109 217 läst · 952 svar
109k läst
952 svar
Tillverka plant "bord"
Allvetare
· Västra götaland
· 8 931 inlägg
Har börjat på bakre fästena för bågen, och de förstärkningar som hör till...
Såg att Biltema slutat sälja sina "dimple die"-verktyg, är det någon som har satsen med de små som ni vill bli av med, hojta till.. 😄
En till bara?
Såg att Biltema slutat sälja sina "dimple die"-verktyg, är det någon som har satsen med de små som ni vill bli av med, hojta till.. 😄
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En till bara?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 8 931 inlägg
Båda sidor klara.. får vänta med att svetsa dit dem, lite ont om plats..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 8 931 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 8 931 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 8 931 inlägg
Svetsat klart den andra länkarmen...
Nu är det bara några meter svetssöm på ramen och andra sidans länkarmar så står han på hjul!
Nu är det bara några meter svetssöm på ramen och andra sidans länkarmar så står han på hjul!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 8 931 inlägg
Japp, SFRO 1 då ska han stå på hjul med alla viktiga komponenter i.. då besiktar de ramen, bromsar, infästning av tank och pedalställ etc...nino skrev:
Sen görs allt klart och sen är det SFRO 2 med färdig körklar bil... Sen bullerprov, reg besiktning och vanlig besiktning.. sen är det bara å åk!
Det beror mycket på vad man har för motor. Jag kör oldschool gjutjärnsklump där framDan_Johansson skrev:
Min SFRO-gubbe tipsade om att det är bra att försöka skifta lite grejer neråt och till höger om man har tänkt köra bana och då vara mycket själv i bilen. Förarens vikt har ju en påtåglig påverkan på viktbalansen.
mitt batteri hamnade långt ner i motorrummet, strax framför där passagerarens fötter är.
Eftersom du klurar på turbo framöver så kan det vara bra att ha kvar lite utrymme framme i nosen. Det brukar bli rätt tight när man ska ha in både kylare, intercooler och all rördragning till dessa
Allvetare
· Västra götaland
· 8 931 inlägg
Tank ver. 3
Humm..
Så ja....
Nu ska man bara bestämma om man ska köra på 1mm rostfri plåt (lätt att bocka, lättare, billigare) eller 1,5mm (lättare att svetsa, slår sig mindre, allmänt stadigare) ...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Humm..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så ja....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu ska man bara bestämma om man ska köra på 1mm rostfri plåt (lätt att bocka, lättare, billigare) eller 1,5mm (lättare att svetsa, slår sig mindre, allmänt stadigare) ...
Redigerat:
Allvetare
· Västra götaland
· 8 931 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 367 inlägg
Vatten intercooler direkt mellan turbo och insug så blir man lite friare i placering av vattenkylarenS Stuff skrev:Det beror mycket på vad man har för motor. Jag kör oldschool gjutjärnsklump där fram
Min SFRO-gubbe tipsade om att det är bra att försöka skifta lite grejer neråt och till höger om man har tänkt köra bana och då vara mycket själv i bilen. Förarens vikt har ju en påtåglig påverkan på viktbalansen.
mitt batteri hamnade långt ner i motorrummet, strax framför där passagerarens fötter är.
Eftersom du klurar på turbo framöver så kan det vara bra att ha kvar lite utrymme framme i nosen. Det brukar bli rätt tight när man ska ha in både kylare, intercooler och all rördragning till dessa
Allvetare
· Västra götaland
· 8 931 inlägg
Idag har jag fortsatt på förstärkningen av diffen som också ska hålla bältesrullarna och eventuellt två hjul för att byta håll på handbromskablarna..
Fick en leverans från Amazon också, stegborr i tum-storlek, så jag kunde borra ur röret för justering av camber på bakhjulen, det krympte nästan en halv millimeter när jag svetsade....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick en leverans från Amazon också, stegborr i tum-storlek, så jag kunde borra ur röret för justering av camber på bakhjulen, det krympte nästan en halv millimeter när jag svetsade....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 8 931 inlägg
Nu trillade det ner lite linhjul i brevlådan.. direkt från slavbarnen i Kina...
Kvaliteten är på topp..
Frågan är hur stor radie man behöver på hjulet för att wiren ska vara nöjd? Den är 2,7 mm i diameter..
Hjulen är 24 och 32 mm i diameter där wiren löper....
Kvaliteten är på topp..
Frågan är hur stor radie man behöver på hjulet för att wiren ska vara nöjd? Den är 2,7 mm i diameter..
Hjulen är 24 och 32 mm i diameter där wiren löper....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder