Åh, tack.

En utförlig recension kommer givetvis att komma. Nu ska maskinen få visa vad den går för.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Så underbart @Marlen Eskilsson

Jag känner mig som ett litet barn. Vi köper allltid oexklusiv utrustning -ofta ett par generationer gamla på utförsäljning- och jag ser fram mot att få testa lite finare grejer!

PS. Om det underlättar kan vi hämta ”vår” klippare hos er. Jag kan svänga av på väg från jobbet i Malmö.
Tack för erbjudandet, men vi har redan kört dem till vårt lager så det blir enklast att vi skickar din också.
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Jättekul, stort tack! Ser verkligen fram mot att få testa Husqvarnaklipparen. Levererar en rapport efter semestern.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat fem stycken populära batteridrivna gräsklippare och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en gräsklippare förbinder sig att långtidstesta gräsklipparen under sommaren och rapportera in till oss senast 2024-08-31 hur gräsklipparen fungerar. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett pm till mig, Marlén Eskilsson. Omdömet kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta storlek och karaktär på gräsmattan där du ska använda gräsklipparen om du vinner.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en gräsklippare.
  3. Posta dina svar här i tråden.
Vi tävlar alltså ut de här gräsklipparna:
  • Ryobi RY36LMXSP53A-160
  • Stiga Combi 753e V Kit
  • Stiga Collector 548e S Kit
  • Stihl RMA 448.3 V
  • Husqvarna LB 144i
Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses onsdag den 12 juni.

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Hej.
Har en tomt på ca 1600m2
Har en robot som klipper en del av detta, men finns några plättar där jag måste köra den gammla bensinklipparen som väsnas.
För mig, miljön och grannarna så vore det bättre med en batteridriven klippare och självklar mycket smidigare. Och som jag kan köra när jag själv vill utan att störa andra.
/Jörgen
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Tack alla som har varit med och tävlat, då var tävlingen avslutad. Nu har juryn enats om fem vinnare som får långtidstesta varsin batterigräsklippare där hemma:

@Villa1949 - Stiga Collector 548e S Kit
@dof - Ryobi RY36LMXSP53A-160
@it-snubben - Stiga Combi 753e V Kit
@Myckling - Husqvarna LB 144i
@Fario - Stihl RMA 448.3 V

Grattis! Vi skickar klipparna till adressen ni har angett i profilen. Jag ser fram emot att få era testresultat formulerade i 50 ord efter sommarens gräsklippning, senast 2024-08-31 i ett pm till mig.

Lycka till med gräsklippning och långtidstest :)
Jag har fått 2 kollinr på sms. Kanske för att vi båda heter David 😂
Pm'a om jag ska vidarebefordra det. Adressen stämmer men mitt telefonnummer står på båda. Eller @Marlen Eskilsson ni kanske kan ändra nr hos dhl?
 
Redigerat:
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
dof dof skrev:
Jag har fått 2 kollinr på sms. Kanske för att vi båda heter David 😂
Pm'a om jag ska vidarebefordra det. Adressen stämmer men mitt telefonnummer står på båda. Eller @Marlen Eskilsson ni kanske kan ändra nr hos dhl?
Du kanske fått mitt också🙄. Jag har inte fått något kollinr ännu och ser att vi finns i samma län.
@Marlen Eskilsson
 
Du ska få ditt trackningnr hos DHL strax via SMS.
 
  • Gilla
Myckling
  • Laddar…
Spännande, tack vi ska testa och återkomma med svar!!!
 
Redigerat:
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Testarna säger såhär: Vi testade under flera veckor när det inte gick att backa och klippa med den. När testet var färdigskrivet och publicerat, fungerade det plötsligt när vi skulle flytta maskinen. Det blir intressant att se om det fortsätter att fungera när du klipper med den nu under en lite längre period.
 
  • Gilla
dof
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.