F F_man skrev:
Idag kom tak-/väggslipen som finns på kupong hos Amazon.

Bara lådan är ju riktigt trevlig.

Dammsugaradapter var med (irriterande nog passar inte Bosch vanliga koppling i slipen).
Köpte samma men inte hunnit testa den än. Glöm inte registrera den hos Bosch för 3 års garanti.
https://www.bosch-professional.com/se/sv/pro360/
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Arbetsskor är ju ett verktyg också. Sievi tillverkar dessa som ser ut som träskor eller crocs, men de har stålhätta. Jätteskönt på sommaren.


Svarta stålhätteskor från Sievi i träskostil, med röda sömmar och perforeringar på sidan, placerade på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Ser jättesköna ut!
Men? Är dom inte för runda och mjuka i formen framtill?
Med tanke på var du bor tycker jag att den här formen skulle vara mer effektiv. 😜

Svarta formella skor med spetsig tå och mönstrad textur på ovansidan och hälen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
stugfar och 2 till
  • Laddar…
Jo jo jag har ett par liknande skor till kostymen...
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Arbetsskor är ju ett verktyg också. Sievi tillverkar dessa som ser ut som träskor eller crocs, men de har stålhätta. Jätteskönt på sommaren.


[bild]
Vad bra. Du är ju inbiten träskomissbrukare och nu har du skydd för tårna som ju fattas på vanliga träskor. Det innebär att jag inte längre behöver hålla färdigsnickrade protes-tår i lager åt dig
 
  • Haha
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Mitt senaste verktygsinköp. Upphittat på skroten. Vad skulle man kunna hitta på med den här?

350 watt, 2800 varv i minuten trefas. Fabrikat AEG.

Min tanke är att använda den för mindre slipverktyg i stället för borrmaskin med ställning. Borrmaskier brukar ha litet för klena lager för att belastas i sidled med slipning och polering.
 
  • AEG trefas motor, 350 watt och 2800 varv per minut, sittande på grus med en elkabel och en löstagbar koppling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Totte_S och 11 till
  • Laddar…
Återigen tyckte jag synd om mig själv. Vilken tur då att jag hade en massa bonus från jobbet som man bara kan ta ut som presentkort. Efter att ha funderat på saken i ett halvår fattades beslutet och jag lade allt på Clas Ohlson och köpte en Tormek T-8. Det är rent och skärt prylbögeri. Jag har absolut inte något legitimt behov av den, men det går ju att ordna.
Tyvärr hade de inte jiggarna jag ville ha så det får bli någon annan leverantör.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
tensiden och 16 till
  • Laddar…
Vi verktygssexuella gillar prylbögeri!!
Har varit nära att klippa eb T8 länge, har använding men har också massor av diamantstenar man redan köpt in sig på.
Blev det svarta modellen?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Lite MFT-tillbehör jag suktat efter länge;
Två stopp och fler distanspluttar från Benchdogs samt två svarta ”horisontaltvingar” från Alixpress.
Benchdogs var som vanligt riktigt bra kvalitet men jag är positivt överraskad över tvingarna som levererar över förväntan. De senare har inte perfekt passform i bänkhålen men ändå tillräckligt och mekanismen känns robust så ångrar inte att jag snålade jmf Bessy som kostar tre ggr mer.
Verktygsbord med olika MFT-tillbehör inklusive horisontaltvingar, distanspluttar, en Festool Domino-maskin och Benchdogs-verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förhoppningen med pluttarna är att jag nu har tillräckligt många så de kan ersätta att såga på liggunderlag 😅
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Vi verktygssexuella gillar prylbögeri!!
Har varit nära att klippa eb T8 länge, har använding men har också massor av diamantstenar man redan köpt in sig på.
Blev det svarta modellen?
Nej någon jäkla ordning får det vara, det var ändå T4 jag tänkte köpa från början. Vanliga blå blev det. Men idag har jag köpt jiggarna på Jula.
 
  • Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Lite MFT-tillbehör jag suktat efter länge;
Två stopp och fler distanspluttar från Benchdogs samt två svarta ”horisontaltvingar” från Alixpress.
Benchdogs var som vanligt riktigt bra kvalitet men jag är positivt överraskad över tvingarna som levererar över förväntan. De senare har inte perfekt passform i bänkhålen men ändå tillräckligt och mekanismen känns robust så ångrar inte att jag snålade jmf Bessy som kostar tre ggr mer.
[bild]

Förhoppningen med pluttarna är att jag nu har tillräckligt många så de kan ersätta att såga på liggunderlag 😅
Räknas dominon som ett MFT-tillbehör? Isf måste jag köpa ett MFT eftersom jag redan har tillbehöret 😇
 
L Lovan83 skrev:
Räknas dominon som ett MFT-tillbehör? Isf måste jag köpa ett MFT eftersom jag redan har tillbehöret 😇
Bygg ett ☝🏻
 
Inte riktigt, men nära nog enligt rubriken.
När sexåringen helt på egen hand får välja present till pappan. ❤️
En Cocraft skiftnyckel med svart och blått handtag liggande på en stenlagd yta. Text på förpackningen visar mått och garantitid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
tensiden och 19 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Bygg ett ☝🏻
Det har jag redan 👍
 
L Lovan83 skrev:
Det har jag redan 👍
Varför måste du köpa ett då? 😅
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.