Instämmer ovan. Blå Bosch (iaf den generationen jag har av gop 18v ec) skakar sönder batterier på löpande band, köp något annat.
 
B boohoo skrev:
Instämmer ovan. Blå Bosch (iaf den generationen jag har av gop 18v ec) skakar sönder batterier på löpande band, köp något annat.
Har också haft den gamla 18V-28. Den både vibrerar och låter illa. Batterifästet vibrerar sönder batterier.
Dock är den nya 18v-34 helt underbar. Tyst, lite vibrationer och en annan batterifattning så den kan jag rekomendera.

Håller med tidigare diskussioner avseende blad. Man vill ha både dyra och billiga blad för att kunna välja utefter användningsområde. Sen är det enormt lätt att bränna ett blad om man kör på fel sätt och då spelar det kngen roll om man har ett dyrt eller billigt blad.

Jag har haft även nätanslutna multimaskiner men skulle aldrig köpa en då man blir så enormt begränsad.

Helt klart en maskin som är bland top5 hos mig!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Har också haft den gamla 18V-28. Den både vibrerar och låter illa. Batterifästet vibrerar sönder batterier.
Dock är den nya 18v-34 helt underbar. Tyst, lite vibrationer och en annan batterifattning så den kan jag rekomendera.
Och jag som hade bestämt mig för att inte byta ut min 18v-28!

Den låter som ett tröskverk, skakar som en Parkinsonpatient och är allmänt jobbig men den får ju jobbet gjort...
 
  • Gilla
  • Wow
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S
Jag har en batteridriven ryobi, tkr de funkar bra. De viktiga för mig är att den är batteridriven, oftast står man ju dumt till när man vill såga i den där konstiga vinkeln, osv.
 
Allt styrs ju av behov och hur ofta den används. Har kollat på Blå Bosch 18V maskin och den blir betydligt större/klumpigare än den 12V jag har.
Används kanske någon gång i månaden så den får leva kvar.
 
A AndersS skrev:
Allt styrs ju av behov och hur ofta den används. Har kollat på Blå Bosch 18V maskin och den blir betydligt större/klumpigare än den 12V jag har.
Används kanske någon gång i månaden så den får leva kvar.
Så är det, den fungerar (så länge en håller sig till de små batterierna) och är det bara korta stunder spelar vibrationerna mindre roll.
 
nanowire nanowire skrev:
Så är det, den fungerar (så länge en håller sig till de små batterierna) och är det bara korta stunder spelar vibrationerna mindre roll.
Har ju både 10,8V märkta 😉 och 18V maskiner, så GOPen kan nog vara 15 år.
 
A AndersS skrev:
Har ju både 10,8V märkta 😉 och 18V maskiner, så GOPen kan nog vara 15 år.
10,8/12V 2-3 Ah-batterierna verkar vara så lätta att det inte blir problem. Dito 4/6 Ah är tyngre och det är sånna som skakat sönder för mig.
 
zarkov zarkov skrev:
Och jag som hade bestämt mig för att inte byta ut min 18v-28!

Den låter som ett tröskverk, skakar som en Parkinsonpatient och är allmänt jobbig men den får ju jobbet gjort...
Tycker min 18V-28 sköter sig, men den används ju inte dagligen, inga Parkinsontendenser vad jag minns. 🤔🫣
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
När min bror, som själv har en batteri-Ryobi, använde min 18-volts blå Bosch som kan vara åtta år gammal, reagerade han direkt på hur mycket tystare den var och hur mycket mindre den vibrerade än hans.

Tycker själv att den har ett ganska ”surrande” beteende både vad gäller ljud och vibrationer och har aldrig upplevt något störande med att använda den.
//Ronnie
 
Nu har jag iaf shoppat en maskin, blev en Fein FMT 250 QSL, 1500:- på Torn.se

Modellen har väl ett par år på nacken men den kommer nog duga till mig, ett steg upp (tror jag) jämfört med den som reas på Bauhaus för samma pris då min har snabbspak för verktygsbyte.

Multiverktyg Fein FMT 250 QSL med orange och svart design. Verktyget ligger bredvid ett antal tillbehör som olika sliphuvuden och blad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Kommer bli bra med den maskinen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.