Här kommer äntligen lite bilder på vårat hus.....känns surrealistiskt att det är på plats!

Kommer lägga upp betydligt fler bilder senare men detta är från min mobil så länge....

Mvh

Stebac
 
  • DSC00793.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00794.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00796.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00797.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kul att få se lite bilder! Tummen upp för dig! Posta fler bilder eller om du har någon blogg där du har bilder.
 
Vi håller också på och ska bygga lammhult i Nyköping.
Var i nyköping bygger ni?
Vi får betala ca 180 000 för grunden
Vi skall betala 310000.- för vår grund till Nybro om vi nu väljer SMV! (Nedprutad från 340`:)
Det som då ingår är::
Grund, enl SMV spec.
Uppställingsplats för kran 8x10m provisorisk (mao inte "permanent " garageinfart)
Dikestrumma
Schakt av extra mark, ca 3m utanför grund.

Jag tycker detta är lite i högsta laget i förhållande till vad övriga på forumet betalat !
Hur skall vi gå tillväga för att få ner priset? Vi kommer att bygga i Mölnlycke! Och enligt försäljaren är vårt pris på markarbeten "mkt bra"! Kan någon hjälpa oss att få ned priset med bra ett bra resonemang!
TACK!
 
Äntligen har vårat Västervik kommit!
 
  • IMG_1767.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1875.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1904.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jättefint hus! Grattis! Längtar tills vårat kommer.
Tummen upp för att du la in bilder. Ser fram emot biler inomhus också ;)
 
patrik659 skrev:
Vi skall betala 310000.- för vår grund till Nybro om vi nu väljer SMV! (Nedprutad från 340`:)
Det som då ingår är::
Grund, enl SMV spec.
Uppställingsplats för kran 8x10m provisorisk (mao inte "permanent " garageinfart)
Dikestrumma
Schakt av extra mark, ca 3m utanför grund.

Jag tycker detta är lite i högsta laget i förhållande till vad övriga på forumet betalat !
Hur skall vi gå tillväga för att få ner priset? Vi kommer att bygga i Mölnlycke! Och enligt försäljaren är vårt pris på markarbeten "mkt bra"! Kan någon hjälpa oss att få ned priset med bra ett bra resonemang!
TACK!
Hmm.... Det luktar lurt??!

Vår offert är på 340'. Tomten är sluttningstomt så det är en del grävande och att flytta runt massorna. Det verkar som att det ingår mer i vår offert:
Grovplanering av HELA tomten med bef massor
Grund enl ny spec
6x10 m grusad pplats
grus 4x12 m längs ena långsidan
grus i "vinkeln" ca 6x4 m
3-kammarbrunn
stenkista för dagvatten
Bortforsling av stora stubbar, fällning av träd och bortforsling av ris och gamla grenar
div nedgrävning av kablar, rör osv till avlopp osv.
 
Förresten, har ni kollat med fler markentreprenadsfirmor? Det gjorde vi men det visade sig att firman som hussäljaren rekomenderade oss ändå var billigast. :)
 
patrik659 skrev:
Vi skall betala 310000.- för vår grund till Nybro om vi nu väljer SMV! (Nedprutad från 340`:)
Det som då ingår är::
Grund, enl SMV spec.
Uppställingsplats för kran 8x10m provisorisk (mao inte "permanent " garageinfart)
Dikestrumma
Schakt av extra mark, ca 3m utanför grund.

Jag tycker detta är lite i högsta laget i förhållande till vad övriga på forumet betalat !
Hur skall vi gå tillväga för att få ner priset? Vi kommer att bygga i Mölnlycke! Och enligt försäljaren är vårt pris på markarbeten "mkt bra"! Kan någon hjälpa oss att få ned priset med bra ett bra resonemang!
TACK!
Vi betalade för vår grund 300 000:- inkl markarb 3 m runt hus samt gjuten isolerad platta på 40m2 (Garage)med
arb runt denna och avlopp samt indraget vatten!
Detta pris är vad jag förstått "ok" beträffande pengar dock så kan sägas att Vi blev kanonnöjda över resultatet
med diff på3 mm på 18 meter!! Helt otroligt!!
Så visst kan man få billigare vid någon annan firma men man skall ha i åtanke att det finns företag som åtar sig jobbet för att sedan inte klara av det!!
Se tidigare inlägg från mig där det står spec. för grund och markarb.
Lycka till....
 
snysop=> var i landet har ni byggt??

Vi skall ha dit ytterligare en markentrepenör. Någon som vet om det är OK att lämna ut SMVs grundritningar och annan info kring grundbyggnaden?
 
patrik, jag skickade ett PM till dig. :)
 
Hur har ni gjort som påbörjat eller gjort klart på eran övervåning, det gäller den horisontella regeln som sitter på taksektionerna.
P1010817.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


P1010819.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vill gärna ha en hel luftspalt från takfot till nock, men går inte att de 45mm som det ska vara innanför regeln!

Måste ju vara någon som tänkt samma tanke som jag, eller är jag ute och cyklar?
 
Jag frågade försäljaren och hans vy var att de där reglarna bara satt där för att stadga upp modulen vid transport och montering.

Sedan tog jag kofoten och slog bort varenda kortling.

Jag kommer dock att sätta 45*95 liggande, så taket blir nog stabilt så det räcker.
 
Bulwark skrev:
Jag frågade försäljaren och hans vy var att de där reglarna bara satt där för att stadga upp modulen vid transport och montering.

Sedan tog jag kofoten och slog bort varenda kortling.

Jag kommer dock att sätta 45*95 liggande, så taket blir nog stabilt så det räcker.
Som jag trodde, ingen annan som fått samma svar??
 
Angående grund har vi betalat 330 000 + 50 000 för sprängning. Tror säkert att det gått och fått billigare, men vi fick sånt förtroende för entreprenören att det känns värt det. Bygger Kalmar i Tumba. De håller på med grunden nu. Huset kommer v.9..
 
Har börjat fundera på hur vi ska få in TV i kåken. Hur har ni andra (som redan har fått era hus) gjort? Funderar mest på TV via bredbandet eller via antenn och boxer. Parabol kan ju också vara ett alternativ... Som jag förstår det är det redan fördraget för antenn i huset.. Stämmer det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.