K
När de väl levererar och inget går sönder är de okej. Har beställt av dom minst 20-40 gånger genom åren.

Senast beställde jag gräsgödsel som de beställde direkt från Xeed och för 100 kr billigare än Xeed själva. Okej jag beställde två olika sorters gödsel där den ena var slut pga ”fel på lagersaldo”. Svarade att jag ville ha en annan sort istället men innan de svarade 3 dagar senare hade de redan hunnit skicka ena påsen och jag var tvungen lägga ny beställning. ( Ny expeditionsavgift så jag avböjde )

Annars har de en gång levererat 20 artiklar till en badrumsrenovering. Kommoden var skadad men de skickade en ny inom 5 dagar. Fick behålla den skadade där bl.a luckorna var hela så har de i reserv nu. Blandarfästet kom aldrig och då ringde jag direkt till tillverkaren som hjälpte mig samma dag. Bygghemma hörde av sig efter 3 dagar och meddelade att de väntade på svar från leverantören 😅

Grillen från Broil King som jag hade diverse problem med tog 6 månader att lösa med anmälan till ARN. Då tog det 2-6 veckor mellan mejlsvaren där de ville ha bilder på bilder. Sen plötsligt filmer osv osv osv. När väl ARN kontaktade vart det fart på dom. Fick massa reservdelar på posten samt halva köpesumman tillbaka. Fick såklart ligga på om den utlovade ersättningen. ”Vi har betalat ut” Nej det har ni inte. ”Vi dubbelkollar med ekonomi..oj det var något fel så nu ska de komma” nej de kom inte. ”oj ursäkta ekonomi ringer dig direkt och gör omedelbart en direktutbetalning” Nu kom pengarna!! (2-3 arbetsdagar senare.. )

Det är deras kundtjänst som är så oerhört kass mot kunderna. Men troligen även mot leverantörerna de beställer direkt ifrån. Antar de spyr på dom men med tanke på de stora volymerna de köper så måste de behålla dom.
 
Redigerat:
Sertac Karabas Sertac Karabas skrev:
Min upplevelse med Bygghemma har varit extremt frustrerande och långt ifrån acceptabel. Jag beställde en ytterdörr, sidoljus och ett Yale-lås till min villa, som för närvarande totalrenoveras. Beställningen lades den 21 april 2024, och även om Yale-låset levererades utan problem, uppstod det allvarliga problem med resten av leveransen.

Först och främst fick jag reda på att ytterdörren hade skadats under transporten. Detta efter otaliga samtal och omkopplingar till olika avdelningar när jag försökte få reda på var min dörr fanns, eftersom snickarna på plats behövde den. Transportbolaget DSV meddelade mig att dörren hade gått sönder (PS Fattar inte hur man kan ha sönder en jävla ytterdörr) och jag blev hänvisad tillbaka till Bygghemma för mer information.

Trots flera försök att kontakta Bygghemma via både telefon och e-post fick jag oklara svar med e-post återkoppling mellan med minst 4-5 dagars fördröjning. Det är helt orimligt. Den 19 maj, nästan en månad senare, informerades jag om att sidoljusen jag har köpt var slut på lager med en oklar leveransdatum. Jag blev erbjuden en återbetalning eller att acceptera den skadade produkten med en liten kompensation, men det är fortfarande inte hur denna "lilla skada" är och får ingen återkoppling.

Byggarbetarna är på plats och kan inte bygga klart framsidan...

Sammanfattningsvis har denna erfarenhet med Bygghemma varit den sämsta jag någonsin haft med någon återförsäljare. Kundservicen är under all kritik med oacceptabelt långa svarstider. Jag rekommenderar absolut inte Bygghemma. Om du överväger att köpa byggmaterial, råder jag dig att vända dig till Bauhaus istället, där kundservicen är pålitlig och du åtminstone får det stöd du behöver.
Det finns flera anledningar att köpa byggmaterial via hantverkare... 😎
 
B Bästerortarn skrev:
Ja och nej, det är bygghemma som valt speditör och trots återkommande klagomål på struliga leveranser, leveranskador etc. dom senaste 5 åren så fortsätter bygghemma använda DSV så ...... Och eftersom det är med bygghemma (inte DSV) man har ett avtal så är det fullt i sin ordning att "pissa" 😄 på bygghemma.

