon skada?
 
Nej, som tur var inga skador, men jag kunde se att det läckt, isoleringen var svart men var nu torr
 
BirgitS
Okej, för mig låter det som en skada men men.
 
  • Gilla
Nol
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.