Tack för svar.

Efter att ha fått höra nytt leveransdatum 14dagar fram var 14dag, bad jag om att få tala med projektledarens närmsta chef för att höra varför det är så svårt att leverera ett klimatskal.

Fick till svar att ny projektledare kommer ta kontakt.
Fick även reda på att den första projektledaren har ljugit till mig sedan juli. Varje gång projektledaren berättat att något material kommit(tak/fönster/takrännor/etc) har detta varit en lögn. Det enda som chefen kunde se var att fönstrena kommit V35(beställt V19).
Eposten jag fick från fabriken om att huset var påbörjat var fabrikerat, huset var inte påbörjat.
Det med att ens hus är prioriterat har inte heller någon betydelse utan är mest för att få kunden lugn.

Jag blev ombedt om att glömma det som varit och bara se frammåt, huset bör komma inom 5veckor( har jag inte hört detta förr?)

Då jag betalt 50% av huset bad jag om att få veta vilka konstader de haft och vad det kostar mig att bryta avtalet. Jag fick till svar att det kostade 200000:- (25% av priset på klimatskalet).

De hade inte tid med mig och kunde inte kommentera mitt fall då de hade policy att inte kommentera enstaka fall. Jag blev ombedd att vänta med vidare kontakt till huset kommer.
Jag fick inte heller besöka fabriken innan 2023 och inte kunde jag få bild på mitt hus som husverket sagt är påbörjat.

EDIT:
Fick kontakt med en ny projektledare som tidigare varit markentreprenör. Han var transparent/rak. Han hade haft kontakt med VDn och det lät som att mitt fall blir tagit tag i och att de inte vill ha missnöjda kunder. Det ska bli intressant att se hur det utvecklar sig.
 
Redigerat:
eriksaaf eriksaaf skrev:
Tack för svar.

Efter att ha fått höra nytt leveransdatum 14dagar fram var 14dag, bad jag om att få tala med projektledarens närmsta chef för att höra varför det är så svårt att leverera ett klimatskal.

Fick till svar att ny projektledare kommer ta kontakt.
Fick även reda på att den första projektledaren har ljugit till mig sedan juli. Varje gång projektledaren berättat att något material kommit(tak/fönster/takrännor/etc) har detta varit en lögn. Det enda som chefen kunde se var att fönstrena kommit V35(beställt V19).
Eposten jag fick från fabriken om att huset var påbörjat var fabrikerat, huset var inte påbörjat.
Det med att ens hus är prioriterat har inte heller någon betydelse utan är mest för att få kunden lugn.

Jag blev ombedt om att glömma det som varit och bara se frammåt, huset bör komma inom 5veckor( har jag inte hört detta förr?)

Då jag betalt 50% av huset bad jag om att få veta vilka konstader de haft och vad det kostar mig att bryta avtalet. Jag fick till svar att det kostade 200000:- (25% av priset på klimatskalet).

De hade inte tid med mig och kunde inte kommentera mitt fall då de hade policy att inte kommentera enstaka fall. Jag blev ombedd att vänta med vidare kontakt till huset kommer.
Jag fick inte heller besöka fabriken innan 2023 och inte kunde jag få bild på mitt hus som husverket sagt är påbörjat.

EDIT:
Fick kontakt med en ny projektledare som tidigare varit markentreprenör. Han var transparent/rak. Han hade haft kontakt med VDn och det lät som att mitt fall blir tagit tag i och att de inte vill ha missnöjda kunder. Det ska bli intressant att se hur det utvecklar sig.
Som tidigare kund hos dem kan jag gissa mig till vem din nye projektledare är och börjar hans namn på M så rekommenderar jag att ta allt han säger med en stor nypa salt/ kolla upp det med någon annan. Det var mycket strul och saker som inte stämde i verkligheten med det han sa.
 
  • Gilla
eriksaaf
  • Laddar…
Hej Erik!
Att huset blir försenad är inte så stort problem. Mitt hus blev flera månader försenat.
Det värsta är att när du senare får huset levererat så kommer alla extra bluffiga fakturorna. Tex extra kostnader för avrinning av dagvattnet från stuprören, ventilationen i grunden, körkostnad och lyftkranskostnad till exempel.
Sedan måste du verkligen se till att rördragningen är korrekt. Hos mig började det läcka i köket efter en månad.
eriksaaf eriksaaf skrev:
Då har det gått förbi tiden de lovade.
Skulle få huset förra veckan men 2v innan ringde jag och frågade om huset kommer som tänkt men då blev det försenat till att komma mellan 9-16sep.
Kollade med dem idag och nu kommer det första veckan i oktober. Får alltid bortförklaring när jag ringer. Är fönster ena gången, takrännor nästa och tak sista.

Har fått förklarat att mitt hus är satt som prio samt att det är på listan över de hus som påbörjats i fabriken men det låter konstigt att ett klimatskal tar en månad att bygga ihop.

jag har pratat med dem om å bryta kontrakten då dom inte kan uppfylla kraven som var när vi beställde men då får jag till svar att de behåller alla pengar jag betalt dem.(har betalat halva)

någon mer än mig som haft så dålig erfarenhet av husverket sista tiden?
 
