Problemet är att du måste blanda till en provfärg med exakt proportion härdare i färg annars kommer det inte att torka mät noga. Annars får du fråga Hagmans support dom vet vad som fungerar
 
Nu har jag rollat golvet med epoxyn, börjar bli transparent när de torkar.
Måste göra de i två omgångar för att nå in i hörnen.
Nyrollat golv med transparent epoxy, halvtorkat med penseldrag synliga, i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser ut att fungera löste det inte upp sig när du rullade går det nog bra
 
Nej löste inte upp sig, lacken var typ luktfri
 
Du blandade väl inte allt på en gång det torkar fort i burken
 
Jo blandade allt. Skitdryg var den
 
Den torkar fort i burken kan bli problem när du skall stryka andra gången ställ den gärna kallt men inte så den fryser så kanske det går
 
Epoxy är trevligt, det går att använda på cellplast etc. Så det brukar inte lösa upp något. Blandade du allt får du nog ta en ny burk till varv 2
 
Update;
Nyrenoverat garagegolv med grå epoxibeläggning och golvbrunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bonzo2000 och 1 till
  • Laddar…
Nu har de torkat. Blev grymt bra!
 
Ser bra ut det är ju faktiskt en besparing om man kan ha en billigare färg i botten i stället för epoxi
 
Färg: 850kr
Epoxy: 380kr
 
En slutrecension.
Att enbart använda 1k färgen skulle fungera men jag märkte ganska fort att när jag drog något på golvet blev de märken. Därav epoxyn som är väldigt slitstark.
Färgen torkar inom en timma men epoxyn tar i princip 2 dagar (beroende på hur varmt man har det i garaget). Jag hade nog bara 14 grader.
Det gick även att förvara färdigblandad epoxy en natt i kylen utan att den stelnade.
Lycka till
 
Redigerat:
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Update;
[bild]
Hej. Hur ser det ut idag efter några år? Vi funderar på att måla likadant nämligen så intressant att se hur bra de håller 👍🏼
 
Har släppt på några ställen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.