V Vardagsrum skrev:
Snyggt, bra jobbat. Du är duktig.

Vad är det för belysning under takfoten?

Ser bra ut, men kan rekommendera Philips Hue outdoor strips till dig och andra med liknande byggen. Då väljer man färg fritt efter årstid, humör eller timme på dygnet. Helt automatiserat och väldigt snyggt.
Köpt från SPOTiLED 16 meter lång led strips dimbar som jag kommer styra med Plejd.
 
  • Gilla
Vardagsrum
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Snyggt, bra jobbat. Du är duktig.

Vad är det för belysning under takfoten?

Ser bra ut, men kan rekommendera Philips Hue outdoor strips till dig och andra med liknande byggen. Då väljer man färg fritt efter årstid, humör eller timme på dygnet. Helt automatiserat och väldigt snyggt.
Kan också rekommendera detta
Deras Natural Light gillar jag för den justerar hur varmt ljuset är efter tid på dygnet.
 
Elegant! Fönstren ger tydliga orangeri-vibbar 🙂
 
Mossen stefan Mossen stefan skrev:
Köpt från SPOTiLED 16 meter lång led strips dimbar som jag kommer styra med Plejd.
Snyggt! Funderar på att göra något liknande. Vilken slinga va det du tog?
 
Mossen stefan Mossen stefan skrev:
Vedförråd till min smoker, olika träslag i olika fack.
Elegant! Vilken smoker har du?
 
A Anders Svensson4807 skrev:
Elegant! Vilken smoker har du?
Finns en bild i tråden om du går tillbaka. En revers smoker som jag byggt själv, basen är en 750 L acktank.
 
Mossen stefan Mossen stefan skrev:
Grundputsning, gör inte mera i år på utsidan men ska göra klart på insidan till JUL
Taket!!! Älskar´t.
 
  • Gilla
Exostor
  • Laddar…
Kommer att avsluta denna tråd inom kort. Har köpt en vingård i Italien, ska bygga ett nytt hus där som projekteras just nu. Vi kommer att riva det gamla huset och återvinna ganska mycket material till det nya huset. Är i ett område där jordbävningar förekommer så det gamla huset klarar inte kraven. Kommer att starta en ny tråd så snart vi har fått ok på bygglovet. Blir mitt 3e hus och jag har hela tiden sagt att man måste bygga 3 hus innan man blir helt nöjd.
 
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 16 till
  • Laddar…
På en skala från 0 till 100, hur nöjda blev ni med ladan?
 
Mossen stefan Mossen stefan skrev:
Kommer att avsluta denna tråd inom kort. Har köpt en vingård i Italien, ska bygga ett nytt hus där som projekteras just nu. Vi kommer att riva det gamla huset och återvinna ganska mycket material till det nya huset. Är i ett område där jordbävningar förekommer så det gamla huset klarar inte kraven. Kommer att starta en ny tråd så snart vi har fått ok på bygglovet. Blir mitt 3e hus och jag har hela tiden sagt att man måste bygga 3 hus innan man blir helt nöjd.
Vad händer med ladan?! Såld? Eller behålla också? Blir spännande att följa vingården framåt, har med nöje följt denna tråden!
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
På en skala från 0 till 100, hur nöjda blev ni med ladan?
Om du frågar mig så är det 100. Men jag kan inte flytta med den till Italien, annars hade jag gjort det. Kan rekommendera andra som vill göra samma resa, blir ett unikt hus/ boende om man blandar gammalt med nytt. Får ett A i energideklarationen som också var ett mål med bygget.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
Vad händer med ladan?! Såld? Eller behålla också? Blir spännande att följa vingården framåt, har med nöje följt denna tråden!
Vi säljer nog på sikt men bygget i Italien tar ca 2 år.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
R
En utmaning ger jag dig får se om du törs anta den..
Du får bygga Mossen Stefans ark så får du med dig ditt unika boende😉
 
Mossen stefan Mossen stefan skrev:
Vi säljer nog på sikt men bygget i Italien tar ca 2 år.
Fick en känsla av att detta är något vi kommer se på SVT längre fram? 😀
Med det imponerande bygget ni redan åstadkommit med ladan så hade ni garanterat fått sändningstid.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.