  • Gilla
  • Ledsen
Lars1947 och 1 till
  • Laddar…
T
A Anna Öst skrev:
Vad trist! Vi valde inte Husverket pga att vi kände att de ville stressa fram ett beslut från oss och att vi läst en del recensioner. Blev Attefallsteamet som vi än så länge är jättenöjda med.
Vi tittar också på ett hus från husverket men känner likadant efter att ha läst tråden, hur har det gått för er med attefallsteamet?
 
  • Gilla
eriksaaf
  • Laddar…
Vårt Attefall-hus är hittills 6 månader försenat. Husverket levererade ett halvfärdigt hus i slutet på januari som vi sitter här och tittar på. Vi tog in egen elektriker och VVSare som i princip bara skulle koppla på, men som istället fick försöka fixa de värsta felen från fabriken - Om Husverket någon gång kommer tillbaka och bygger klart (kanske innan sommaren...) ser vi fram emot alla bluff-fakturor de sedan kommer att skicka.
Vad ni än gör välj inte de här skojarna!
 
  • Gilla
Roxygirl och 1 till
  • Laddar…
T TheodorErik skrev:
Vi tittar också på ett hus från husverket men känner likadant efter att ha läst tråden, hur har det gått för er med attefallsteamet?

Hej!
Ledsen för sent svar! Vi är jättenöjda. Har fått vårt hus. Pga kriget blev det dock lite försenat men vi är väldigt nöjda med Attefallsteamet.
 
Tråkigt att höra med erat hus Lars. Vårt hus kom tillslut i November.
Det var rena cirkusen runt leveransen.
Stå på dig med bluff fakturorna. Fick min första i januari som jag redan bestridit.
 
L Lars1947 skrev:
Vårt Attefall-hus är hittills 6 månader försenat. Husverket levererade ett halvfärdigt hus i slutet på januari som vi sitter här och tittar på. Vi tog in egen elektriker och VVSare som i princip bara skulle koppla på, men som istället fick försöka fixa de värsta felen från fabriken - Om Husverket någon gång kommer tillbaka och bygger klart (kanske innan sommaren...) ser vi fram emot alla bluff-fakturor de sedan kommer att skicka.
Vad ni än gör välj inte de här skojarna!
Första bluff-fakturan är här!
96,679:- för kranbilen som lyfte huset på plats. Vi begärde en offert från ett lokalt företag på motsvarande kran, och det var typ 15% av beloppet. Akta er för Husverket!
 
  • Gilla
Happy2024 och 5 till
  • Laddar…
L Lars1947 skrev:
Första bluff-fakturan är här!
96,679:- för kranbilen som lyfte huset på plats. Vi begärde en offert från ett lokalt företag på motsvarande kran, och det var typ 15% av beloppet. Akta er för Husverket!
Jag har precis samma erfarenheter av Husverket.
 
  • Gilla
dreamie007
  • Laddar…
97papp för en kranbil? Hur länge var den där? 3 dagar?
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
När man talar om trollen… vi sitter och väntar på att Husverket ska bli färdiga med reklamationen vi anmälde i februari… allt är nästan färdigt och varje dag när vi hör oss för så ska de komma idag…

Hade absolut inte valt Husverket igen.
 
  • Gilla
Happy2024 och 2 till
  • Laddar…
S Sommar2020attefall skrev:
Hej Anna!
Köp inte av dem.
För mig blev det bortforsling av jord 40.000 som jag inte hade något val att avstå eftersom de sa att jorden måste bort direkt. Efter jag betalade så låg ändå jorden kvar i över två månader.

Det var dränering på 16000kr

Det var extra lyftkranskostnad eftersom transporten fastnade i kön och de hade med sig fel ritning när de skulle sätta fast huset. Vilket jag tyckte att jag inte skulle betala. Då vägrade de fortsätta. 12000kr

grävningsarbete som de grävde fel. 7000kr

men det värsta var att det var så många missar på vägen. Som jag nu inte orkar skriva om. Den värsta var nog att läckte under diskhon när man satte på diskmaskinen. För att få det åtgärdat ville de först att jag skulle skriva en god recension åt dem på nätet. Vilket jag vägrade, det tog två månader för dem att åtgärda detta.
Ser ut som något jag kunde ha skrivit, alltihop men orkar knappt tänka på det. Köpte 2021.
 
Bolaget är bara ett stort problem. Undvik Husverket.
 
  • Gilla
eriksaaf
  • Laddar…
Bolaget är riktigt oseriöst. Tar inte kunder på allvar. De bara skjuter på anmälan om felanmärkningar. De bestämmer en tid det ska göras, men de dyker inte upp. Många fel vid inflytt av nybygge också.
 
  • Gilla
eriksaaf
  • Laddar…
Tråkigt att höra, känner verkligen igen mig i det du beskriver. Kan inte förstå hur man kan bedriva ett företag som dom håller på.
 
  • Gilla
Happy2024
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.