kashieda kashieda skrev:
Kan man stämma mäklaren?
Absolut, men du kommer vara lika törstig och betydligt fattigare innan den processen är helt avslutad.
 
  • Arg
kashieda
  • Laddar…
Takpannorna på mitt hus är slitna och spruckna. Tänkte laga pannorna med linoljekitt och sedan måla med linoljefärg. Killarna på färghandeln sa att det var en dum idé och försökte lura på mig produkter som tillverkaren gjort för detta ändamål . Finns det ingen som förstår hur bra hederliga linoljeprodukter är längre?
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
U Utdelning skrev:
Takpannorna på mitt hus är slitna och spruckna. Tänkte laga pannorna med linoljekitt och sedan måla med linoljefärg. Killarna på färghandeln sa att det var en dum idé och försökte lura på mig produkter som tillverkaren gjort för detta ändamål . Finns det ingen som förstår hur bra hederliga linoljeprodukter är längre?
Använd silikon, moderna mtrl är så mycket bättre och om du låter nån firma måla taket behöver det säkert inte läggas om eller bytas de närmsta 50 åren. Det är för övrigt bara bakåtsträvande fegisar som använder råspont, underlagspapp och riktigt lertegel.

Givetvis försöker killarna på färghandeln sälja på dej populära produkter som de säljer mycket av med hög avans, hur tänker du annars att de ska få god lönsamhet på sin affärsverksamhet?
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
U Utdelning skrev:
Takpannorna på mitt hus är slitna och spruckna. Tänkte laga pannorna med linoljekitt och sedan måla med linoljefärg. Killarna på färghandeln sa att det var en dum idé och försökte lura på mig produkter som tillverkaren gjort för detta ändamål . Finns det ingen som förstår hur bra hederliga linoljeprodukter är längre?
Stå på dig. Man kan måla allt och laga allt med linoljefärg. Jag har målat min plastbåt och tätat ett hål under vattenlinjen med linoljefärg, lackat om bilen med linoljefärg, oljat parketten, målat takpapp och tätat vedspisen med linolja. Det tar ett tag för det att torka, men finishen är oöverträffbar.
 
  • Älska
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det är för övrigt bara bakåtsträvande fegisar som använder råspont, underlagspapp och riktigt lertegel.
Precis. Har använt kanalplast istället för råspont. Fungerar hur bra som helst.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Långburksleveransen uteblev. Kan man stämma mäklaren?
Det kan ju omöjligt vara mäklarens fel. Det är ju helt klart if Metalls fel. Transportbolaget har inte fått sin Tesla cybertruck pga av strejken så det är if metall du ska stämma hos HA.
 
  • Arg
kashieda
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Precis. Har använt kanalplast istället för råspont. Fungerar hur bra som helst.
Fegis!
Om du lägger yttertaket ordentligt med betongpannor eller nått annat modernt och låter en takfirma måla det vart 10år bör det fungera utan undertak i åtminstånde 50 år och längre ska du väl inte äga kåken?
 
Henningelvis Henningelvis skrev:
Stå på dig. Man kan måla allt och laga allt med linoljefärg. Jag har målat min plastbåt och tätat ett hål under vattenlinjen med linoljefärg, lackat om bilen med linoljefärg, oljat parketten, målat takpapp och tätat vedspisen med linolja. Det tar ett tag för det att torka, men finishen är oöverträffbar.
Farsan borstade alltid tänderna med linolja. Han brukar ta fram burken med tänderna i vid varje kalas och visa oss. Inte ett hål! Inte så dumt för en gubbe knappt 63 fyllda.
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
U Utdelning skrev:
Farsan borstade alltid tänderna med linolja. Han brukar ta fram burken med tänderna i vid varje kalas och visa oss. Inte ett hål! Inte så dumt för en gubbe knappt 63 fyllda.
Lägger man tänderna i sprit lär de står sig hundratals år, men kalasen kanske blir roligare med olja?
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Använd silikon, moderna mtrl är så mycket bättre och om du låter nån firma måla taket behöver det säkert inte läggas om eller bytas de närmsta 50 åren. Det är för övrigt bara bakåtsträvande fegisar som använder råspont, underlagspapp och riktigt lertegel.

Givetvis försöker killarna på färghandeln sälja på dej populära produkter som de säljer mycket av med hög avans, hur tänker du annars att de ska få god lönsamhet på sin affärsverksamhet?
Måste det vara just en takfirma? Eller kan jag anlita brorsans rivfirma? Ska tydligen få väldigt bra kritik.
 
F fribygg skrev:
Använd silikon, moderna mtrl är så mycket bättre och om du låter nån firma måla taket behöver det säkert inte läggas om eller bytas de närmsta 50 åren. Det är för övrigt bara bakåtsträvande fegisar som använder råspont, underlagspapp och riktigt lertegel.

Givetvis försöker killarna på färghandeln sälja på dej populära produkter som de säljer mycket av med hög avans, hur tänker du annars att de ska få god lönsamhet på sin affärsverksamhet?
Silvertejp är väl det som man lagar allt med
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Måste det vara just en takfirma? Eller kan jag anlita brorsans rivfirma? Ska tydligen få väldigt bra kritik.
Nä någon bra allservice fixar det mycket billigare
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Måste det vara just en takfirma? Eller kan jag anlita brorsans rivfirma? Ska tydligen få väldigt bra kritik.
Måste till och med vara en takmålarfirma. Riivfirma får du anlita om de skulle misslyckas och taket utan riktig underlagspapp inte håller tätt.
 
N Niq skrev:
Silvertejp är väl det som man lagar allt med
I stan kanske, på landsbygden gäller balsnöre.
 
R
F fribygg skrev:
I stan kanske, på landsbygden gäller balsnöre.
Inte har du tänkt o ta dottern balsnöre som hon har runt klänningen. Fy skäms..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.