Luftgevär
 
F Fjonken skrev:
Luftgevär
Nu? Varför? Mot vad?
 
Hep Hep skrev:
Nu? Varför? Mot vad?
Solcellerna förslagsvis…
 
  • Ledsen
Fideliox
  • Laddar…
F Fjonken skrev:
Solcellerna förslagsvis…
Är inte det både sent och onödigt?
 
  • Gilla
Prodigys och 4 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Är inte det både sent och onödigt?
För sent för att folk ska förstå ironi eller vad tänker du på?
 
F Fjonken skrev:
För sent för att folk ska förstå ironi eller vad tänker du på?
Ironi som behöver förklaras är ingen bra ironi. Jag tänkte mer på att ditt råd kom en aning sent, då problemet redan är löst. Om du menar att ditt inlägg om luftgevär var ett ironiskt svar på det lösta problemet behöver du inte bara läsa igenom tråden, utan även slå upp vad ironi är.
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 10 till
  • Laddar…
S
Guldstjärna till TS och mycket pinsamt för de som gjorde narr av TS. 👍👍
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Guldstjärna till TS och mycket pinsamt för de som gjorde narr av TS. 👍👍
Fast det är ju samma sak som att klaga på att solen lyser in i ens hus. Reflektionerna i panelerna är ju bara en spegel av solen med samma vinkelhastighet och uppehållstid (360° på 24 tim) fast åt andra hållet. TS har ju solen på andra sidan bakom sig och störs inte av den i det aktuella rummet. Slöseri med kommunala skattemedel om ni frågar mig...
 
  • Gilla
ajn82
  • Laddar…
Unikt namn
En 20meter lång spegel borde väl helt klart kunna öka tiden som solen strålar in?
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
G
K kissebengtsson skrev:
Kan meddela att vi gjorde en tillsynsanmälan i Juli 2022 och efter många turer med överklagan från grannen så har han nu i juni 2024 fått ändra vinkeln på sina solceller så att de inte bländar. Vi är nöjda med kommunens beslut, tråkigt dock att det tog så lång tid.
Kan du visa beslutet, det låter märkligt eftersom ändrad vinkel på panelerna kräver bygglov.
 
S
Cruzze Cruzze skrev:
Fast det är ju samma sak som att klaga på att solen lyser in i ens hus. Reflektionerna i panelerna är ju bara en spegel av solen med samma vinkelhastighet och uppehållstid (360° på 24 tim) fast åt andra hållet. TS har ju solen på andra sidan bakom sig och störs inte av den i det aktuella rummet. Slöseri med kommunala skattemedel om ni frågar mig...
om din granne satte upp speglar på taket som reflekterar solljus in dina fönster skulle du inte bry dig? Tillåt mig tvivla 😂🤡
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
kissBengtsson,
nämner inte något om grannens bländande solcellspaneler är monterade på ett tak eller om på en markställning. Vore intressant att veta.

Är panelerna är monterade på ett tak, då om panelernas uppvinkling ändras och avviker från takfallet lutning, då behövs nog bygglov, som en vaken forumsmedlem nämner ovan.
 
S SueCia skrev:
om din granne satte upp speglar på taket som reflekterar solljus in dina fönster skulle du inte bry dig? Tillåt mig tvivla 😂🤡
Jag kan helt ärligt säga att jag INTE hade gjort en anmälan. Man förstår verkligen varför grannfejder uppstår när folk stör sig på allt som grannen gör...
 
S
H hablam skrev:
Jag kan helt ärligt säga att jag INTE hade gjort en anmälan. Man förstår verkligen varför grannfejder uppstår när folk stör sig på allt som grannen gör...
Tror inte du förstår vad du pratar om eller så ljuger du. Men vi kommer ingenstans med den här diskussionen :D
 
  • Älska
Sthlm_
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Tror inte du förstår vad du pratar om eller så ljuger du. Men vi kommer ingenstans med den här diskussionen :D
Hur vet du att jag varken förstår vad jag pratar om eller ljuger? En annorlunda åsikt blir automatiskt invaliderad utav dig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.