S Självfixaren skrev:
Booli är en sök robot och får med alla bostäder på mäklarnas hemsidor.
Med andra ord missar du inget med Bolli däremot missar du allt utbud med Hemnet.
Vi köpte vår nya bostad genom Booli,på hemnet hann den aldrig komma ut.
(Hemet är passé).
Men var fans annonsen då?
Booli e, precis som du säger, en sökmotor (typ Google) men för att hitta en annons måste den finnas på en site…? Vilken?
 
Z Zodde skrev:
Men var fans annonsen då?
Booli e, precis som du säger, en sökmotor (typ Google) men för att hitta en annons måste den finnas på en site…? Vilken?
Booli scannar av allt, inklusive mäklarna egna sidor.
 
A Anders_Nilsson skrev:
Booli scannar av allt, inklusive mäklarna egna sidor.
Om inte folk hittar dit spelar det ingen större roll. Hemnet har 4 gånger fler besök än Booli som jag skrev i en tidigare kommentar. Fler besök ger rimligen fler affärer.
 
S
S saltis99 skrev:
Om inte folk hittar dit spelar det ingen större roll. Hemnet har 4 gånger fler besök än Booli som jag skrev i en tidigare kommentar. Fler besök ger rimligen fler affärer.
Men förstår du inte?
Genom Booli när du alla webbsidor och du ser alla annonser inklusive dom på hemnet.
Booli visar alla annonser och mycket mer än hemnet visar.
Dom som bara letar på Hemnet blir lurade att antal bostäder till salu är färre än den påläste köparen som letar på Booli.
Hänger du med?
 
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 1 till
  • Laddar…
S
Blir rejält förvånad att ett helt gäng som hänger här och förvarar Hemnet inte har en aning om vad en sökrobot är och funktionen.
Dom skriver en massa kritiska inlägg och svarar helt i nattmössan.
Snälla, sök på Google vad en sökrobot är och funktionen av den och vad resultatet innebär.
Sen kan vi prata vidare om ni fortfarande tycker Hemnet är så ” fantastisk”.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
S Självfixaren skrev:
Men förstår du inte?
Genom Booli när du alla webbsidor och du ser alla annonser inklusive dom på hemnet.
Booli visar alla annonser och mycket mer än hemnet visar.
Dom som bara letar på Hemnet blir lurade att antal bostäder till salu är färre än den påläste köparen som letar på Booli.
Hänger du med?
Jag jobbar med marknadsföring, och en grundregel är "fiska där fisken är". Utmaningen för Booli är att de fortfarande ses som utmanare. Det spelar ingen roll att de har fler annonser än Hemnet om Hemnet ses som förstahandsalternativet när folk vill kolla på bostäder på nätet, vilket är vad trafiksiffrorna så tydligt visar. Om du ska sälja så vill du helst vara där det finns flest potentiella köpare. Antalet säljare är mindre viktigt.
 
  • Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
S saltis99 skrev:
Jag jobbar med marknadsföring, och en grundregel är "fiska där fisken är". Utmaningen för Booli är att de fortfarande ses som utmanare. Det spelar ingen roll att de har fler annonser än Hemnet om Hemnet ses som förstahandsalternativet när folk vill kolla på bostäder på nätet, vilket är vad trafiksiffrorna så tydligt visar. Om du ska sälja så vill du helst vara där det finns flest potentiella köpare. Antalet säljare är mindre viktigt.
Ja, säljarna är kunderna och köparna är produkten, och därmed har hemnet en bättre produkt.
 
  • Gilla
saltis99
  • Laddar…
S Självfixaren skrev:
Blir rejält förvånad att ett helt gäng som hänger här och förvarar Hemnet inte har en aning om vad en sökrobot är och funktionen.
Dom skriver en massa kritiska inlägg och svarar helt i nattmössan.
Snälla, sök på Google vad en sökrobot är och funktionen av den och vad resultatet innebär.
Sen kan vi prata vidare om ni fortfarande tycker Hemnet är så ” fantastisk”.
Ska jag vara "elak" så kommer det alltid finnas en grupp som inte fattar att världen ändrar sig.
Framförallt vad gäller teknik

De som förespråkar fordon som går på ruttnade dinosaurier.
Eller de som gillar elbilar.

De som tycker hemnet är "bra".
Och de som hänger på Booli.

De som tycker att Posten var bättre förr.
Eller de som uppskattar ombudens 6-20 öppetider.

De som saknar Televerket
Men inte kommer ihåg att det kostade 1 kr/minut att ringa till släkten.

Den som saknar "apoteket".
Men inte minns de aggressiva tanterna som jobbade främst för sin skull

Den som ogillar bankerna.
Men som missat att man kan ha sina pengar där det passar bäst. Att man kan göra alla sina privata affärer dygnet runt. Nästan gratis.

Man klan titta framåt och vara glad att världen förändras och blir bättre.
Eller så kan man vara bitter.

Gör det rätta. Ta cloe.... gå in på Booli menar jag :D
 
  • Gilla
Självfixaren och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Ska jag vara "elak" så kommer det alltid finnas en grupp som inte fattar att världen ändrar sig.
Framförallt vad gäller teknik
Så länge denna gruppen är en såpass stor majoritet är det idiotiskt för en enskild person att leka ”pionjär” å gå miste klöver för att högstbjudande inte använde Booli…
 
  • Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Men inte minns de aggressiva tanterna som jobbade främst för sin skull
Jobbar inte de flesta främst för sin egen skull?
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Ska jag vara "elak" så kommer det alltid finnas en grupp som inte fattar att världen ändrar sig.
Framförallt vad gäller teknik

De som förespråkar fordon som går på ruttnade dinosaurier.
Eller de som gillar elbilar.
Diagram över global elproduktion per källa från 1985 till 2023, inkluderande kol, gas, olja, kärnkraft, vattenkraft, vind, sol, bioenergi och övrig förnybar energi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ser ut som varannan elbil går på samma bränsle 🙄

https://ourworldindata.org/electricity-mix
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Jobbar inte de flesta främst för sin egen skull?
Hört talas om vårdpersonal som avstår från behövlig ledighet med familjen för att i stället ta hand patienter trots att de värderar ledigheten högre än pengarna de får?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Hört talas om vårdpersonal som avstår från behövlig ledighet
Jag skrev de flesta. Jag tror dock väldigt få skulle arbeta om de inte fick lön eller någon annan form av tillfredsställelse av att arbeta. De flesta arbetar för sin egen skull.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Man klan titta framåt och vara glad att världen förändras och blir bättre.
Eller så kan man vara bitter.
Tycker du att världen är en bättre plats i dessa dagar? 😎
 
S Självfixaren skrev:
Blir rejält förvånad att ett helt gäng som hänger här och förvarar Hemnet inte har en aning om vad en sökrobot är och funktionen.
Dom skriver en massa kritiska inlägg och svarar helt i nattmössan.
Snälla, sök på Google vad en sökrobot är och funktionen av den och vad resultatet innebär.
Sen kan vi prata vidare om ni fortfarande tycker Hemnet är så ” fantastisk”.
Hemnet är ju inte illa pinkat ändå

Grannen har sålt sitt hus nu.

1 månad på Booli, 0 intresserade, ca 1000 visningar eller var han sa på den månaden. En bokad visning, 0 kom.
1 vecka på hemnet, 3000 visningar och 4 familjer kom på visningen och blev såld till en av de på första visningen via hemnet.

Och han fick förbannat högt pris med...
 
  • Gilla
Rejäl och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.