Vi har omdöme på Facebook och Google (60 totalt). Har aldrig fått ett omdöme på vare sig reco eller trustpilot. Kanske måste man medvetet skicka kunderna dit för att det ska vara aktuellt?

Facebook tycker jag på sitt sätt känns rätt bra. Då kan man i alla fall klicka in på profilen som har lämnat omdömet och se om det verkar vara en riktig person. Sen går det såklart att komma runt det också.

Något erbjudande om att kunna sudda recensioner som vi som företag inte gillar har jag aldrig fått från vare sig Google eller Facebook. Jag har förvisso inte heller letat efter möjligheten.
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Vi har omdöme på Facebook och Google (60 totalt). Har aldrig fått ett omdöme på vare sig reco eller trustpilot. Kanske måste man medvetet skicka kunderna dit för att det ska vara aktuellt?

Facebook tycker jag på sitt sätt känns rätt bra. Då kan man i alla fall klicka in på profilen som har lämnat omdömet och se om det verkar vara en riktig person. Sen går det såklart att komma runt det också.

Något erbjudande om att kunna sudda recensioner som vi som företag inte gillar har jag aldrig fått från vare sig Google eller Facebook. Jag har förvisso inte heller letat efter möjligheten.
Huruvida en näringsidkare aktivt måste registrera sig på och skicka kunderna till Reco eller Trustpilot för att "hamna" där ska jag låta vara osagt men jag tror inte att det krävs. Däremot vet jag att en näringsidkare som är betalande kund hos Trustpilot kund kan "bli av med" dåliga omdömen. Sannolikt fungerar det likadant hos Reco.

På Facebook vet jag att näringsidkaren har möjlighet att antingen ta bort enskilda omdömen alt. ta bort alla omdömen och fimpa möjligheten att lämna omdöme. Detta eftersom jag själv har grävt lite i samband med att jag blivit lurad. Vid ena tillfället rörde det Alpine Event vars huvudman är en seriebedragare. Då försvann först dåliga omdömen och lite senare så togs rubbet bort.

På google vet jag inte hur det fungerar men helt plötsligt så har dåliga omdömen lämnade av mig blivit dolda med en generisk motivering från google att "omdömet inte följer våra riktlinjer". I något fall har jag tagit bort någon svordom och/eller ett personnamn och då har omdömet blivit synligt igen. I flera fall har dock inte hjälpt hur jag än har redigerat omdömet. Jag tror att det beror på att google har automatiserat det rätt kraftigt och att dom använder någon slags AI för att övervaka. Det i kombination med att det kanske är en hög procentuell andel av mina omdömen som blivit rapporterade .......

Det är hur som helst flera av mina omdömen som är dolda på google p.g.a. den generiska motiveringen trots att dom är 100& oproblematiska och det skulle kunna förklaras av min misstanke ovan.

Med det sagt så anser jag ändå att google's omdömen är dom mest trovärdiga av dom som nämnts i tråden.

Det är egentligen bara "nördcommunities" som Byggahus, Freeride etc. och sajter som Prisjakt som jag anser vara trovärdigare.
 
  • Gilla
Ruben Janzon och 1 till
  • Laddar…
Jag kollade lite recensioner på ett företag.
Det var inte registrerat på.Reco. Men många som skrivit där. Så vi får anta att Folk antar vilket företag som gäller. Den största delen av recensionerna var negativa. Alla med liknande orsaker.

Det fanns på Trustpilot. Där var det registrerat. Det intressanta var att där var större delen av recensionerna positiva. Då kan man faktiskt börja fundera.... Å andra sidan. Även om nu Trustpilot skulle vara rätt recensioner så blir det inte något köp därifrån. Varför? Enkelt, När de svarade på vissa inlägg Var känslan att de tyckte skyll dig själv. Det är bara klantigt, skriv ingeting eller skriv bara.det klassiska mumbo jumbo
Kan man inte sköta en sådan sak då kan man inte driva ett företag.

Så om man vill vara konspiratorisk så kan man anta att Trustpilot tar bort inlägg.

