Lagom stor gjutning

Nyligen gjuten betongyta i trÀform med synlig rörisolering och kablar vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snygg form jag fick till 😄

Lite rengöring sen fÄr man vÀl prova justera ytan lite men det finns flytspackel ocksÄ
 
  • Gilla
Greatstomp och 4 till
  • Laddar…
Börjat riva lite fasad, byggt lite mer stĂ€llning och fĂ„tt upp första nya biten 😄😄

ByggstÀllning rests mot ett hus med delvis borttagen fasad, och den första nya fasadpanelen Àr monterad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mattetvilling och 1 till
  • Laddar…
Knövlar pÄ med panel, hoppas pÄ lite hjÀlp imorgon

ByggstÀllning vid husvÀgg med blandad panel, omÄlad, grundmÄlad och slutfÀrgad, under arbete; tvÄ rödmÄlade plankor stÄr lutade mot stÀllningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har hÀmtat 170lpm panel men har en del liggandes sÄ dÀrför blir det blandat... omÄlat, grundat och mellanstruket.

Hade Ă€ven grundfĂ€rg i fel gul kulör sĂ„ jag anvĂ€nder den ocksĂ„ 😬

Grundar allt omÄlat en gÄng, fÀrdig stryker en gÄng, monterar locken som dÄ fÄr en omgÄng grund och fÀrdigfÀrg sen mÄlar jag allt minst en gÄng dÄ borde det bli bra

Ska starta en ny trÄd om hur jag enklast gör runt reglarna som rÄsponten ligger pÄ.
Nu blir det att prova sig fram men nÄn smart borde ju kunna hitta pÄ ett sÀtt som gÄr mycket fortare.
HÀr Àr problemet

TvÄ omÄlade trÀpaneler monterade med spikar vid ett hörn, bredvid en sprucken och avnött vÀgg med gul grundfÀrg samt svart yta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


NÀrbild pÄ hörn av husvÀgg med mÄlad panel, svarta plattor, och skadad fÀrg pÄ trÀet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vill ju ha tÀtt runt regeln, men uppÄt spelar ingen större roll dÄ det blir en brÀda upp mot taket

Tips? Det Àr Àven olika bredder pÄ panelen och lite varierande springa mellan
 
Kommit en bit till, forsÀtter sÄ lÀnge ork och lust finns.

Rena lapptĂ€cket ser det ut som 😄

Renovering av husfasad med byggstÀllning, diverse byggverktyg och omÄlad samt delvis mÄlad trÀpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
10h senare, upp och ner en miljon gÄnger, 3 ordentliga felsÄgningar, 2 redbull, 2 Àgg mackor, 0.5l cola zero och 1.5l kolsyrat vatten sÄ Àr jag nog vÀrd en burgare och nÄgra starkisar

Husrenovering med byggnadsstÀllningar och trÀpaneler monteras pÄ fasaden. Verktyg och virke uppstÀllt pÄ grÀsmattan under stÀllningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Döpt om huset till Villa Villekulla
 
  • Gilla
one- och 3 till
  • Laddar…
TvÄ hamburgare med smÀlt ost pÄ en tallrik, ett glas med dryck, en lila lÀskburk och en TV i bakgrunden som visar en ökenbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Belöningen 🙂
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
HÀnder lite, allt ska vara klart nÀsta helg Àr det tÀnkt
Byggarbetsplats utanför ett tvÄvÄningshus med stÀllning och verktyg för renoveringsarbete. BrÀdor och sÄg pÄ marken, delvis installerad yttre panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En byggnadsstÀllning uppstÀlld mot en fasad av ett hus under renovering, med en stege som lutar mot stÀllningen och fönster i överkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


VÀntar pÄ dusch blandare fördelare mm sÄ jag kan fÄ en fungerande dusch
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Alla foder Ă€r kapade och klara, vĂ€ntar bara pĂ„ att nĂ„gon ska ha tid att mĂ„la dom 🙂

Tanken Àr att vi kapa upp panelen dÀr ev fönster blir, kan ta ett Är eller 10 innan vi Àr dÀr
 
Paketen kom lagom till jag hade Äkt pÄ jobbet
SÄ kanske fÄr man upp blandare och dusch i helgen
 
Det mesta mÄlat en gÄng med fÀrdig fÀrg.
Foder och en tÀcklist mellan övre och undre ska dit sen locken.

ByggnadsstÀllning vid mÄlning av husfasad, byggmaterial spridd pÄ marken och himlen mulen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förpackning av duschset frÄn Gustavsberg modell Square, stÄendes pÄ grÀsmatta framför en trÀskiva, redo för installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Duschen kom som sagt igÄr, blir vÀl kanske till helgen den ska upp, fredag ska jag hjÀlpa svÀrsonen att spackla ett uterum.

er lite tomt ut nere men det ska som sagt i fönster sÄ smÄningom
 
  • Gilla
SC Aero och 1 till
  • Laddar…
Duschen klar, ska lÀgga nÄn solfilm eller nÄt ovanpÄ silen sÄ man slipper reflexen i taket

Duschhörna med marmorvÀggar, takdusch och handdusch, reflektioner synliga i taket frÄn rostfri sil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mattetvilling och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
nino nino skrev:
Spraya med plastidip om du har takdusch sÄ slipper du reflexer
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Lördagsbygglunch

Pizza med skinka, tvÄ glas öl mÀrkta med "Mariestads" och flaskor av Mythos-öl pÄ ett trÀbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ursviken och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.