F fusion skrev:
Men polulärast runt 70-80 talen torde vara STP, säg den moppe som inte hade STP märke på bakskärmen ! Min flaka måste kompletteras med STP omgående ! Men var kan man tigga idag ???

Hah, finns på Temu 👍
STP-olja hällde vi ju ofta i ofta slitna motorer för att få ner oljeförbrukningen. STP var väl den absolut mest vanligaste tillsatsolja på marknaden på den tiden.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det tror jag stämmer, för det är "alltid" en statoilmack bredvid hotellet. ;)
Vad beträffar gamla bensinmärket ESSO så startades det av Standard Oil som låg utanför New York i New Jersey. Men de valde att inte kalla bensinmärket för SO utan det blev > ESSO.

Likadan sammanslagning gjordes av CALTEX som pumpade upp olja i CALifornien och TEXas.

Roligaste av alla bensinbolag som finns i dag är väl småländska Oljeshejkerna Johnsson > https://sv.wikipedia.org/wiki/Oljeshejkerna_Johnsson
 
  • Gilla
RoTe och 5 till
  • Laddar…
C
Mikael_L Mikael_L skrev:
Den sista macken som hette IC var nog i Piteå, de behöll namnet (åtminstone namnskyltarna) ända in på åtminstone 80-talet.
Här finns IC-baren och IC-kiosken kvar. Fast kiosken gick nyligen i putten tror jag och själva macken heter OKQ8 sedan länge.
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
C cpalm skrev:
Här finns IC-baren och IC-kiosken kvar. Fast kiosken gick nyligen i putten tror jag och själva macken heter OKQ8 sedan länge.
I Piteå?

Har du i så fall något minne över ungefär hur länge macken hette IC?
Jag försökte hitta någon info om det, men misslyckades.
 
hsd
Har något svagt minne av att ic fanns samtidigt med ok
Var det så att ok köpte upp ic
 
Mikael_L
F fusion skrev:
Men polulärast runt 70-80 talen torde vara STP, säg den moppe som inte hade STP märke på bakskärmen ! Min flaka måste kompletteras med STP omgående ! Men var kan man tigga idag ???

Hah, finns på Temu 👍
STP = Stans Tuffa Pojkar
 
  • Haha
  • Gilla
fusion och 1 till
  • Laddar…
Någon som minns kanelglass?
Hemglass hade en liten bägare med kanelglas som hette "Canelli". Fenomenalt god. Fanns bara ett drygt år så vi var nog få som gillade den. Mitten av 80-talet, moppeålder och bodde hemma.
 
Nån som vet om Lasse-Gurra Aktersnurra fortfarande lever eller om han någonsin funnits?

Sen saknar jag de tunna sugrören, de som man tog två av och stoppade direkt i en 33 cl glasflaska. Minns att krusbär var min favorit.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 4 till
  • Laddar…
Fanns då en sån i telefonkatalogen
 
  • Gilla
Jonas Persson och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Som jag saknat den🤗 50 år senare dök den upp i en låda.[bild]
Min såg ut såhär 😁

Låda till Lego Technic set 8851 innehållande en grävmaskin med pneumatik funktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
maria01 och 9 till
  • Laddar…
Hus tomte
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Min såg ut såhär 😁

[bild]
Du är tillbaka.

du har varit saknad.

Har du suttit inne eller 😉
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Min såg ut såhär 😁

[bild]
Har den på garagevinden. 😍
 
  • Älska
AndersMalmgren
  • Laddar…
Hittade denna på en loppis som gav flashbacks😍.

Skivomslag från Absolute Music med bilder på olika artister och texten "18 Top Chart Hits".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En lista över låtar och artister på ett loppisfynd, med titlar som "Ordinary world" av Duran Duran och "Bygg på mej" av Anders Glenmark. Prislapp 30 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
maria01 och 8 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Hittade denna på en loppis som gav flashbacks😍.

[bild][bild]
Inte helt otänkbart att den finns i CD samlingen..
All that she wants och Kravitz.. 😇
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.