Folk, gå och rösta! Det är viktigare än någonsin. Partier som vill sparka ut oss utrikesfödda ska inte få fotfäste.
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Direkt från SDs trollfabrik eller?
Bra där eftersom det inte finns faktafel i det han säger, sänka Sverige är viktigare än allt!

Skärmdump av en tweet med en leende kvinna och en kommentar om att behöva en man som ger ekonomiskt stöd utan sex.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
andreas_bygger och 2 till
  • Laddar…
Kund frågar expedit om socker-, gluten- och kolhydratfria produkter och får svaret "Servetter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
tommib
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Direkt från SDs trollfabrik eller?
Alltså.... ja...... vad ska man säga.

Det där är Viktor Klemming. Det vet du säkert redan. Han har gjort hur många videos som helst under flaggan "Vilken färg är du" där han driver med typ allt. Detta är en rehash av en video han gjorde inför riksdagsvalet då han gjorde likadana om alla partier. Just denna är uppdaterad med t.ex. Jamal El-Haj.

Som någon annan sa, vad är faktamässigt fel i det han säger? Jag menar detta helt ärligt. Visa på det som är fel i videon.

Detta är BH och det ska inte diskuteras politik men politiska skämt är ok, vilket videon är ett exempel på. Eller ja, jag önskar att det vore ett skämt. Det är roligt presenterat men allt i den är sant.

Att försöka svara på detta med argument av typen "men ni då" eller "men dom då" apropå SD är sånt otroligt bullshit att jag inte kan låta bli att skriva detta inlägg. Det är exakt den hållningen som gör att SD växer. Att man från S sida beter sig på detta extremt fräcka sätt där man överhuvudtaget inte erkänner några fel mer än ett pliktskyldigt "vi har varit naiva". Det gör att jag tappar exakt all respekt för stora delar av vår politikerkår.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 17 till
  • Laddar…
S
Apropå humorhörnan: så gammal är jag, att jag kan inte sluta roas av att läsa ett inlägg och se att det har gillats av @Skandiamannen - exempelvis det föregående. Tack för att du valde det användarnamnet.
Skärmdump av diskussionsinlägg med text och en gilla-markering från användaren @Skandiamannen och en annan.
 
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Alltså.... ja...... vad ska man säga.

Det där är Viktor Klemming. Det vet du säkert redan. Han har gjort hur många videos som helst under flaggan "Vilken färg är du" där han driver med typ allt. Detta är en rehash av en video han gjorde inför riksdagsvalet då han gjorde likadana om alla partier. Just denna är uppdaterad med t.ex. Jamal El-Haj.

Som någon annan sa, vad är faktamässigt fel i det han säger? Jag menar detta helt ärligt. Visa på det som är fel i videon.

Detta är BH och det ska inte diskuteras politik men politiska skämt är ok, vilket videon är ett exempel på. Eller ja, jag önskar att det vore ett skämt. Det är roligt presenterat men allt i den är sant.

Att försöka svara på detta med argument av typen "men ni då" eller "men dom då" apropå SD är sånt otroligt bullshit att jag inte kan låta bli att skriva detta inlägg. Det är exakt den hållningen som gör att SD växer. Att man från S sida beter sig på detta extremt fräcka sätt där man överhuvudtaget inte erkänner några fel mer än ett pliktskyldigt "vi har varit naiva". Det gör att jag tappar exakt all respekt för stora delar av vår politikerkår.
Man kan väl säga att politisk satir i form av "korta klipp på TikTok" är lite svårt att ta på allvar just nu?
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
tommib
Var de någonsin menade att tas på allvar?

Problemet idag är också att det är så svårt med satir. Det som visas i klippet är, som jag sa, inte något annat än exakt det S har gjort. Och fortsatt gör. Man skulle istället kunna klippa ihop S egna representanter och hur de uttalar sig. Är det också dödsknarkarrasismnazism?
 
  • Gilla
Smeafan och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Jag vill inte vara tråkig eller så men är inte cellulosa en kolhydrat?
 
  • Gilla
  • Älska
ricebridge och 5 till
  • Laddar…
H
Ramnemark Ramnemark skrev:
Var inget problem för mig under 5 år 🤔?
Beror på när de 5 åren var.
Jag började för 22 år sedan.
Då var det inga problem.
Men de sista 4-5 åren så har det vart värre tyvärr.
Måste söka försäkringskassan vart 2 år för tandvård, osv.
Papper vart pengarna kommer från.
Papper för att söka abonnemang osv
 
tommib tommib skrev:
Var de någonsin menade att tas på allvar?

Problemet idag är också att det är så svårt med satir. Det som visas i klippet är, som jag sa, inte något annat än exakt det S har gjort. Och fortsatt gör. Man skulle istället kunna klippa ihop S egna representanter och hur de uttalar sig. Är det också dödsknarkarrasismnazism?
Att skämta om att random youtube-nisse är anställd av SDs kommunikationsavdelning är väl knappast att ge tummen upp till allt som varenda sosse gjort eller sagt sen 1825, eller hur?
 
  • Gilla
Troberg och 1 till
  • Laddar…
R Ring skrev:
Jag vill inte vara tråkig eller så men är inte cellulosa en kolhydrat?
Jo, både socker, kolhydrater och servetter är same-same...
Men för faen, om en halvtimme är det ju fredag igen😃 Känns som det bara var en vecka sen...
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Att skämta om att random youtube-nisse är anställd av SDs kommunikationsavdelning är väl knappast att ge tummen upp till allt som varenda sosse gjort eller sagt sen 1825, eller hur?
Va? Är jag anställd av sds kommunikationsavdelning 🤣
 
H Hallerudsbo skrev:
Beror på när de 5 åren var.
Jag började för 22 år sedan.
Då var det inga problem.
Men de sista 4-5 åren så har det vart värre tyvärr.
Måste söka försäkringskassan vart 2 år för tandvård, osv.
Papper vart pengarna kommer från.
Papper för att söka abonnemang osv
2010-2016 så inte helt färskt :)
 
För guds skull, drick aldrig IPA-öl!

/Höghus

Handritat flödesschema med humoristiska konsekvenser av att dricka öl, inklusive att "väcka Cthulhu".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Bassrunner och 9 till
  • Laddar…
Javisst
 
  • Målning av historisk rättegångsscen med textskämt "Anything you say will be held against you - TITS!
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
andreas_bygger och 15 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.