Satte in 110mm avloppsrör (vars innermått är 100mm) men toan verkar vara 100mm också. Vad gör man då?
Mvh

Avloppsrör på golv med mönstrade plattor bredvid en vit porslinstoalett, rörets mått är diskussionsämnet i inlägget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R Rolle85 skrev:
Satte in 110mm avloppsrör (vars innermått är 100mm) men toan verkar vara 100mm också. Vad gör man då?
Mvh

[bild]
En wc stos är lösning, du kommer behöva kapa den uppstickande 110 pipan jäms med mattan alt strax ovanför.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Ja ok jag har gummimanchett min vilket pryl ska jag trä på hålet när jag kapat det längs med golvet?
 
R Rolle85 skrev:
Ja ok jag har gummimanchett min vilket pryl ska jag trä på hålet när jag kapat det längs med golvet?
Du ska ju inte kapa röret, det ska sticka upp.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
De sticker upp ca 10cm nu.
Men vad är det jag ska trä på avloppshålet i golvet?
 
R Rolle85 skrev:
Ja ok jag har gummimanchett min vilket pryl ska jag trä på hålet när jag kapat det längs med golvet?
Mät avståndet från anslutningsröret på toastolen till golvet, det är de måttet du har att spela med, att kapa strax över mattan är väl att föredra, men utifrån bilden antar jag att det inte finns dusch i utrymmet i och med att uppvik på 110 röret saknas så kapa jäms med funkar säkert.
 
Manchett har jag det är inte problemet. Problemet är att röret och toan kolliderar då de är lika breda typ.
Röret är av modell 110mm och toans yttermått är 100mm
 
MultiMan
P paralun skrev:
10 cm är för mycket. Sen ser du ju på toan hur mycket som behöver kapas.
Den här gummimanschetten är 4 cm i höjd, så kapar du 5 cm så blir det nog bra.

[länk]

Byggmaxbeskrivning
[länk]
Hur menar du att en manschett ska fungera när rörets innerdiameter är mindre eller samma som toalettens? Det måste användas en stos som Jojak91 redan länkat.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vilken stos
 
MultiMan
Du har redan fått länk till en Jafo-stos.

Jafo-stos i vit plast med gängad nederdel och svart gummitätning, visad på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Stort tack, hoppas den finns på Hornbach
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.