K Kane skrev:
Måste vara typo på ett av alternativen.
Verkar bli samma i varukorgen, så det blir billigare att lägga 5st 2 pack i varukorgen än ett 10-pack...


/Jocce
 
  • Haha
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
Bosch kap och ger GCM 12 för ca 8700. Ser ut att vara ett bra pris

[länk]
Den hade jag köpt direkt om jag inte hade merparten av renoveringen bakom mig redan.
 
  • Gilla
Etnoy
  • Laddar…
Mikael_L
T Trafikverket1 skrev:
Ser ut att vara ett bra pris
Japp.
Däremot är jag inte lika säker som Mathias S att jag skulle köpt en. Då jag så sällan sågar sådana dimensioner, utan värdesätter låg vikt och annan smidighet lite mer, tänker jag.

Men helt säkert en utmärkt såg till ett väldigt attraktivt pris.
 
Jag har ju redan en 10s. Tung som ett as och inget man vill flytta runt i onödan. I praktiken har jag haft den stående länge på samma ställe, så mobiliteten spelar inte så stor roll.

Mindre än 10" hade varit en begränsning här och där och även om jag inte riktigt behövde den större klingan skulle jag ta det för att få lutning åt båda hållen på klingan, till ett bra pris.

Om man verkligen behöver mobiliteten så finns det nog lämpligare maskiner, som @Mikael_L indikerar.
 
  • Gilla
myrstack
  • Laddar…
Mikael_L
MathiasS MathiasS skrev:
Jag har ju redan en 10s. Tung som ett as och inget man vill flytta runt i onödan. I praktiken har jag haft den stående länge på samma ställe, så mobiliteten spelar inte så stor roll.

Om man verkligen behöver mobiliteten så finns det nog lämpligare maskiner, som @Mikael_L indikerar.
Vi är nog totalt överens om att alla har sin situation och sina krav, som gör att för en del är en deWalt dws777 bästa valet och för andra är t.ex denna Bosch bästa valet.


Men en bra första fråga att ställa sig är; kan maskinen få stå på mer eller mindre samma ställe hela tiden, eller måste den packas undan eller flyttas mellan olika arbetsplatser.

Och nästa bra fråga är att ställa sig frågan om vilka dimensioner man kommer behöva såga.
Och ifall grövre dimensioner är väldigt väldigt sällsynt, även om behovet någon gång uppstår, kan man acceptera en annan lösning.

Efter dessa två frågar har man kanske besvarat vilken storlek på maskin och klinga det ska vara, och man har rensat bort halva marknadsutbudet och får förhoppningsvis lite mindre ångest över valet.



MathiasS MathiasS skrev:
Mindre än 10" hade varit en begränsning här och där och även om jag inte riktigt behövde den större klingan skulle jag ta det för att få lutning åt båda hållen på klingan, till ett bra pris.
Ja en länkade maskinen är väldigt fräck, den fixar nog ungefär allt som går att köpa på brädgården och kan gera det i alla ledder och vinklar ... typ ...
 
  • Gilla
mnils och 1 till
  • Laddar…
Väldigt bra pris men 32,1kg! Med den viken åker man ju på att skaffa kärran med hjul 🤣

Har som @MathiasS en 10S innan men har lärt mig leva vikten samt med att man bara lutar den åt ena hållet. Avsaknad av mjukstart är svårt att vänja sig vid dock.
 
  • Gilla
Porsibygg
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Vi är nog totalt överens om att alla har sin situation och sina krav, som gör att för en del är en deWalt dws777 bästa valet och för andra är t.ex denna Bosch bästa valet.
Jag känner mig inte oense med dig om någonting öht rörande detta.
 
  • Haha
TCG
  • Laddar…
boschkenta
T Trafikverket1 skrev:
Bosch kap och ger GCM 12 för ca 8700. Ser ut att vara ett bra pris

[länk]
Det är ett kanonpris, den brukar kosta runt 12-13 annars.

Har den själv och kan varmt rekommendera om man har en sågbänk eller liknande där den har en permanent plats. INTE något man vill konka runt med.

Dammhanteringen är tragiskt dålig dock, man är illa tvungen att lösa något själv om man vill kunna andas i samma rum.
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Är du säker på att alla delar är med? Vore surt om något litet saknades🤣
 
F Fredrik.aa skrev:
Bauhaus har ett ganska bra pris på sekatör, man får dessutom nöjet att montera ihop den själv 😀

[länk]

[länk]
To be fair, det är nog snarare tänkt som reservdelar, och inte "bygg-din-egen-sekatör" :p Fast och andra sidan, om "byggsatserna" är billigare än sekatören så kan det kanske vara värt det? Men det lär väl inte vara speciellt många kronor det handlar om ...
 
  • Wow
  • Haha
F_man och 2 till
  • Laddar…
Ordinarie pris är 600-800 kr så det är en hyfsad timpeng på att bygga sin egen.
 
  • Gilla
Lucif3r och 1 till
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Är du säker på att alla delar är med? Vore surt om något litet saknades🤣
Yes, allt är med om man köper båda paketen.
 
  • Gilla
Lucif3r
  • Laddar…
F Fredrik.aa skrev:
Yes, allt är med om man köper båda paketen.
Tycker det verkar som att det endast är "skäret" dvs du saknar ju mothållet som oftast inte slits och därför inte finns som reserv....
 
  • Gilla
KÅMH
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.