Priset va på Bauhaus i Göteborg (Sisjön)
 
  • Gilla
Ola C
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Suck... Som när jag skulle ha en falstång förra året. Bauhaus här har ingen egen kundtjänstdisk för verktygsavdelningen...
Jag: - Jag letar efter en falstång
Kille på färgavdelningen: - Vaddå-tång?
- Falstång... F-A-L-S
Killen knappar på datorn...
- Nä så vitt jag kan se är lagersaldot noll på alla tre varianter av falstänger vi säljer. Men de kan finnas på lagret, kolla med infästningsavdelningen, det är de som har hand om verktyg.

Förflyttar mig till disken på infästningsavdelningen och inser efter en stund att personen som bemannar disken är av den extremt hjälpsamma typen. Han har precis konstruerat ett staket till paret framför mig och har nu gått och hämtat en kundvagn för att plocka ihop delarna till staketet åt paret. Skulle inte förvånat mig om han erbjudit sig att följa med hem och skruva upp det också.
Bra service, men inser att detta kommer att ta tid...

Efter en stund dyker det dock upp en annan kille.
Jag: - Leter efter en falstång.
Kille på infästningsavdelningen: - Vaddå-tång?
- Falstång... F-A-L-S. Pratade med din kollega på färgavdelningen som såg på datorn att ni inte hade någon på lager, men att jag skulle prata med dig.
Killen kollar på mig som om jag vore värsta riksidioten
- Men om den inte finns på lager så finns den inte på lagret, vad menar du att jag skulle göra åt det?
- Ja, jag vet inte, det var din kollega som skickade hit mig... Äh, glöm det förresten!

Annars har jag noterat att "Bauhaus edition" av MultiMastern kan vara ett prisvärt köp.
Nice try men slår inte mitt bästa Bauhausbesök😁
 
  • Haha
  • Gilla
JSten och 3 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Två Fein klämde jag på igångsatta. Nu var jag ju på Bauhaus, att få de andra maskinerna inkopplade kändes som överkurs då säljaren inte hade större intresse att leta upp Fein 250n dom skulle ha 18st av. "Den kan va på lagret". Ja, kan den va. "Men kanske enklare du beställer den till butiken, den kommer snabbt".
hahah du får alltid de roligaste säljarna hha

Behöver du låna en maskin så bara kom förbi.
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
hahah du får alltid de roligaste säljarna hha

Behöver du låna en maskin så bara kom förbi.
Va har du för maskin? Frågan är hur den står sig i vibratortestet @nanowire är ansvarig för.
 
Ola C Ola C skrev:
Va har du för maskin? Frågan är hur den står sig i vibratortestet @nanowire är ansvarig för.
Fein Supercut
 
  • Gilla
Ola C
  • Laddar…
Ola, är du säker på att du b e h ö v e r en multimaskin varaktigt?

Du får mer än gärna låna min om det ändå bara är ett engångsjobb; hoppas vara på väg söderut relativt snart. Hur bråttom är det? Kan skicka maskinen också om det behövs.
Har dåligt med blad så du får i så fall skaffa det/de du behöver.

//Ronnie
 
  • Gilla
Mach77777 och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Va har du för maskin? Frågan är hur den står sig i vibratortestet @nanowire är ansvarig för.
Vibratortestet?

Pratade vi inte multimaskin här? 😯

//Ronnie
 
  • Wow
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Vibratortestet?

Pratade vi inte multimaskin här? 😯

//Ronnie
En äkta multimaskin :)
 
  • Haha
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Ola, är du säker på att du b e h ö v e r en multimaskin varaktigt?

Du får mer än gärna låna min om det ändå bara är ett engångsjobb; hoppas vara på väg söderut relativt snart. Hur bråttom är det? Kan skicka maskinen också om det behövs.
Har dåligt med blad så du får i så fall skaffa det/de du behöver.

//Ronnie
Pinnen ska sågas av och det kommer säkert nån annan pinnjävel i framtiden som också ska sågas av.

Sen märker man väl efter att ha startat denna tråden att varenda snickare värd namnet har en multimaskin i arsenalen o då vill man ju inte halka efter på materialet.

Men tack för erbjudandet🙂
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Jag tänker svära i kyrkan men jag har en Biltema som funkat helt ok för det lilla jag behövt sågat.
Blad från Lidl parkside.
Slipat har jag aldrig gjort med den men kan inte se att det skulle vara något problem
 
Hej, en av de viktigaste maskinerna jag har är multimaskinen, den löser många problem på ett smidigt sätt, köpte en billig först, no name, fungerar men ineffektiv och för ett enormt oväsen, köpte sedan en Metabo mt18 batteri maskin, vilken skillnad, senare vid ett uterums bygge hade jag problem med att batteriet var ivägen för att komma åt i ett trångt ställe, köpte en Metabo 400 quick, sladd maskin, mycket lättare och smidigare, nu när jag ska använda en multi maskin så är den mitt första val. vilket av de etablerade märken man köper spelar inte så stor roll, de är nog ungefär lika bra, för mig var det viktigaste att den är liten( smal) lätt, tyst med så små vibrationer som möjligt, snabbfäste och starlock, det viktigaste till sist kvalitetsblad, Bosch, Fein m.fl.
billiga blad blir man bara irriterad över, de är hopplöst inneffektiva och dyrare i längden, det går åt många fler och svårare att få ett fint resultat med.
,
 
4 sidor om multimaskiner utan någon info om olika standarder för infästning av verktygen, samt kompatibilitet. Kan inte någon som har koll redogöra för detta.
 
hej, starloch fäste är det vanligaste hos de flesta märkesmaskiner, och det största utbudet av blad, jag tror t.o.m att det är svårt hitta kvalitets blad med annat fäste, quick lock på maskinen är att föredra, enkelt och snabbt att ändra vinkel eller byta byta blad.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
C
T teuvo tainio skrev:
jag tror t.o.m att det är svårt hitta kvalitets blad med annat fäste
Fast Starlock-bladen är gjorda så att de passar även andra fästen. Även om Plus och Max-bladen förvisso saknar OIS.
 
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Why stop beating the dead horse liksom så här en film till i andan av allmän konsumentupplysning.
Det syns tydligt varför den ena maskinen är trevlig att använda och den andra skakar sönder 6Ah-batteriernas fästen (fick ett nytt av bosch på garanti).


Hittade också en hög med piratblad jag (för)lagt på ett bra ställe för ett antal år sedan, passar bra på Hikokin. Att jag råkade hitta dom idag var antagligen för att jag igår beställde ett 10 mm smalt blad från Bosch till en grej jag inte kom åt med standardbredd 🤦🏻‍♂️
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.