Min upplevelse med Bygghemma har varit extremt frustrerande och långt ifrån acceptabel. Jag beställde en ytterdörr, sidoljus och ett Yale-lås till min villa, som för närvarande totalrenoveras. Beställningen lades den 21 april 2024, och även om Yale-låset levererades utan problem, uppstod det allvarliga problem med resten av leveransen.

Först och främst fick jag reda på att ytterdörren hade skadats under transporten. Detta efter otaliga samtal och omkopplingar till olika avdelningar när jag försökte få reda på var min dörr fanns, eftersom snickarna på plats behövde den. Transportbolaget DSV meddelade mig att dörren hade gått sönder (PS Fattar inte hur man kan ha sönder en jävla ytterdörr) och jag blev hänvisad tillbaka till Bygghemma för mer information.

Trots flera försök att kontakta Bygghemma via både telefon och e-post fick jag oklara svar med e-post återkoppling mellan med minst 4-5 dagars fördröjning. Det är helt orimligt. Den 19 maj, nästan en månad senare, informerades jag om att sidoljusen jag har köpt var slut på lager med en oklar leveransdatum. Jag blev erbjuden en återbetalning eller att acceptera den skadade produkten med en liten kompensation, men det är fortfarande inte hur denna "lilla skada" är och får ingen återkoppling.

Byggarbetarna är på plats och kan inte bygga klart framsidan...

Sammanfattningsvis har denna erfarenhet med Bygghemma varit den sämsta jag någonsin haft med någon återförsäljare. Kundservicen är under all kritik med oacceptabelt långa svarstider. Jag rekommenderar absolut inte Bygghemma. Om du överväger att köpa byggmaterial, råder jag dig att vända dig till Bauhaus istället, där kundservicen är pålitlig och du åtminstone får det stöd du behöver.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Lynn Wigardt och 31 till
  • Laddar…
F
Japp de är usla.
 
  • Gilla
Lynn Wigardt och 7 till
  • Laddar…
D
Bygghemma och Byggmax kan skita ner sig båda två, handlar hellre till listpris på Beijer än att sponsra dessa skojare. Tur det finns alternativ.
 
  • Gilla
Lynn Wigardt och 15 till
  • Laddar…
När jag beställde min ytterdörr där lyckades DSV ta sönder tre dörrar. Jag fick alltså en hel på fjärde försöket.
 
  • Wow
  • Gilla
Lynn Wigardt och 15 till
  • Laddar…
Delar lite samma erfarenhet, framförallt gällande transportören DSV som de anlitar. En av deras förare ställde sig på vår lutande villagata och rullade ut en pall med 250kg golv på lastbryggan. Men eftersom gatan lutade i riktning ut mot lastbryggan och inte in i lastbilen så hade han tappat hela pallen i asfalten om inte jag hade varit där och hjälpt till att hålla emot.

Jag tror att man tjänar i längden på att betala lite och välja ett annat byggvaruhus.
 
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Kan bara instämma. Jag tyckte dock att deras kundsevice svarade snabbt. Men aldrig rätt. Jag fick utan problem avbeställa när jag hade fått ca 10 olika leveransbesked (om 4 dagar, tyvärr om 2 veckor, imorgon, i eftermiddag bilen är på väg till dig, nästa vecka osv...).

Men att få tillbaka pengar "varför vill du ha återbetalning för varan vi inte levererade?", "jasså du tänker så, givetvis skall vi genast återbetala". Nästan ordagrant upprepat 3 ggr. Sista gången hotade jag med polisanmälan, då efter en vecka ytterligare, brev från deras ekonomiavdelning att jag hade kvalificerat mig för återbetalning (uttryckt ungefär så, som om jag vunnit högsta vinsten). Fortfarande inga pengar. någon vecka senare fyllde jag i polisanmälan, men kollar banken innan jag skickade. Då någon timme innan hade pengarna kommit.

Detta är något de sätter i system, de har som affärside att lura en andel av sina kunder, hoppas att man skall tröttna på att tjata.
 
  • Gilla
Lynn Wigardt och 9 till
  • Laddar…
K Kennster skrev:
Delar lite samma erfarenhet, framförallt gällande transportören DSV som de anlitar. En av deras förare ställde sig på vår lutande villagata och rullade ut en pall med 250kg golv på lastbryggan. Men eftersom gatan lutade i riktning ut mot lastbryggan och inte in i lastbilen så hade han tappat hela pallen i asfalten om inte jag hade varit där och hjälpt till att hålla emot.

Jag tror att man tjänar i längden på att betala lite och välja ett annat byggvaruhus.
Ja DSV är tyvärr dumma i huvudet. Fattar inte hur de kan gå runt så dåligt de kör varor.
 
