Blev en till fotbollen och mat. Tyvärr ett riktigt bottennapp. En ”svagdricka” från Österlenbryggarna. Fanns på tillfälligt sortiment och var mycket speciell. Söt som attan och överlag inte min smak. Ett par smuttar sen var det bra, för mig. Men den som gillar extrem sötma, så finns den här.
 
  • Flaska med etiketten "Österlen Starkdricka Jubileumsdricka" på ett träbord. Drickan har en alkoholhalt på 5.0% och en volym på 500 ml.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tensiden och 2 till
  • Laddar…
Men vart tvungen och återställa smaklökarna. Efter ett par smutt och vaskning hämtades denna upp. Klart godkänd eller var det bara för smaklökarna återställdes till normalläge 😅
 
  • Flaska med etikett från Kloster Andechs öl, med en illustration av ett kloster och texten "Genuss für Leib & Seele" samt "SEIT 1455".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Måndag. Har inte lyckats få semester helt och hållet än, men det kanske hjälps upp med en redig öl. 75cl-flaska från Oppigårds.

Inte lika sofistikerad som en bra belgare skall vara. Å andra sidan är kraven låga idag känner jag. Knaprar chilisalami till och smaklökarna bränns bort.

Flaska med Oppigårds Thurbo Triple IPA 750 ml starköl, etikett i blått och orange, brygd av Oppigårds Bryggeri AB.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Edlunn och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ja jäsikens, 750 ml och 11%.
Som att ta en hel vinare på egen hand ! Man lär ju bli lite rund under fötterna ...
 
  • Gilla
tensiden
  • Laddar…
AW i solen efter städning på tomten. Eller ja, grannens mark egentligen, har massa skräp liggandes där...
Med improviserat solskydd för ölen. Sofiero är väl inget speciellt, en mild törstsläckare.

/Höghus

Arbetshandskar på glasbord bredvid en burk Sofiero öl utomhus i solen efter städning på tomten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
AW i solen efter städning på tomten. Eller ja, grannens mark egentligen, har massa skräp liggandes där...
Med improviserat solskydd för ölen. Sofiero är väl inget speciellt, en mild törstsläckare.

/Höghus

[bild]
Blev inte den utsedd till Sveriges sämsta öl för något år sedan?
 
  • Haha
Höghus
  • Laddar…
Efter slitsamt arbete fungerar det mesta och det mesta rinner ner då 😂
 
  • Gilla
Rejäl och 2 till
  • Laddar…
E Edlunn skrev:
Blev inte den utsedd till Sveriges sämsta öl för något år sedan?
Så illa!?
Det är inte min favoritöl precis, midsommargästerna hade med sig en massa öl som blev över. Och jag är alldeles för snål för att vaska den. Snorkall och dricka den när man är genomsvettig så funkar den.

/Höghus
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Unikt namn
E Edlunn skrev:
Blev inte den utsedd till Sveriges sämsta öl för något år sedan?
"Sofiero är en ljus lager utan för mycket beska som består av tysk humle, pilsnermalt och vatten från Bergslagen. 2004 vann den silver i World Beer Cup i San Diego." - https://www.kopparbergs.se/vara-produkter/ol/sofiero-original/

Men folket som dricker Budweisser har förståss en annan idé om vad som är en god öl ;)
 
  • Haha
  • Gilla
MjO_BlåNagel och 3 till
  • Laddar…
Sofiero får väl mest gnäll för att den va billig? De ska ju va status med dyr, helst vidrig suröl eller odrickbar ipa.

Ny öl för idag, en enkel välbalanserad lager. Inte megakall men funkar i regnet.
En ölburk och ett glas öl står på ett vitt räcke på en balkong med gröna träd och dimmiga berg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
MjO_BlåNagel och 3 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Sofiero får väl mest gnäll för att den va billig? De ska ju va status med dyr, helst vidrig suröl eller odrickbar ipa.

Ny öl för idag, en enkel välbalanserad lager. Inte megakall men funkar i regnet.
[bild]
Man ska dricka det man tycker är gott! 😘🍻
 
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Man ska dricka det man tycker är gott! 😘🍻
Så sant, det är ju det som är fint. Finns öl till alla 🍺
 
  • Gilla
MjO_BlåNagel och 3 till
  • Laddar…
After run öl. 🍻
Ett glas med skummande öl bredvid en burk 5Man Fünfman Dubbel-IPA på ett träbord, med texten "5Mans bryggeri Borlänge".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lokalproducerad öl från 5Mans bryggeri, och rätt så bra sådan. 👌
 
  • Gilla
Tabors39 och 4 till
  • Laddar…
Äntligen en Bärs efter frugans Födelsedags fika…provade en ny.
Föll mig ej riktigt i smaken pga låg Kolsyra och något hög Beska.
Miss Behave IPA-öl i ett glas med skum och en öppnad burk bredvid, samt en påse Viking Snake Crunch snacks på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MjO_BlåNagel och 3 till
  • Laddar…
Hörde jag festival i dagarna tre!?
☀️😎🎠🎡🎶🕺

Ett glas öl och en burk Omaka Betong på ett träbord, inomhusmiljö med en suddig TV i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Firar första övningskörningen med sonen med en Omaka Betong.
 
  • Gilla
MjO_BlåNagel och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.