F
Helvetes jävla piss. Note to self, gör inget när man är trött och inte fått sova på 2 dagar. Har pax gardrober sedan innan men inga dörrar (lång historia). Men nu köpte vi dörrar på ikea för några dagar sedan och jag fick för mig att sätta upp dörren precis. Måttade upp och borrade hål för handtagen, blev väldigt bra tyckte jag. Tills jag skulle hänga upp dörren och insåg att jag satt hantaget på samma sida som gångjärnen. 🤬🤬🤬

Nån som vet om det finns typ något lackstift eller nåt man kan laga det med? Testade med spackel men ser förjävligt ut. Får väl bli att köra 2h tur och retur och köpa en ny dörr för 800kr. Härligt.
 
  • Gilla
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Nån som vet om det finns typ något lackstift eller nåt man kan laga det med? Testade med spackel men ser förjävligt ut.
Är de vita? Jag har "lagat" liknande skador genom att först spackla slätt och sedan täcka hela dörrbladet med plastfolie. Den jag använde fanns på Bauhaus, var vit och hade en svag struktur.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Helvetes jävla piss. Note to self, gör inget när man är trött och inte fått sova på 2 dagar. Har pax gardrober sedan innan men inga dörrar (lång historia). Men nu köpte vi dörrar på ikea för några dagar sedan och jag fick för mig att sätta upp dörren precis. Måttade upp och borrade hål för handtagen, blev väldigt bra tyckte jag. Tills jag skulle hänga upp dörren och insåg att jag satt hantaget på samma sida som gångjärnen. 🤬🤬🤬

Nån som vet om det finns typ något lackstift eller nåt man kan laga det med? Testade med spackel men ser förjävligt ut. Får väl bli att köra 2h tur och retur och köpa en ny dörr för 800kr. Härligt.
Eller så har du handtag i bäggeändar...lite modernt, sådär...?
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
F
Det jobbiga är att det är 4 gardrober som står i samma rum. Skulle se konstigt ut tror jag om en är folierad eller har två handtag(dessutom har jag bara 4 handtag).


Har stört oss längre på att gardroberna är öppna men nu kommer jag störa mig mer på dessa hålen. Fasen så jäkla klantigt..
 
Fotografen Fotografen skrev:
Eller så har du handtag i bäggeändar...lite modernt, sådär...?
Liksom bara för att djävlas med de som tar fel. 😎
 
  • Haha
Maria T
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Det jobbiga är att det är 4 gardrober som står i samma rum
Bara en med skadad dörr? Då skulle jag bita i det sura och byta den dörren.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Helvetes jävla piss. Note to self, gör inget när man är trött och inte fått sova på 2 dagar. Har pax gardrober sedan innan men inga dörrar (lång historia). Men nu köpte vi dörrar på ikea för några dagar sedan och jag fick för mig att sätta upp dörren precis. Måttade upp och borrade hål för handtagen, blev väldigt bra tyckte jag. Tills jag skulle hänga upp dörren och insåg att jag satt hantaget på samma sida som gångjärnen. 🤬🤬🤬

Nån som vet om det finns typ något lackstift eller nåt man kan laga det med? Testade med spackel men ser förjävligt ut. Får väl bli att köra 2h tur och retur och köpa en ny dörr för 800kr. Härligt.
Går det att byta sida på gångjärnen? Det blir ju förstås märken efter dessa också, men de hamnar ju på insidan…
 
F
tveksamt tveksamt skrev:
Går det att byta sida på gångjärnen? Det blir ju förstås märken efter dessa också, men de hamnar ju på insidan…
Med rätt hålsåg och om man lyckas få hålen på rätt plats så går det kanske? Oklart om dörren är lite förstärkt i de förborrade hålen jämfört med resten som ju bara är pressat spån.
 
Redigerat:
F
Alfredo Alfredo skrev:
Bara en med skadad dörr? Då skulle jag bita i det sura och byta den dörren.
Ja som sagt dels en kostnad och sen tar det närmare 3 h med bilen med småbarn. Superkul är det. Går dessutom inte in i vår egen bil så får låna. Nej jag sätter upp den, är bara ett extra rum och två små 5mm hål. Kanske köper en ny dörr om några år när jag glömt bort vad den kostade..
😒
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Ett gammalt GAAH, ca 30 år sedan. Skulle ta upp en äldre snabblimstub, men korken satt. Tog tag med tänderna och vips lossade korken, men samtidigt flöde snabblim ut i munnen. Tunga satt sig fast och hårt i gommen. Det tog 20-30 min så började tungan lossa, men rester av snabblimmet satt som ett fjäll i gommen i två veckor.
 
  • Haha
  • Wow
  • Ledsen
Dortmunder DAB och 11 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Har inte jag skrivit det förut? Dermabond (sånt hudlim som kostar 100 kr för en liten fjuttub) är cyanoakrylat, dvs samma som vanligt superlim. Enda skillnaden är att det kommer i en fiffig applikator och är certifierat sterilt.

Frågan är väl om något kan växa i cyanoakrylat...
Då måste jag fråga, är cyanoakrylat samma som cyanid ??
För många år sen fick en arbetskollega amputera pekfingret efter limmat ca 80 st handtag på fönster med cyanidlim, han använde fingret för att smeta ut limmet.
 
  • Ledsen
  • Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Ja som sagt dels en kostnad och sen tar det närmare 3 h med bilen med småbarn. Superkul är det. Går dessutom inte in i vår egen bil så får låna. Nej jag sätter upp den, är bara ett extra rum och två små 5mm hål. Kanske köper en ny dörr om några år när jag glömt bort vad den kostade..
😒
Då kommer nog ett nytt gaaaaaahh för att du upptäcker att de inte längre säljer exakt samma typ av dörr, alternativt att det blir en märkbar nyansskillnad mot de gamla. 🙁
 
  • Gilla
breakman och 2 till
  • Laddar…
F
tensiden tensiden skrev:
Då kommer nog ett nytt gaaaaaahh för att du upptäcker att de inte längre säljer exakt samma typ av dörr, alternativt att det blir en märkbar nyansskillnad mot de gamla. 🙁
Ja det är en risk. Får se, alldeles förbannad nu för att fatta något rationellt beslut. Nu blir det 1 timmes nattning att se framemot och ytterligare en sömnlös natt med barn som vaknar titt som tätt och sparkar en i huvudet och kissar ner sängen. ❤️
 
  • Älska
  • Gilla
abbe_ och 3 till
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Ja som sagt dels en kostnad och sen tar det närmare 3 h med bilen med småbarn. Superkul är det. Går dessutom inte in i vår egen bil så får låna. Nej jag sätter upp den, är bara ett extra rum och två små 5mm hål. Kanske köper en ny dörr om några år när jag glömt bort vad den kostade..
😒
kom på något kreativt mönster som inkluderar de du redan gjort och borra lite fler 6mm hål så blir det som ett litet konstverk om du kör m träplugg, kan ju även färgas
 
wildeside
F Fideliox skrev:
Ja det är en risk. Får se, alldeles förbannad nu för att fatta något rationellt beslut. Nu blir det 1 timmes nattning att se framemot och ytterligare en sömnlös natt med barn som vaknar titt som tätt och sparkar en i huvudet och kissar ner sängen. ❤️
Om du tillslut åker till Ikea igen kanske du ska köpa ett par sängar till😂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.