MultiMan MultiMan skrev:
Nej, det funkar inte att måla över det som är ruttet, som jag redan skrivit. Du får måla det friska så det håller sig och låta det andra vara tills det lagas.

Får du inte in pengar på försäljningen eller skänks huset bort? Du måste väga fördelar med att sälja ett friskt hus eller ett där köparna ser uppenbart bristande underhåll.
Att byta fasad är ju en annan kostnad, samt ett helt annat jobb som inte det finns tid till nu om jag inte ska hyra in en firma. Eftersom tiderna inte har varit de bästa att sälja i och huset snart ska säljas, vet jag inte hur mycket jag får tillbaka på det
 
Med tanke på att brädorna inte är målade hela vägen ner så har de sugit i sig fukt utan problem och krupit uppåt i godan ro.
Du kan göra som du nämnt att kapa bort det ruttna nederst och ersätta med nytt trä men olja och måla dem ordentligt så att vattnet inte sugs in igen.
 
Luc Reiner Luc Reiner skrev:
Med tanke på att brädorna inte är målade hela vägen ner så har de sugit i sig fukt utan problem och krupit uppåt i godan ro.
Du kan göra som du nämnt att kapa bort det ruttna nederst och ersätta med nytt trä men olja och måla dem ordentligt så att vattnet inte sugs in igen.
Tack, det får nog bli den lösningen. Ska lägga om trallen på altanen, och se till att det blir ordentligare gjort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.