Google låter företagen be att de ska radera ett inlägg. Då granskar google inlägget.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
S
B Bästerortarn skrev:
plötsligt så har dåliga omdömen lämnade av mig blivit dolda med en generisk motivering från google att "omdömet inte följer våra riktlinjer". I något fall har jag tagit bort någon svordom och/eller ett personnamn och då har omdömet blivit synligt igen.
Läser detta som att dina recensioner ser ut att ha skrivits av Kapten Haddock...😄
 
  • Haha
  • Gilla
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
S stugfar skrev:
Läser detta som att dina recensioner ser ut att ha skrivits av Kapten Haddock...😄
Det skulle man kunna tro men det kan vara så löjligt att jag skrivit att något varit "jävligt gott", eller "förbannat dåligt skött" etc. Utan att förhäva mig så vill jag nog påstå att jag uttrycker mig bättre än dom flesta apsvansade analfabeterna, erbarmliga plattfötterna och dårhushjonen 😎

Men när det gäller google är jag övertygad om att det beror på att deras AI har "flaggat" mig bara för att flera av mina omdömen blivit rapporterade. Och det leder till att t.o.m. vissa positiva och ytterst välformulerade omdömen döljs.

Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag kollade lite recensioner på ett företag.
Det var inte registrerat på.Reco. Men många som skrivit där. Så vi får anta att Folk antar vilket företag som gäller. Den största delen av recensionerna var negativa. Alla med liknande orsaker.

Det fanns på Trustpilot. Där var det registrerat. Det intressanta var att där var större delen av recensionerna positiva. Då kan man faktiskt börja fundera.... Å andra sidan. Även om nu Trustpilot skulle vara rätt recensioner så blir det inte något köp därifrån. Varför? Enkelt, När de svarade på vissa inlägg Var känslan att de tyckte skyll dig själv. Det är bara klantigt, skriv ingeting eller skriv bara.det klassiska mumbo jumbo
Kan man inte sköta en sådan sak då kan man inte driva ett företag.

Så om man vill vara konspiratorisk så kan man anta att Trustpilot tar bort inlägg.

Google låter företagen be att de ska radera ett inlägg. Då granskar google inlägget.
Det är min upplevelse också, att det oftast är Trustpilot som har "friserade" omdömen. Jag ser det lite då och då, att ett företag har tveksamt eller t.o.m. uselt omdöme på alla andra ställen men på Trustpilot har dom 4+

Jag är kanske lite anal men om jag anar ugglor i mossen så försöker jag kolla vem/vilka som är huvudmän och om dom har andra eller tidigare engagemang. Inte sällan har deras tidigare verksamheter också haft tveksamt rykte.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Det här är ett i sammanhanget intressant omdöme om Trustpilot lämnat på Reco:

Skärmbild av en användarrecension från en person som heter Ingemar E på TrustPilot, där personen uttrycker negativa åsikter och erfarenheter om plattformen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kalla mig fördomsfull men namnet Ingemar i kombination med vissa formuleringar gör att jag drar slutsatsen att Ingemar är något av en rättshaverist 🙄

Det spelar dock mindre roll då omdömet i sin helhet är ganska spot on.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Det skulle man kunna tro men det kan vara så löjligt att jag skrivit att något varit "jävligt gott", eller "förbannat dåligt skött" etc. Utan att förhäva mig så vill jag nog påstå att jag uttrycker mig bättre än dom flesta apsvansade analfabeterna, erbarmliga plattfötterna och dårhushjonen 😎

Men när det gäller google är jag övertygad om att det beror på att deras AI har "flaggat" mig bara för att flera av mina omdömen blivit rapporterade. Och det leder till att t.o.m. vissa positiva och ytterst välformulerade omdömen döljs.


Det är min upplevelse också, att det oftast är Trustpilot som har "friserade" omdömen. Jag ser det lite då och då, att ett företag har tveksamt eller t.o.m. uselt omdöme på alla andra ställen men på Trustpilot har dom 4+

Jag är kanske lite anal men om jag anar ugglor i mossen så försöker jag kolla vem/vilka som är huvudmän och om dom har andra eller tidigare engagemang. Inte sällan har deras tidigare verksamheter också haft tveksamt rykte.
Man blir lite förvånad när de skiljer så mycket. Hade allt varit äkta så borde reco och trustpilot haft mer lika omdömen.
På nått sätt vill jag vara naiv och tro att de oseriösa recensionsföretagen borde inte kunna överleva. Det är bara i min naiva värld.I den riktiga världen så är det den med pengar som styr. Åtminstone recensionsföretagen. De lever på att företagen skaffar dyra abbonemang. De vill naturligtvis få någonting.

