En fråga till er som monterat dessa dörrar o väggar från Bathlife: vilken höjd över golvet sätter man profilerna som skruvas fast på väggen?
 
L Ludde76 skrev:
En fråga till er som monterat dessa dörrar o väggar från Bathlife: vilken höjd över golvet sätter man profilerna som skruvas fast på väggen?
Ända ner mot golvet.
 
  • Gilla
Ludde76
  • Laddar…
N NoiseMaker skrev:
Ända ner mot golvet.
När jag monterat mina ända ner mot golvet så får jag problem med höjden, att ena sidan är högre, någon som vet hur man justerar höjdled? Andra duschväggar har jag sett att man har olika tjocka brickor man kan skjuta under.. inga sådana medskickade här dock
 
Då måste golvet ha olika höjd vid de olika väggarna. Du väljer höjd på dörren genom att helt enkelt välja var du låser fast dörren i väggprofilen. Det går inte att justera i efterhand.
 
N NoiseMaker skrev:
Då måste golvet ha olika höjd vid de olika väggarna. Du väljer höjd på dörren genom att helt enkelt välja var du låser fast dörren i väggprofilen. Det går inte att justera i efterhand.
Okej, praktiskt så får jag pallra upp fästet till glasdörren enligt bild, sen skruva fast i väggprofilen? Det blir en glipa sen, men det kanske inte gör nått?
 
  • Grönt plastkilar under en glasdörrs fäste som ska skruvas fast i en väggprofil, på ett marmorerat golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Marcus G Marcus G skrev:
Okej, praktiskt så får jag pallra upp fästet till glasdörren enligt bild, sen skruva fast i väggprofilen? Det blir en glipa sen, men det kanske inte gör nått?
Typ så, ja. Men skyll inte på mig om det blir fel. (-=
 
Marcus G Marcus G skrev:
Okej, praktiskt så får jag pallra upp fästet till glasdörren enligt bild, sen skruva fast i väggprofilen? Det blir en glipa sen, men det kanske inte gör nått?
Silikon så är glipan borta (om det är en väldig höjdskillnad) 😉
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.