Personligen tycker jag att det är mer korkat att inte klara av att förstå ett helt inlägg och haka upp sig på detaljer. Mitt köp från Badshop som är en annan front till Bygghemma blev först ordentligt försenat och Badshop tvärvägrade att hjälpa mig att försöka styra om lev. till en granne utan det var jag själv som fick tjata hos speditören för att göra ett undantag och lev. grejerna till grannen. Att jag lyckades berodde nog mest på att på vischan känner alla varandra ......

Av två varor uppdelat på tre kollin så var två kollin ordentligt manglade av DSV men som tur var hade tillverkarna emballerat mycket väl så det var ingen fara.

Ang. bygghemma är dom som sagt hyffsat ökända för leveransstrul och att vara väldigt svåra att få tag på och att ha att göra med, precis som många andra bolag inom BHG Group. Dom har helt enkelt gjort det till en affärside att sälja billigt och om/när det skiter sig försöka trötta ut kunden tills den ger upp.

Förutom egna erfarenheter så har jag från min omgivning hört allt ifrån dåliga till direkt katastrofala omdömen om uppskattningsvis 7-8 av BHG's olika bolag. Och problemen är ungefär dom samma. Dessutom förekommer bygghemma flertalet gånger på Råd&Röns svarta lista.
Hörs ju på namnet redan att det är dåligt då jag utgår att det är engelska man åsyftar då shop är med där :D

Min upplevelse av Bygghemma är dock detsamma, blir inga mer beställningar därifrån för min del.
 
  • Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Jag har beställt från bygghemma 5ggr både större och mindre leveranser.
Allt har gått hur smidigt som helst och levererat i tid.
Tror det är Postnord som levererat varje gång förutom när jag beställde garderobsdörrar kanske det var nått annat bolag som levererade
 
  • Gilla
Renholmen
  • Laddar…
Som sagts, Bygghemma är väl dropshipping och därmed beroende på att olika leverantörer håller sina uppdrag.
Sen, om jag inte missminner mig är det samma företagskoncern/ledning som Outl1. Skillnaden är att Outl1 säger sig ha lager vilket inte alltid stämmer utan man får vänta 3 månader på att grejerna kommer från Kina.
 
  • Gilla
noone70 och 1 till
  • Laddar…
Sertac Karabas Sertac Karabas skrev:
Min upplevelse med Bygghemma har varit extremt frustrerande och långt ifrån acceptabel. Jag beställde en ytterdörr, sidoljus och ett Yale-lås till min villa, som för närvarande totalrenoveras. Beställningen lades den 21 april 2024, och även om Yale-låset levererades utan problem, uppstod det allvarliga problem med resten av leveransen.

Först och främst fick jag reda på att ytterdörren hade skadats under transporten. Detta efter otaliga samtal och omkopplingar till olika avdelningar när jag försökte få reda på var min dörr fanns, eftersom snickarna på plats behövde den. Transportbolaget DSV meddelade mig att dörren hade gått sönder (PS Fattar inte hur man kan ha sönder en jävla ytterdörr) och jag blev hänvisad tillbaka till Bygghemma för mer information.

Trots flera försök att kontakta Bygghemma via både telefon och e-post fick jag oklara svar med e-post återkoppling mellan med minst 4-5 dagars fördröjning. Det är helt orimligt. Den 19 maj, nästan en månad senare, informerades jag om att sidoljusen jag har köpt var slut på lager med en oklar leveransdatum. Jag blev erbjuden en återbetalning eller att acceptera den skadade produkten med en liten kompensation, men det är fortfarande inte hur denna "lilla skada" är och får ingen återkoppling.

Byggarbetarna är på plats och kan inte bygga klart framsidan...

Sammanfattningsvis har denna erfarenhet med Bygghemma varit den sämsta jag någonsin haft med någon återförsäljare. Kundservicen är under all kritik med oacceptabelt långa svarstider. Jag rekommenderar absolut inte Bygghemma. Om du överväger att köpa byggmaterial, råder jag dig att vända dig till Bauhaus istället, där kundservicen är pålitlig och du åtminstone får det stöd du behöver.
Fasst Bygghemma group har ju massor av trådar på nätet om hur dåliga det är. Folk verkar tänka "det gäller inte mig" .

Och så får vi en till tråd.

