H
T Tosse skrev:
Vet inte hur mkt det säger. Beror väl på exponering och skärm...

Fodret är i bruten vit (s 0502-y). Sladden är svart.
[bild]
Alcro bestå s 2502-y. Målat 2016.
Tack Tosse! Hmm det jag målat upp på bräda ser gulare ut men kan bero på endast en strykning etc. (skickar upp en bild sen)
Bra ide att bryta vitfärg på foder, använde ni samma brytning till vindskiva etc?
 
Ja, den finns ju dessutom alltid färdigbruten. Det ser inte gult ut här tycker jag. Neutralt skulle jag säga att intrycket är.
 
H
T Tosse skrev:
Ja, den finns ju dessutom alltid färdigbruten. Det ser inte gult ut här tycker jag. Neutralt skulle jag säga att intrycket är.
Så här ser det ut efter en målning med 2502, men den gamla färgen kanske lurar ögat :)
 
  • Delvis omålad vägg med ny färgton 2502 nertill och slitet grått med trä som lyser igenom ovantill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej hej nu har ni säkert redan målat men vi bestämde oss igår för 2002-y vi valde också på 2502-y o 2002-y men valde den ljusare då grannen har 2502-y och ibland i vissa ljus upplever vi den lite grön samt att vi tkr det blir lite roligare lite skillnad mellan husen.
 
  • Gilla
lopec och 1 till
  • Laddar…
E ESSC skrev:
Hade ingen bild på hela huset på telefon men här ser man färgerna iaf.
[bild]
Hej

Det ser väldigt fint ut! Kan färgen upplevas lite grön i ngt ljus (solsken)? På bilden är det skugga.. Lite nyfiken då vi testar flera koder ny.. Har du en bild med solljus?

Mvh
 
  • Gilla
MartinSve
  • Laddar…
Hej! Tack för att få ta del av all era tips! Vi vill ha en ljusgrå färg som är lite varmare. Har provmålat med Duva från Alcro men tycker den ser väldigt beigeaktig ut. Tänker nu testa med 1502-y efter era kommentarer! Här en bild på nymålade lekstugan med Duva!
 
  • Nymålad lekstuga i ljusgrått, med lila detaljer och vit veranda, omgiven av grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag gillar 3502-Y har målat många hus i det. (y)
 
  • Gilla
Pir79
  • Laddar…
E ESSC skrev:
Håller jag inte riktigt med om, vi betalade inget extra för att få fönstren i 0500-n istället för 0502-y.
Hej! Vilket fabrikat kunde ni få fönstrena i 0500-n utan extra tillägg? Vi är inne på samma lösning som ni!
 
I InsidersUnited skrev:
Jag gillar 3502-Y har målat många hus i det. (y)
Har du någon bild på hur det ser ut?🙂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.