D Drben88 skrev:
DÄ Àr klacken i golvet tillbaka vid fixturen igen. Deja vu
Klack... what đŸ™ˆđŸ€”
Golvet ska vara samma nivĂ„ inne i nischen som utanför ju sĂ„ vad trollar de nu med đŸ€”đŸ€”

Nu sticker ju inte toalettavloppet upp de minimum 40mm det ska göra inför fuktskyddningen 🙈đŸ˜Ș
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Tror du inte man gjort en klack med lite extra lut i nischen?
 
nino nino skrev:
Tror du inte man gjort en klack med lite extra lut i nischen?
Verkar ju otroligt meningslöst och korkat för hur ska man fÄ rÀtt pÄ tÀtskiktet i de ytterhörnorna och pÄ golvet om dÀr blir en nivÄskillnad...
Avloppet försvinner ju igen sĂ„ nĂ„gra 40mm att fuktskydda mot verkar inte finnas lĂ€ngre 🙈
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Jag blir ju helt matt av alla tokigheter i detta projektet sĂ„ jag förstĂ„r verkligen TS đŸ„”đŸ™ˆđŸ˜ȘđŸ™đŸŒ
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Klack... what đŸ™ˆđŸ€”
Golvet ska vara samma nivĂ„ inne i nischen som utanför ju sĂ„ vad trollar de nu med đŸ€”đŸ€”
PlattsÀttaren sÀger vattnet mÄste rinna ut ovanför klinkersen dÀrav klacken. Det kommer tÀtskikt pÄ den dÀr klacken, inga klinkers, sen stÀngs det igen och det ska vara helt by the book.
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Verkar ju otroligt meningslöst och korkat för hur ska man fÄ rÀtt pÄ tÀtskiktet i de ytterhörnorna och pÄ golvet om dÀr blir en nivÄskillnad...
Avloppet försvinner ju igen sĂ„ nĂ„gra 40mm att fuktskydda mot verkar inte finnas lĂ€ngre 🙈
Han gröp ur runt avloppsröret sÄ det blev 40mm efter ett samtal med nÄgon
 
  • Haha
  • Wow
cpalm och 1 till
  • Laddar…
D Drben88 skrev:
PlattsÀttaren sÀger vattnet mÄste rinna ut ovanför klinkersen dÀrav klacken. Det kommer tÀtskikt pÄ den dÀr klacken, inga klinkers, sen stÀngs det igen och det ska vara helt by the book.
NĂ€... by the book ÄR fuktskydd och klinker pĂ„ hela golvet innan fixturen monteras vilket du sjĂ€lv kunde lĂ€sa i de bilderna du la upp innan och som jag pĂ„talat ett antal ggr... allt annat Ă€r rena hittepĂ„et...
Man kan aldrig fĂ„ fuktskyddet ok pĂ„ de ytterhörnorna nĂ€r golvet inte hĂ„ller samma nivĂ„ inne i nischen som utanför. 🙈🙈🙈
 
D Drben88 skrev:
Han gröp ur runt avloppsröret sÄ det blev 40mm efter ett samtal med nÄgon
...och det Ă€r inte heller ok... đŸ˜­đŸ™ˆđŸ„”
 
TÀnker mig att det Àr detta alternativet de försöker uppfylla.
 
  • TĂ€tskikt bakom inbyggd WC i vĂ€gg med synlig rörgenomföring och golvavlopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D Drben88 skrev:
TÀnker mig att det Àr detta alternativet de försöker uppfylla.
Jo men man skapar ju en massa felaktigheter för att försöka uppfylla det ju, istÀllet för att göra som man ska och som jag förklarat.

Nu blir fuktskyddet vid ytterhörnen felaktigt och Àven vid avloppet.

Flyter man hela golvet, fuktskyddar allt och sen lÀgger plattor pÄ allt sÄ rinner ju ev. lÀckage ut genom att dÀr görs en liten springa precis under toalettskÄlen nere vid golvet.
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Jo men man skapar ju en massa felaktigheter för att försöka uppfylla det ju, istÀllet för att göra som man ska och som jag förklarat.

Nu blir fuktskyddet vid ytterhörnen felaktigt och Àven vid avloppet.

Flyter man hela golvet, fuktskyddar allt och sen lÀgger plattor pÄ allt sÄ rinner ju ev. lÀckage ut genom att dÀr görs en liten springa precis under toalettskÄlen nere vid golvet.
SÀkerligen har du rÀtt. men va fan ska jag göra liksom..
 
  • Ledsen
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Nej det kÀnns lite konstigt...
Kan det vara för att fÄ en kant som stöd för skivan som ska sitta över hÄlet?


Kan ju köpa just det att om man inte lÀgger plattor sÄ fÄr man spackla upp lite men jag hade hellre bakat under med mer fix för att fÄ lite bÀttre lut, om det skulle behövas.

Du fÄr lÀgga upp bilder nÀr han Äkt
 
D Drben88 skrev:
SÀkerligen har du rÀtt. men va fan ska jag göra liksom..
Jag förstĂ„r verkligen din frustration och lider med dig av att se hur fel det blir 🙈😭
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Jag förstĂ„r verkligen din frustration och lider med dig av att se hur fel det blir 🙈😭
 
  • Avloppsrör i betonggolv under installation med synlig rördel och nygjuten betong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyligen gjuten, vĂ„t betong nĂ€ra en vit plaströrskant, med smutsiga vĂ€ggar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • GipsvĂ€gg med genomföring för elkabel och nylagt betonggolv i ett pĂ„gĂ„ende byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis monterade gipsskivor pĂ„ en vĂ€gg vid ett pĂ„gĂ„ende inomhusrenoveringsprojekt med synliga rör och ledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • VĂ€gg i byggprocess med synlig isolering och rördragning, delvis tĂ€ckt av fibercementskivor och trĂ€stöttor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • HalvfĂ€rdig installation av rör och isolering i en vĂ€ggkonstruktion vid renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oavslutad hörndetalj i gipsskiva med synlig ventilationsslang vid en byggplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
nino nino skrev:
Nej det kÀnns lite konstigt...
Kan det vara för att fÄ en kant som stöd för skivan som ska sitta över hÄlet?


Kan ju köpa just det att om man inte lÀgger plattor sÄ fÄr man spackla upp lite men jag hade hellre bakat under med mer fix för att fÄ lite bÀttre lut, om det skulle behövas.

Du fÄr lÀgga upp bilder nÀr han Äkt
DÀr behöver inte vara nÄgon kant för skivorna gÄr ju mot fixturen.


Sen SKA man ju sĂ€tta plattor under fixturen sĂ„ att göra sĂ„ hĂ€r, Ă€r ju helt felaktigt och man behöver inget extra fall i inbyggnaden för ev. lĂ€ckage lĂ€r hitta ut Ă€ndĂ„, tro mig 😜
 
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.