13th Marine 13th Marine skrev:
Nu är jag stark förespråkare av buy once cry once, och har av chans börjat på HQs 36V-sortiment, mest för att jag vann batteri och laddare värt några tusen.

Men en sak som kan vara intressant är att Bosch har släppt sina batterisystem "fria", både det för grön (konsument) och blå (prosumer/proffs).
Störst uppslutning är det bakom den gröna varianten där till och med HQ kör batterisystemet i några enklare modeller.

[bild]
Har en rad maskiner med bosch gröna 18v-batteri. Skruvdragaren, tigersågen och grästrimmern klarar det löpande husbehovet galant. Häcksax och lövblås med största batteriet funkar helt ok i vår lilla trädgård, men man märker att det är att pusha formatet till gränsen. Fördelen är att det är smidiga och lättförvarade maskiner som är relativt billiga utan batteri.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Om jag var tvingad till lågbudget, och även tvingad att köpa helt nytt, skulle jag nog chansa på Lidl.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
T Tobbelina F skrev:
Det här är det sämsta argumentet jag vet att välja premium framför budget. Hur många premiummärken har kvar sina batteriklumpar med en pinne på som man tryckte in i handtaget på maskinen? Ingen!
Ju större märke destu större eftermarknad, jag har en vinkel dragare från Makita med just de batteriet, men tills jag verkligen behöver den skiter jag i att handla ett batteri

Makita vinkelborrmaskin, laddare och batteri placerade på ett vitt underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.batteriexperten.com/sv/...IFItVtkNuotJ8IWPhEoTu1HGKTGdupNoaAuZkEALw_wcB
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.