Vi vanliga för börja vara lite kritiska mot företagen. För om vi slutar lämna omdömen så måste de börja lyssna.
 
  • Gilla
AMR74
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
På nått sätt vill jag vara naiv och tro att de oseriösa recensionsföretagen borde inte kunna överleva. Det är bara i min naiva värld.I den riktiga världen så är det den med pengar som styr. _ _ _

Vi vanliga för börja vara lite kritiska mot företagen.
När jag letade besiktningsman hittade jag en med 4,9 på Reco. Riktigt bra recensioner, om öga för detalj, pålitlighet och kunnighet. Hemsidan var även den mycket snygg och förtroendeingivande.
Första kontakten gick bra och jag skickade över mitt kontrakt som jag har med byggfirman.
Men jag fick aldrig någon prisuppgift för tjänsten trots att jag snällt frågade om det flera gånger, samt om bekräftelse för själva tidpunkten för besiktningen.
Till slut var jag tvungen att hitta någon annan och medan den ursprunglige besiktningsmannen var kolugn över det, blev han senare på samma dag som en helt annan person och väldigt strulig med motstridig information etc.

Senaste recensionen var från januari och jag misstänker problem med något slags missbruk eller allmän psykisk ohälsa.

4,9. ”👍(!)”
 
Det viktiga är ändå transparens. Att man är öppen med vad som gäller. Att man berättar att företagen har rätt att ta bort ett visst antal inlägg. Då vet man det från början
Förvisso skulle ingen erkänna någon sådant. Eftersom det vore nästan självmord.
Däremot sajter som prisjakt de är öppna med att företag kan betala för att hamna högst upp då är det okej. Dock tror jag att risken finns att de som inte betalar får sådan liten plats att de inte syns. Då biter man sig själv i svansen.. Men man vet som köpare vad som gäller!
Då kan man välja.
 
När vi renoverade badrummet för ett antal år sedan erbjöd entreprenören efter arbetet biobiljetter för recensioner på reco. Självklart med förbehållet att man behövde ge minst 4 av 5 i betyg.
 
  • Haha
  • Wow
cpalm och 1 till
  • Laddar…
M Mellander9 skrev:
När vi renoverade badrummet för ett antal år sedan erbjöd entreprenören efter arbetet biobiljetter för recensioner på reco. Självklart med förbehållet att man behövde ge minst 4 av 5 i betyg.
Jag har också varit med om liknande. Beställning av material. Om man lämnade ett omdöme fick man någon form av bonus på nästa köp (kommer ej ihåg om det var rabatt eller om man fick ngn pryl). Sjukt oseriöst.
 
A AMR74 skrev:
Efter en negativ upplevelse med en byggfirma tog jag en titt på deras omdömen på Reco.se och blev rätt chockad av alla de fortsatt lysande recensionerna. 😮 Baserat på mina erfarenheter med firman, kändes flera av dem dessutom väldigt krystade, som om de vore konstruerade just för att kontra känd kritik.

En firma med så många nöjda kunder borde dessutom ha många fina bilder på sitt Instagram, men de sätts bara i ’stories’ och man kan lätt se missar även på de bilderna.
(Mitt projekt drog ut på tiden och det här är något som jag märkte först senare.)

Till saken hör att besiktningsmannen hade stött på dem tidigare och trots att det blev drama under min besiktning så sa han att det brukar bli mycket, mycket värre under besiktningarna med just den här firman.

Jag började att googla lite och hittade en del - gamla - inlägg om att Reco guidar företagen om hur de får bra recensioner och att negativa omdömen lätt kan tas bort, samt att om en recensent raderar sitt konto så försvinner alla deras inlägg. Nuförtiden hävdar ju Reco att negativa recensioner inte raderas.

