G gaidin skrev:
När jag läste rubriken tänkte jag mig något sånt här...
Jag också. Och jag fattar fortfarande inte vad en ”giraff” är för nåt. 😆
 
  • Gilla
Fox Lane och 2 till
  • Laddar…
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Finns ju en blåing till bra pris hos Satan själv, förlåt menar Amazon.

Är det bra skit med giraff? Kan jag spackla som en idiot (tjockt och slarvigt) och avverka bort skiten med liten ansträngning? Nu spacklar jag tunnt satan och slipar minimalt men tar ju sin tid det med, får vänta på att spacklet torkar flera gånger och dricka kaffe i sann Anza-video-anda. Hade jag kunnat spara lite kalendertid på semestern hade det varit gött.
Tunt stavas med ETT s.
 
  • Haha
  • Gilla
jonmo och 3 till
  • Laddar…
O
L Lars-Axel skrev:
Tunt stavas med ETT s.
Och giraffer i en svensk trädgård (antar jag) är knepigt på vintern.
 
B
Har faktiskt ingen erfarenhet av just giraffer i trädgården, men rosa flamingos i trädgården är en riktig höjdare. Massa nya bekantskaper har vi fått...

En rosa flamingostaty i trädgården omgiven av gröna växter, med en vit stol och en vit dekorativ bur i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Nicce12 och 18 till
  • Laddar…
D
L Lars-Axel skrev:
Tunt stavas med ETT s.
Noterat.

Minnet är inte vad det varit så inga garantier att det fäster.

Men det är noterat.
 
  • Haha
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
L Lars-Axel skrev:
Tunt stavas med ETT s.
Bra där!
 
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Noterat.

Minnet är inte vad det varit så inga garantier att det fäster.

Men det är noterat.
O OMathson skrev:
Och giraffer i en svensk trädgård (antar jag) är knepigt på vintern.
L Lars-Axel skrev:
Tunt stavas med ETT s.”S”..?
L Lars-Axel skrev:
Tunt stavas med ETT s.
”s”..? 😄
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
A
😀Var lika usel att slipa med som utan giraff så jag tar hjälp av målare för sånt och håller mig till trä 😂
Har du tålamod så ta den där kaffen och slipa två ggr ,vid takslipning är det skönt med en extra 5minutare 😉
 
O OMathson skrev:
[länk]
Funkar bra om man inte ska göra stora ytor inom kort. Jag brukar dra ett vattenpass med alu kant över den spacklade ytan då blir det som går utåt och ska slipas mer svart, sist släpljus.
Synd att ett .se företag inte har info om produkterna de säljer på svenska, annars så verkar det vara en vettig produkt.
 
engs
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Finns säkert att hyra på hygglo om man vill prova eller behöver nån enstaka gång.
 
  • Gilla
Joakim654 och 2 till
  • Laddar…
O
M maxmsm skrev:
Synd att ett .se företag inte har info om produkterna de säljer på svenska, annars så verkar det vara en vettig produkt.
Finns på andra ställen också, tyckte mej se jag att Bauhaus hade. Proshop är väl danskt, har köpt därifrån några ggr utan problem.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
När jag läste rubriken tänkte jag mig något sånt här...
Preciiis i den banan gick även mina tankar!😅😚
(Förutom att "min" giraff hade större prickar över sin ändalykt.)

Och efter att nogsamt ha läst den här tråden, kommer jag även fortsatt att våga vägra gips på mina väggar och tak.
 
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Finns ju en blåing till bra pris hos Satan själv, förlåt menar Amazon.

Är det bra skit med giraff? Kan jag spackla som en idiot (tjockt och slarvigt) och avverka bort skiten med liten ansträngning? Nu spacklar jag tunnt satan och slipar minimalt men tar ju sin tid det med, får vänta på att spacklet torkar flera gånger och dricka kaffe i sann Anza-video-anda. Hade jag kunnat spara lite kalendertid på semestern hade det varit gött.
Jag trodde du hade kört förbi Degeberga och sett denna giraffen, blev väldigt förvånad när det handlade om slipmaskinen...
 
  • En stor giraffstaty står i trädgården framför ett hus nära en väg i ett bostadsområde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
Efter spacklat/målar väggar o tak till 3 lägenheter och 3 hus genom åren så köpte jag mig en Stanley fatmax giraff med led-ljus när 4:e huset med snedtak på vinden skulle göras. Wow, kommer inte gå tillbaka till att kör med slipmaskin..
Not 2, Kan nämnas att jag har festool rotex 150mm, Bosch blå slip etc som jag då jämför med.
Not 2, har slutat rolla för länge sedan, men kört en Wagner flexi 950 (luft) och slitit ut den, så bytte nu till en Scheepach acs3000. Kommer inte gå tillbaka till Wagners, drar mindre färg, torkar inte igen på 4 min och kostar som två hinkar färg. Kan bara rekommendera denna! 😀
 
  • Gilla
thessao
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.