Redan för 4 år sen köpte en vän till mig en åkgäsklippare via BHG och den kom med felaktigt monterat klippaggrregat och trasigt batteri. Det tog en månad för dem att ens svara på hans ärende. Men han fick iaf ett nytt batteri när han åkte till deras "butik" i Sollentuna. Men allt som var felmonterat fick han åtgärda själv.

Men som sagt. Om man googlat på bygghemma hade man fått upp befintliga trådar och redan insett att det var dåliga.

@Sertac Karabas Erkänn att du tog bygghemma för att de var billigast ;) Det är så de får sina kunder.
Sen inser folk. Tyvärr. Att man får vad man betalar för. Hade jag haft ett kritiskt bygge som står stilla hade jag kanske inte köpt varorna på en webbhandel.

Det är vissa gånger det är bra att ha kontakt med de lokala byggmarknaderna (som inte är så mycket dyrare som man kan tro)
 
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Dörrar och Bygghemma/DSV verkar populärt. Nedan ett av alla mina mail till Bygghemma efter att jag beställde innerdörrar:

Till: kundservice@bygghemma.se <kundservice@bygghemma.se>
Ämne: VB: [2022BGH268627]

Jag har ännu inte fått någon återkoppling på detta! Är nu så trött på detta ärende och på att ha dörrar liggande i vardagsrummet. Slänger snart ut dem på trottoaren så får ni hämta när ni vill och köper dörrar på annat håll.
Om du skriver så. Så vet jag varför de inte svarar dig :)
 
J JoE1090 skrev:
Jag har under de senaste 3 åren handlat för 6-siffriga belopp på Bygghemma och det har fungerat mkt bra förutom i ett fall då de f*ckade upp rejält. Bra person på kundtjänst löste det dock. Om jag inte har tagit fel så ägs Bygghemma av Beijer som jag undviker eftersom priserna är ofta ren ocker. Hornbach är annars mitt absoluta förstaval.
Generellt är väl det precis så. Även de mest värdelösa bolag är ju bra när de lyckas.

Man märker ju hur bra ett företag egentligen är när det uppstår problem.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
Sertac Karabas Sertac Karabas skrev:
Min upplevelse med Bygghemma har varit extremt frustrerande och långt ifrån acceptabel. Jag beställde en ytterdörr, sidoljus och ett Yale-lås till min villa, som för närvarande totalrenoveras. Beställningen lades den 21 april 2024, och även om Yale-låset levererades utan problem, uppstod det allvarliga problem med resten av leveransen.

Först och främst fick jag reda på att ytterdörren hade skadats under transporten. Detta efter otaliga samtal och omkopplingar till olika avdelningar när jag försökte få reda på var min dörr fanns, eftersom snickarna på plats behövde den. Transportbolaget DSV meddelade mig att dörren hade gått sönder (PS Fattar inte hur man kan ha sönder en jävla ytterdörr) och jag blev hänvisad tillbaka till Bygghemma för mer information.

Trots flera försök att kontakta Bygghemma via både telefon och e-post fick jag oklara svar med e-post återkoppling mellan med minst 4-5 dagars fördröjning. Det är helt orimligt. Den 19 maj, nästan en månad senare, informerades jag om att sidoljusen jag har köpt var slut på lager med en oklar leveransdatum. Jag blev erbjuden en återbetalning eller att acceptera den skadade produkten med en liten kompensation, men det är fortfarande inte hur denna "lilla skada" är och får ingen återkoppling.

Byggarbetarna är på plats och kan inte bygga klart framsidan...

Sammanfattningsvis har denna erfarenhet med Bygghemma varit den sämsta jag någonsin haft med någon återförsäljare. Kundservicen är under all kritik med oacceptabelt långa svarstider. Jag rekommenderar absolut inte Bygghemma. Om du överväger att köpa byggmaterial, råder jag dig att vända dig till Bauhaus istället, där kundservicen är pålitlig och du åtminstone får det stöd du behöver.
Bygghemma har en usel kundservice, är som en teflonpanna.
 
  • Gilla
Styrman_jansson och 1 till
  • Laddar…
G Gunnar Lieungh skrev:
Bygghemma har en usel kundservice, är som en teflonpanna.
Kan meddela att Byggshop är samma skräp.
Obefintlig kontakt via kundtjänst och omöjliga att få tag på via telefon …
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.