Jag har lärt mig sen tidigare att företag på Google kan dölja negativa recensioner (och där har jag ju sett många rent påhittade 5-stjärneomdömen. 🙄)

Tydligen är det även rätt invecklat och utelämnande att sätta upp ett recensionskonto på Reco (om det nu inte är ändrat) och om man vet att ägarna av en firma blir helt hysteriska bara man påpekar att man inte är nöjd med något, så drar man sig säkert för att utsätta sig för deras fortsatta vrede.

(Bara några exempel på saker som skulle dra ned mitt omdöme till en svag 3:a bland alla 5or.

Smällde upp dörrhål i ny bärande vägg utan att kolla med kunden var de skulle sitta. Ändrade sen fel - 5 cm för kort och mätt till dörrkarm i stället för till foder. Slarvigt och ojämnt reglat. Skickade inte ut några prisuppgifter på material som inte ingick, trots att det står i kontraktet att alla extra kostnader ska godkännas av kunden. Skickar ut felaktiga fakturor och klagar sen på kundens ton i stället för att inse sitt misstag. Skickar ut fakturor med moms på pris inklusive moms. Skickar ut delfakturorna tidigare än vad som står i kontraktet. Märker inte när saker sitter 2-3 cm ur linje och det byggs därför bara in. Bortförklarar ojämnheter och felaktigheter med ”det där kommer du snart inte se mer!” - Medan de har flera recensioner som prisar dem för deras noggrannhet! Går tillbaka på muntliga överenskommelser efter att kunden har accepterat de nya villkoren. Sätter dörrar som inte kan öppnas helt för att de knäcker mot smyglisten eftersom gångjärnen inte sitter livade med väggen. Ignorerar att ett rör sitter för långt ut i förhållande till reglarna och ”löser” det genom att trycka röret åt andra hållet så att servisluckan på den sidan inte kan sitta livad med väggen. Okunniga om eller ointresserade av ventilation, vilken blev underkänd. Osv. Osv.)

Finns recensionsajterna egentligen till för att tjäna pengar på företagen? Kan man som kund lita på någonting?

Som vanligt återkommer jag till att ”själv är bäste dräng”. 😞
Har ett företag bara goda omdömen eller ser för bra ut... hamnar de på "nej-listan" redan från början här! Ingen är liksom perfekt.. (varken person eller företag)..

Det som definierar ett bra företag (för mig) är hur de löser de problem/fel som uppkommer - INTE att stoltsera upp med att de gör allt perfekt.. "fasader" vet man om att de finns ändå..

Så jag och mina bekanta är inte alltid överens om hantverkare/företag hehe.. de kollar bara efter goda omdömen och flashiga bilder.. jag vill snarare ha tag i några kunder som haft problem längs vägen - men som ändå är nöjda! (det händer alltid något under projektens gång.. det sågas i ett rör, en vattenavstägning funkade inte helt och vattnet rann igenom bjälklaget, inkommande el dolda sig löst i en vägg, väggen var bärande och gick inte att riva, lärlingen som var på plats satte brunnen upp och ner.. japp.. listan går att fyllas på.. det händer alltid något - vilket är/oftast ok OM de bara löser problemet "snyggt" och inte tjafsar!)

Jag går oftast på min "känsla" istället.. (kollar sällan recensionsajterna).. jag träffar dem, mejlar dem eller pratar i telefonen.. behövs inte mycket prat för att se hur de funkar..

Kan man inte få kontakt med dem från början.. och de svarar i rimlig tid (iaf inom 2-4 dagar på mejl, eller ringer upp på 1-2 dagar) så är de redan borta från listan.. man har ingen nytta av en hantverkare generellt.. som inte går att få tag i! (de kanske inte alltid har tid att göra ett jobb samma dag, eller ens alls... men då ska de säga det bara)

Så.. som med allt annat på internet.. recensionssajternas info ska tas med en klackspark.. man behöver flera "informationskällor" innan man eg vet något om företagen.. (däremot kan de ju ge en liteeeen fingervisning..)

Det är svårt både med bra och dåliga omdömen... man kan ju som konkurrent också lämna dåliga recensioner.. precis som alla ens kompisar kan ge goda recensioner bara för man ber dem.. (det säger ju allt om pålitligheten eg)

Svårt svårt..
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
A AMR74 skrev:
Efter en negativ upplevelse med en byggfirma tog jag en titt på deras omdömen på Reco.se och blev rätt chockad av alla de fortsatt lysande recensionerna. 😮 Baserat på mina erfarenheter med firman, kändes flera av dem dessutom väldigt krystade, som om de vore konstruerade just för att kontra känd kritik.

En firma med så många nöjda kunder borde dessutom ha många fina bilder på sitt Instagram, men de sätts bara i ’stories’ och man kan lätt se missar även på de bilderna.
(Mitt projekt drog ut på tiden och det här är något som jag märkte först senare.)

Till saken hör att besiktningsmannen hade stött på dem tidigare och trots att det blev drama under min besiktning så sa han att det brukar bli mycket, mycket värre under besiktningarna med just den här firman.

Jag började att googla lite och hittade en del - gamla - inlägg om att Reco guidar företagen om hur de får bra recensioner och att negativa omdömen lätt kan tas bort, samt att om en recensent raderar sitt konto så försvinner alla deras inlägg. Nuförtiden hävdar ju Reco att negativa recensioner inte raderas.

Jag har lärt mig sen tidigare att företag på Google kan dölja negativa recensioner (och där har jag ju sett många rent påhittade 5-stjärneomdömen. 🙄)

Tydligen är det även rätt invecklat och utelämnande att sätta upp ett recensionskonto på Reco (om det nu inte är ändrat) och om man vet att ägarna av en firma blir helt hysteriska bara man påpekar att man inte är nöjd med något, så drar man sig säkert för att utsätta sig för deras fortsatta vrede.

(Bara några exempel på saker som skulle dra ned mitt omdöme till en svag 3:a bland alla 5or.

Smällde upp dörrhål i ny bärande vägg utan att kolla med kunden var de skulle sitta. Ändrade sen fel - 5 cm för kort och mätt till dörrkarm i stället för till foder. Slarvigt och ojämnt reglat. Skickade inte ut några prisuppgifter på material som inte ingick, trots att det står i kontraktet att alla extra kostnader ska godkännas av kunden. Skickar ut felaktiga fakturor och klagar sen på kundens ton i stället för att inse sitt misstag. Skickar ut fakturor med moms på pris inklusive moms. Skickar ut delfakturorna tidigare än vad som står i kontraktet. Märker inte när saker sitter 2-3 cm ur linje och det byggs därför bara in. Bortförklarar ojämnheter och felaktigheter med ”det där kommer du snart inte se mer!” - Medan de har flera recensioner som prisar dem för deras noggrannhet! Går tillbaka på muntliga överenskommelser efter att kunden har accepterat de nya villkoren. Sätter dörrar som inte kan öppnas helt för att de knäcker mot smyglisten eftersom gångjärnen inte sitter livade med väggen. Ignorerar att ett rör sitter för långt ut i förhållande till reglarna och ”löser” det genom att trycka röret åt andra hållet så att servisluckan på den sidan inte kan sitta livad med väggen. Okunniga om eller ointresserade av ventilation, vilken blev underkänd. Osv. Osv.)

Finns recensionsajterna egentligen till för att tjäna pengar på företagen? Kan man som kund lita på någonting?

Som vanligt återkommer jag till att ”själv är bäste dräng”. 😞
Jag hade ett par kiropraktorkliniker tidigare och träffade en säljare från reco. Ett av deras säljargument var just att kunna ta bort negativa kommentarer
 
  • Wow
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
P P.O. skrev:
Jag läser aldrig positiva omdömen, läser bara de negativa.
Försöker leta efter en röd tråd i de negativa, tex en del av en elektrisk utrustning som alltid går sönder efter x tid, eller att att kundsupporten aldrig svarar osv osv.

Ni kanske undrar varför man skall dra öronen åt sig om det är fler som skriver att kundsupporten inte svarar..
Alla de som har försökt kontakta supporten har ju haft en anledning till det, något har inte fungerat som det ska eller något har gått sönder, och det är ju då en signal på att kvalitén kanske inte är i topp.

