FredrikR FredrikR skrev:
Brushan!?
Illustration av en fågel med mörka och ljusa fjädrar, långa gula ben och skarp näbb, stående på gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
  • Haha
4774 och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Mecklaren ljuger också. Berätta inte för någon men han har en trollfabrik ihop med Antiklimax och Byggapan. Du kan tänka dig hur trollen som produceras där är! 😱
Sista 5 åren, är det så.
 
kashieda kashieda skrev:
Jag ska göra chaoz på din meck, kompis.
Jag hade tänkt ta ner min häck
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag hade tänkt ta ner min häck
Sänksåg, gärna med skena?
 
  • Älska
Henningelvis
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Sänksåg, gärna med skena?
Trams. I Kiruna använder vi napalm!
 
  • Wow
  • Gilla
  • Älska
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
FredrikR FredrikR skrev:
Går inte!

Och jag har inte hittat hur många varv man ska linda in vindskivorna i pappen...
Det är faktiskt pappen som ska lindas i vindskivor så den inte blåser iväg. Sen drar du en långburk över allt ihop och det håller en mansålder.

Långburkarna måste givetvis drickas upp först, och bjud gärna över grannen du har en konflikt med.

Men du måste vara noggran med hur många långburk-per-meter som går åt, eller LPM som vi i branschen kallar det, så det inte sinar halvvägs in i arbetet.

För ingen gillar en halvfylla på taket och det är inte avdragsgillt att åka till systemet och handla mer.
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
pjgb och 3 till
  • Laddar…
Men kan man inte skippa takpappen?
Det är väl långburken som är bärande?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
fribygg och 3 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Men kan man inte skippa takpappen?
Det är väl långburken som är bärande?
Men vad du tjatar! Om du ska ha ett tak utan takpapp måste du givetvis börja i rätt ände (neränden, det vet alla riktiga byggare) genom att värma upp källaren. Lätt att glömma bland alla långburk, men du vill inte ha ett protokoll där AntiAmex uppmäter en fuktkvot på över 7,2 volymprocent! Fråga inte hur jag vet.
 
  • Gilla
  • Älska
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Men vad du tjatar! Om du ska ha ett tak utan takpapp måste du givetvis börja i rätt ände (neränden, det vet alla riktiga byggare) genom att värma upp källaren. Lätt att glömma bland alla långburk, men du vill inte ha ett protokoll där AntiAmex uppmäter en fuktkvot på över 7,2 volymprocent! Fråga inte hur jag vet.
Alkoholstyrkekram! ❤️
 
  • Älska
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Men kan man inte skippa takpappen?
Det är väl långburken som är bärande?
Nej den måste lindas runt takfotsbrädor. Vindskivor,nockbrädor ,skorsten och säkert något annat som det står i byggapa annars är det okorrekt utfört.
 
Det där får man inte göra själv.
 
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
För ingen gillar en halvfylla på taket och det är inte avdragsgillt att åka till systemet och handla mer.
Man debiterar timmar för tiden att hämta material bara
 
  • Gilla
Unikt namn och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Nej den måste lindas runt takfotsbrädor. Vindskivor,nockbrädor ,skorsten och säkert något annat som det står i byggapa annars är det okorrekt utfört.
Vem är rekt och vad har hens okor med detta att göra?

Frågar åt en vän.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
N Niq skrev:
Man debiterar timmar för tiden att hämta material bara
Just, det står ju i kontraktet med vit text.
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Men vad du tjatar! Om du ska ha ett tak utan takpapp måste du givetvis börja i rätt ände (neränden, det vet alla riktiga byggare) genom att värma upp källaren. Lätt att glömma bland alla långburk, men du vill inte ha ett protokoll där AntiAmex uppmäter en fuktkvot på över 7,2 volymprocent! Fråga inte hur jag vet.
Varför tjatas det om långburk och dåligt minne hela tiden ❓ Det har ju inget samband.

Hur vet du det❓
 
  • Haha
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.