Nissens Nissens skrev:
Du menar att det sprutar precis hur långt som helst?
Håller du tillräckligt avstånd så kommer det inte på dig, det inser du nog själv.
Jag har inget direkt högtryck på min 2016. Men den sprutar på bra bak till de som ligger för nära. Om du håller dina 3 sekunder så får du inget på dig :)

Det är en del nya bilar som det inte skvätter på samma sätt.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
galento
Nissens Nissens skrev:
Du menar att det sprutar precis hur långt som helst?
Håller du tillräckligt avstånd så kommer det inte på dig, det inser du nog själv.
Det kan hända vid omkörning också , har också märkt / kännt detta . Det sprutar bra från en del. Men använder spolning själv också året runt , och med trumbromsar runt om på gammelbilen är det bra med avstånd 😎😎.
 
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Nissens Nissens skrev:
Du menar att det sprutar precis hur långt som helst?
Håller du tillräckligt avstånd så kommer det inte på dig, det inser du nog själv.
Du kan jiddra hur länge du vill men jag råkade ut för detta senast i förrgår på E4 mellan Fullerö och Uppsala så... Körde absolut inte ens i närheten av nära och träffades ändå, visserligen pyttelite men jag hade kunnat lega mycket närmare och det hade varit mer än 3 sekunder mellan. Jag vet inte om du vet det men i 110km/h färdas man 30,5 meter per sekund. Samt som @galento skriver så kan jag lika väl ligga i vänsterfil och spolmongot i högerfil och jag blir totalt nedblött om jag kör nedcabbat.
 
Redigerat:
Nissens
RoTe RoTe skrev:
Du kan jiddra hur länge du vill men jag råkade ut för detta senast i förrgår på E4 mellan Fullerö och Uppsala så... Körde absolut inte ens i närheten av nära och träffades ändå, visserligen pyttelite men jag hade kunnat lega mycket närmare och det hade varit mer än 3 sekunder mellan. Jag vet inte om du vet det men i 110km/h färdas man 30,5 meter per sekund. Samt som @galento skriver så kan jag lika väl ligga i vänsterfil och spolmongot i högerfil och jag blir totalt nedblött om jag kör nedcabbat.
Du är nog lite för känslig helt enkelt. Insekter och annat lär skita ner din bil än några mikrodroppar spolarvätska.
 
RoTe
Nissens Nissens skrev:
Du är nog lite för känslig helt enkelt. Insekter och annat lär skita ner din bil än några mikrodroppar spolarvätska.
Så om man kör/åker cab får man tåla spolarvätska i munnen?
 
Köra nedcabbat är ju, faktiskt, en medveten risk. Sen behöver man inte spola på jävelskap när man ser en.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nissens
RoTe RoTe skrev:
Så om man kör/åker cab får man tåla spolarvätska i munnen?
Tycker att du skall ha uppe vindrutan och munnen stängd. Då slipper du dessutom få in insekter där. Eller skall de bort också? 😂
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Finns ju även gott om motorcyklister som åker utan integralhjälm också, typ HD folket osv. Men jag antar att ni sprutar ner dessa på pin kiv också, bara för att ni kan så att säga.

Nissens Nissens skrev:
Tycker att du skall ha uppe vindrutan och munnen stängd. Då slipper du dessutom få in insekter där. Eller skall de bort också? 😂
Vindrutan tar insekterna, vätan går över vindrutan och sedan ner i baksätet. Det är därför många kör med sk windstopper som täcker baksätet, men då kan man ju inte köra passagerare där. Men det visste du ju, du som är expert på allt.
 
Blir ju även ett baksug med nercabbat
En tjejkompis som är väldigt noga med håret satt mitten bak när vi var ute på tur, håret stod rakt fram när vi åkte 90kmh, hon var inte så nöjd 😄
 
  • Haha
Fotografen
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
typ HD folket osv. Men jag antar att ni sprutar ner dessa på pin kiv också
Fasen. Du kom på mig. Ja jag erkänner att lördagsnöjet soliga sommardagar är att åka runt och spruta ner HA/HD-knuttar. Riktigt spännande kan jag lova. Du borde testa!
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Ni som gillar att kladda på gängorna, se och lär ;)

[media]
Den var bra. 👍
Det räcker inte att använda rätt verktyg. Man måste använda verktyg rätt!
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag är ganska säker på att jag fick de levererade hem.
👍 (Ang däck365) Beställde nyss därifrån med leverans hem.
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nackdelen är att man behöver vara hemma för att ta emot däckleveransen, som ofta är på arbetstid…
Nej inte riktigt (däck365) kan leverera till "alternativ adress" så om man har fast arbetsplats har man den möjligheten. Men allt passar inte alla alltid, så är det bara😎
 
S Stefan1972 skrev:
Vet man bara vad man gör så är inget ett "måste"......Att folk tappar hjul efter nåt beror sällan primärt på hur man drar åt utan att man inte gör rent navets och hjulets ytor. Eller så glömmer att dra helt.......
Visst är det bra att dra korrekt men det är sällan det är den springande punkten som sagt.
I en del fall kanske. När det är väldigt mycket mer komplicerat att göra rätt än att göra bra nog. Och man tror man kan göra bra nog.👍

Men att momentdra är så otroligt simpelt och tar i princip ingen extra tid för en amatör. En amatör klarar knappast att dra i närheten av rätt moment på känn, så som en erfaren mekaniker (kanske) kan. Att dra 20 hjulskruvar till rätt moment inom säg 10% klarar nog ingen om och om igen.
...tror jag...🤔
 
DennisCA DennisCA skrev:
Dubbla pumpar som är seriekopplade, nu är det bra med effekt:

[video]
Verkligen! Det kommer säkert att funka lika bra i motorvägsfart!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.