Jag läser inte omdömen som har punktlistor på positiva och negativa egenskaper eller har ett språk som är för "affärsmässigt".
Brukar tänka så här: Skulle en normal Svensson skriva så här om en produkt?
Väldigt ofta så är mitt svar Nej.
Skulle säga att om det finns bara positiva omdömen är det konstigt, i byggbranschen är det nästan omöjligt att alla kunder är 100% nöjda.
 
  • Gilla
AMR74
  • Laddar…
A AMR74 skrev:
Efter en negativ upplevelse med en byggfirma tog jag en titt på deras omdömen på Reco.se och blev rätt chockad av alla de fortsatt lysande recensionerna. 😮 Baserat på mina erfarenheter med firman, kändes flera av dem dessutom väldigt krystade, som om de vore konstruerade just för att kontra känd kritik.

En firma med så många nöjda kunder borde dessutom ha många fina bilder på sitt Instagram, men de sätts bara i ’stories’ och man kan lätt se missar även på de bilderna.
(Mitt projekt drog ut på tiden och det här är något som jag märkte först senare.)

Till saken hör att besiktningsmannen hade stött på dem tidigare och trots att det blev drama under min besiktning så sa han att det brukar bli mycket, mycket värre under besiktningarna med just den här firman.

Jag började att googla lite och hittade en del - gamla - inlägg om att Reco guidar företagen om hur de får bra recensioner och att negativa omdömen lätt kan tas bort, samt att om en recensent raderar sitt konto så försvinner alla deras inlägg. Nuförtiden hävdar ju Reco att negativa recensioner inte raderas.

Jag har lärt mig sen tidigare att företag på Google kan dölja negativa recensioner (och där har jag ju sett många rent påhittade 5-stjärneomdömen. 🙄)

Tydligen är det även rätt invecklat och utelämnande att sätta upp ett recensionskonto på Reco (om det nu inte är ändrat) och om man vet att ägarna av en firma blir helt hysteriska bara man påpekar att man inte är nöjd med något, så drar man sig säkert för att utsätta sig för deras fortsatta vrede.

(Bara några exempel på saker som skulle dra ned mitt omdöme till en svag 3:a bland alla 5or.

Smällde upp dörrhål i ny bärande vägg utan att kolla med kunden var de skulle sitta. Ändrade sen fel - 5 cm för kort och mätt till dörrkarm i stället för till foder. Slarvigt och ojämnt reglat. Skickade inte ut några prisuppgifter på material som inte ingick, trots att det står i kontraktet att alla extra kostnader ska godkännas av kunden. Skickar ut felaktiga fakturor och klagar sen på kundens ton i stället för att inse sitt misstag. Skickar ut fakturor med moms på pris inklusive moms. Skickar ut delfakturorna tidigare än vad som står i kontraktet. Märker inte när saker sitter 2-3 cm ur linje och det byggs därför bara in. Bortförklarar ojämnheter och felaktigheter med ”det där kommer du snart inte se mer!” - Medan de har flera recensioner som prisar dem för deras noggrannhet! Går tillbaka på muntliga överenskommelser efter att kunden har accepterat de nya villkoren. Sätter dörrar som inte kan öppnas helt för att de knäcker mot smyglisten eftersom gångjärnen inte sitter livade med väggen. Ignorerar att ett rör sitter för långt ut i förhållande till reglarna och ”löser” det genom att trycka röret åt andra hållet så att servisluckan på den sidan inte kan sitta livad med väggen. Okunniga om eller ointresserade av ventilation, vilken blev underkänd. Osv. Osv.)

Finns recensionsajterna egentligen till för att tjäna pengar på företagen? Kan man som kund lita på någonting?

Som vanligt återkommer jag till att ”själv är bäste dräng”. 😞
1: Tror du på tomten?
2: Finns källargubben?
Listan kan göras lång man tror inget av det man hört och bara hälften av det man ser så är man sanningen närmast.För kontroll av div. Firmor kontrollera allmänna reklamationsnämnden men inte ens ger en sann bild av företaget har varit med om kunder som haft orimliga krav och ändrat arbetet gång på gång och blir väldigt upprörda av att arbetet kostat mer än avtalat likaväl finns det företag som inte borde finnas!! Men ressention nja.. tro inte mycket på dessa men har ju inte läst många heller oavsett företag eller produkter men oftast en missnöjd kund låter mer än 100 nöjda.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.