S
B Bomba skrev:
Läst en del negativt om ljudvolymerna i de nya cxs/txs. Ni som köpt de nya maskinerna, hur illa är det i verkligheten?

@sinuslinus har du någon input efter någon månads användning?

/mvh köpsugen
Är ju rätt gällt ljud, speciellt med belastning.
Låter ju mer än min T18 men starkare än jag trodde. Orkar bara dra några enstaka 5x90 på tvåan men ettan går bra.
Håller på att regla lite väggar och det har blivit att jag använt CXS 12 mer än T18 även om det hade gått snabbare med T18.
 
  • Gilla
Bomba
  • Laddar…
Nya KHC18 ser trevlig ut.
Festool borrskruvdragare i förpackning med batteri och tillbehör, instruktioner synliga ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pleqtiz och 3 till
  • Laddar…
P
B Bomba skrev:
Läst en del negativt om ljudvolymerna i de nya cxs/txs. Ni som köpt de nya maskinerna, hur illa är det i verkligheten?

@sinuslinus har du någon input efter någon månads användning?

/mvh köpsugen
Jag har båda två utav de nya 12v och dom låter riktigt högt, ett ilande ljud.

Är hörselskydd på för mig när jag använder dom.
 
P pleqtiz skrev:
Jag har båda två utav de nya 12v och dom låter riktigt högt, ett ilande ljud.

Är hörselskydd på för mig när jag använder dom.
Är det inte lite förvånande att Festool släpper produkterna med den ljudvolymen? Känns som en blunder för ett premiummärke. Blev tilslut Bosch 12v för min del, rätt hög ljudvolym i den lilla dragaren med faktiskt.

Om man får killgissa lite kanske det är borstlös motor i en kompakt förpackning som är boven...
 
Den enda anledningen till att de släppte den större borrhammaren nu är att jag precis har köpt den mindre borrhammaren, och har hunnit borta fyra hål med den, så att man inte kan lämna tillbaka den. Skit också.
 
  • Ledsen
richardtenggren
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Den enda anledningen till att de släppte den större borrhammaren nu är att jag precis har köpt den mindre borrhammaren, och har hunnit borta fyra hål med den, så att man inte kan lämna tillbaka den. Skit också.
Hur länge sen var det? inom 14 dagar kan du lämna tillbaka: https://www.festool.se/service/noejd-eller-pengarna-tillbaka
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Hur länge sen var det? inom 14 dagar kan du lämna tillbaka: [länk]
Nej, det är kört. Jag ska testa ett borra några 10 x 70 mm-hål i granit med den. Fungerar den till det är jag nöjd. Det borde den klara tycker jag. Jag skall ha den till att montera Petzl coeur-fästpunkter. Lättare maskin är alltid bättre
 
Fick hem mitt för några veckor sedan. Smidigt, men lite kort då lådan inte är bredare.
 
Q qarcus skrev:
Tyckte detta var lite praktiskt om man kör systainer,
[länk]
Tack för länken som förklarade. I bilden ser jag bara en BMI-mätare av någon skum inch-variant. Jag vet redan att jag är tjock och tänker inte lämna det metriska systemet.
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
S
35 cm vattenpass ..

Jag tycker att 60 cm är kort.
 
Oj 100 års jubileum 2025! Säkert mycket godis att se fram emot.
 
  • Gilla
qarcus och 1 till
  • Laddar…
Ett luftfilter och även två lampor ser ut att vara på G

https://www.protrader.one/aktuelles/sys-air-saubere-luft-auf-der-baustelle

Man i byggarbetsplatsmiljö framför ett luftfilter av märket Festool på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Person som trycker på knappen på en Festool luftrenare på en byggarbetsplats.

Luftfilter från Festool monterat i taket i en verkstad. Bakgrund med arbetsytor och verktyg tydligt synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Festool Sys-Air luftfilter med detaljerad bruksanvisning på insidan av locket, en ihopringlad sladd ligger ovanpå enheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Person bär en vit och svart Festool luftfilterenhet med gröna detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Luftfilter och två arbetslampor från Festool på ett träbord. Bakgrund med skrivbord, skärmar och andra kontorsföremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Luftfilter med en slang ansluten, placerat i ett rum avskilt med plastskynken och orangea stänger som håller upp dem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Japp dom fanns i videoklippet ovan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.