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Bygghemma och Byggmax kan skita ner sig båda två, handlar hellre till listpris på Beijer än att sponsra dessa skojare. Tur det finns alternativ.
Jag kan tillägga att alternativet Bauhaus.se är riktigt kass det också. Beställde en vara (brevlåda), sönderrostad/använd. Fick en ny - också använd och med vävtejp som höll ihop varan. Aldrig igen.

Enda alternativet verkar vara att köpa själv i butik och kolla skicket först.
 
  • Gilla
Lynn Wigardt och 4 till
  • Laddar…
S
Att pissa på ett företag Bygghemma, när det är det amdra företaget DSV, som fuckar upp, är genialt korkat resonemang 🤦🏼
 
  • Gilla
  • Haha
CM1234 och 19 till
  • Laddar…
S Sernando skrev:
Att pissa på ett företag Bygghemma, när det är det amdra företaget DSV, som fuckar upp, är genialt korkat resonemang 🤦🏼
Du kanske missa de första inlägget i tråden😉
 
  • Gilla
Lynn Wigardt och 11 till
  • Laddar…
S Sernando skrev:
Att pissa på ett företag Bygghemma, när det är det amdra företaget DSV, som fuckar upp, är genialt korkat resonemang 🤦🏼
Det korkade är väl att fortsätta använda bolaget som fuckar upp.
 
  • Gilla
Lynn Wigardt och 9 till
  • Laddar…
M
Bygghemma är dropship, de har ingen som helst koll på var varorna är.

Handla hos Beijer istället om det är större saker, jag köpte precis två takfönsterkupoler, exemplariskt hanterat och billigare än samma hos Hornbach.
 
  • Gilla
Lassiter och 2 till
  • Laddar…
Dörrar och Bygghemma/DSV verkar populärt. Nedan ett av alla mina mail till Bygghemma efter att jag beställde innerdörrar:

Till: kundservice@bygghemma.se <kundservice@bygghemma.se>
Ämne: VB: [2022BGH268627]

Jag har ännu inte fått någon återkoppling på detta! Är nu så trött på detta ärende och på att ha dörrar liggande i vardagsrummet. Slänger snart ut dem på trottoaren så får ni hämta när ni vill och köper dörrar på annat håll.
 
  • Gilla
Lynn Wigardt och 7 till
  • Laddar…
Sertac Karabas Sertac Karabas skrev:
Min upplevelse med Bygghemma har varit extremt frustrerande och långt ifrån acceptabel. Jag beställde en ytterdörr, sidoljus och ett Yale-lås till min villa, som för närvarande totalrenoveras. Beställningen lades den 21 april 2024, och även om Yale-låset levererades utan problem, uppstod det allvarliga problem med resten av leveransen.

Först och främst fick jag reda på att ytterdörren hade skadats under transporten. Detta efter otaliga samtal och omkopplingar till olika avdelningar när jag försökte få reda på var min dörr fanns, eftersom snickarna på plats behövde den. Transportbolaget DSV meddelade mig att dörren hade gått sönder (PS Fattar inte hur man kan ha sönder en jävla ytterdörr) och jag blev hänvisad tillbaka till Bygghemma för mer information.

Trots flera försök att kontakta Bygghemma via både telefon och e-post fick jag oklara svar med e-post återkoppling mellan med minst 4-5 dagars fördröjning. Det är helt orimligt. Den 19 maj, nästan en månad senare, informerades jag om att sidoljusen jag har köpt var slut på lager med en oklar leveransdatum. Jag blev erbjuden en återbetalning eller att acceptera den skadade produkten med en liten kompensation, men det är fortfarande inte hur denna "lilla skada" är och får ingen återkoppling.

Byggarbetarna är på plats och kan inte bygga klart framsidan...

Sammanfattningsvis har denna erfarenhet med Bygghemma varit den sämsta jag någonsin haft med någon återförsäljare. Kundservicen är under all kritik med oacceptabelt långa svarstider. Jag rekommenderar absolut inte Bygghemma. Om du överväger att köpa byggmaterial, råder jag dig att vända dig till Bauhaus istället, där kundservicen är pålitlig och du åtminstone får det stöd du behöver.




Vill bara hålla med tidigare talare om Bygghemma 😥 Kundservice existerar inte i företaget! Köpte en varmvattenberedare på 300 liter till huset! Svets i värmepatrons röret gick sönder! Den var bara 6 mån gammal när den brakade ihop.Fick vänta 1 månad innan dom åtgärdade/bytte ut pannan😡 Det var vinter och kallt runt nyår.
Hela familjen var samlad då för några veckor! Hopplös kundtjänst som bara prioterade trasiga handverktyg den månaden😩 Sälja så mycket som möjligt utan kundansvar är deras grej! Har några andra otrevliga upplevelser med samma företag! Men kraften har sinat! Lars Evers Ps! Undvik företaget! Då får ni en lyckligare fritid

månaden
 
  • Gilla
  • Älska
Ellen223 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.