MultiMan
En sådan grön prick är normalt sett kopplad till att visa om man valt dolt läge eller inte, se t ex Discord. Om ni använder den till att visa användaren om alla kan se att denne är online, eller en grå prick om man valt att vara osynlig. Då gör den nytta på riktigt eftersom man ibland glömmer bort att man ändrat till synlig, men vill vara ifred idag. Det går att utveckla ytterligare med en tårta när medlemmen fyller år vilket säkert värmer hjärtat hos en del. En mini-Einstein under den dagen man lyckats få ett bästa svar. En del kanske har postningsrestriktioner under en tid och får då ett hänglås. Osv osv, bara fantasin sätter gränsen!

Men, jag har inget emot pricken ändå och håller med @Per Eskilsson analys att det ger lite mer liv och ett blickfång till vad som finns på den raden.
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
K
Jag trodde jag fått ett nytt PM eller liknande första gången jag såg den, och klickade därmed på den och letade efter nya PMt utan att hitta det..
Finns som nämnt ovan massa möjligheter med den, men jag ser ingen fördel med om en användare på ett forum är online just nu eller ej. Vill jag diskutera med snabb respons är inte forum det primära verktyget att använda
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Tycker det är dags att introducera mörkt läge till webben
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Jag trodde jag fått ett nytt PM eller liknande första gången jag såg den, och klickade därmed på den och letade efter nya PMt utan att hitta det...
Jag tänkte samma, och letade också..
 
  • Gilla
kniv
  • Laddar…
S
När ska ni byta ut sökmotorn på forumet?

Droppen var nu när jag ville hitta en tråd som heter ”snabbladdningstråden” som handlar om elbilsladdning. Jag sökte på ”snabbladdning” men tråden hamnade först på sidan två.
På första sidan hamnade kattråden. Wtf?
 
Om man kan ha ett användarnamn som är en enstaka bokstav, varför kan man då inte apostrofera en sådan användare?

I det faktiska fallet var det @O.
Profilbild med en planetikon och texten "O Medlem, 839 inlägg.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
@Per Eskilsson :Har ett vagt minne om att det varit uppe tidigare men skulle det gå att ordna en inställning så man automatiskt hamnar på bevakade trådar när man klickar på forum-länken? Jag surfar uteslutande från webben och tittar i princip uteslutade på bevakade trådar först och sedan i mån av tid på "senaste". Tror det är fler som har samma användarmönster.
 
  • Gilla
Dheri och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
tittar i princip uteslutade på bevakade trådar först och sedan i mån av tid på "senaste".
Jag har två olika bokmärken i bokmärkesfältet för bevakade respektive senaste. Det är via dessa jag i princip alltid startar Byggahus på dator/webbläsare. Tycker det fungerar bra.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
@Per Eskilsson :Har ett vagt minne om att det varit uppe tidigare men skulle det gå att ordna en inställning så man automatiskt hamnar på bevakade trådar när man klickar på forum-länken? Jag surfar uteslutande från webben och tittar i princip uteslutade på bevakade trådar först och sedan i mån av tid på "senaste". Tror det är fler som har samma användarmönster.
Jag vet att detta inte exakt fixar det du efterfrågar men du kan redan idag klicka på stjärnan uppe i högra hörnet (i desktop) för att komma direkt till Bevakningar.
 
  • Skärmbild som visar navigationsmenyn på ett diskussionsforum med fokus på en stjärnikon för att komma åt bevakade trådar.
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag vet att detta inte exakt fixar det du efterfrågar men du kan redan idag klicka på stjärnan uppe i högra hörnet (i desktop) för att komma direkt till Bevakningar.
Några planer på mörkt läge?
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag vet att detta inte exakt fixar det du efterfrågar men du kan redan idag klicka på stjärnan uppe i högra hörnet (i desktop) för att komma direkt till Bevakningar.
Den är bra, men dyker inte upp när man surfar från mobilen....
 
Nu har nog bildhanteringen ballat ur, det går inte att ladda upp nya bilder till inlägg, a server error occurred please try again. Och kollar jag min profils gamla bilder är det bara sånt som cachats de senaste dagarna som visas.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nu är plötsligt alla bilder i forumet borta för mig, och ersatta med en beskrivande text.
Humorhörnan blev hyfsat värdelös nu. :)
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Vet inte om ni hittat på någon nytt bildläge eller vad det är med istället för bilden är det en jättelång bildtext som är en länk, och klickar man på den bara snurrar det.

Laga?
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vårt webbhotell har blivit av med strömmen och trasiga bilder har cacheas. Vi rensar cachen och försöker laga.
 
  • Gilla
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.