B
Så många frågor. Snickaren har gjort ett hål i befintligt kakel i golv för att få ner duschdörren, för att sedan höja upp den igen och till råga på allt då sätta fix, kakel och fog under duschdörren? Är snickaren hög?

Varför skulle dörren över huvud taget ned genom kaklet? Dörren ska vara på den övre ansatsen, inte nedanför, man har en gummiläpp i nederkant som leder vattnet rätt..

Du behöver avsluta arbetet nu om du inte vill ha mer problem.
 
  • Gilla
  • Haha
Artemisia och 13 till
  • Laddar…
Enl bild ser inte tätskiktet ut att vara förstört, endast lite klinker infästning av dörr är nog med 3 el 4 skruv i vägg med silikon dyl
 
  • Gilla
Permelite
  • Laddar…
B bygges skrev:
Så många frågor. Snickaren har gjort ett hål i befintligt kakel i golv för att få ner duschdörren, för att sedan höja upp den igen och till råga på allt då sätta fix, kakel och fog under duschdörren? Är snickaren hög?

Varför skulle dörren över huvud taget ned genom kaklet? Dörren ska vara på den övre ansatsen, inte nedanför, man har en gummiläpp i nederkant som leder vattnet rätt..

Du behöver avsluta arbetet nu om du inte vill ha mer problem.
Haha.. man häpnar verkligen. Extremt konstigt. Hade kunnat göra detta själv utan snickare. Undrar genuint också hur han tänkt att plattsättaren ska lösa detta.
 
F Fredde_bygg skrev:
Enl bild ser inte tätskiktet ut att vara förstört, endast lite klinker infästning av dörr är nog med 3 el 4 skruv i vägg med silikon dyl
Känns skönt att höra, tror inte det heller men man blir ju orolig 😅 Vad menar du med andra halvan av svaret?
 
Infästning är inte nedåt.. plattsättaren har ju gjort sitt o vvs brukar normalt montera duschdörrar men även snickare ibland..
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Väggskena för vikdörr menar jag
 
T
Som så många har sagt, bind fast snickarna i ett träd i skogen. Sen demontera duschväggen. Plattsättaren kontrollera så att tätskiktet är ok, om det är det så sätter han klinkersen. Sen så kan väggen sättas tillbaka, utanför klinkersen.

Att klinkersen är trasig är egentligen inget problem för tätskiktet eller att det skulle samlas vatten (det rinner bort ändå)
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Aha okej, tack då förstår jag. Ja alltså man häpnar verkligen. Blir inget mer jobb för honom.
 
Davidbagare
N Nicklas Wahlström skrev:
Haha.. man häpnar verkligen. Extremt konstigt. Hade kunnat göra detta själv utan snickare. Undrar genuint också hur han tänkt att plattsättaren ska lösa detta.
De flesta jobb en snickare gör går att göra själv om man har tid, lust och är någorlunda händig. Därav att det förmodligen finns väldigt många ”snickare” där ute på marknaden..
 
Davidbagare Davidbagare skrev:
De flesta jobb en snickare gör går att göra själv om man har tid och lust.
Ja. Sen ryggar jag som lekman tillbaka när det kommer till badrum. Detta blev dock en bakläxa
 
  • Gilla
Davidbagare
  • Laddar…
Davidbagare
N Nicklas Wahlström skrev:
Ja. Sen ryggar jag som lekman tillbaka när det kommer till badrum. Detta blev dock en bakläxa
Kan inte plattsättaren installera duschväggen med då? Han är förmodligen lika händig som snickaren. Om inte än bättre..
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Davidbagare Davidbagare skrev:
Kan inte plattsättaren installera duschväggen med då? Han är förmodligen lika händig som snickaren. Om inte än bättre..
Jo. Så får det bli :) ska dock upp kommod och skåp men ska kolla om han kan lösa det.
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
Alltså snälla... jag börjar på riktigt bli rädd för mänskligheten snart...

Här dyker ju upp riktiga tomtars verk dag efter dag känns det som.

Ja finner inga ord för vad denna tomten sysslat med men hantverkare, snickare eller något annat är han iaf inte och som någon skrev... kör ut honom och bind honom vid ett träd i skogen så långt från alla badrum i världen som går att hitta för han måste gå på droger om han får för sig att förstöra på detta viset. 😢😱

Precis som några redan nämnt så OM man nu ska göra ett skönhetslyft genom att lägga plattor på plattor så gör man ju det före man sätter in duschdörrarna för helvete. 🙃😠

Att duschdörren går att höja sen.... ja, men det är ju den inbyggda lyftfunktionen i "gångjärnen" för att det ska gå och öppna/stänga dörrarna med tanke på fallet i golvet.
Den funktionen försvinner ju när idioten sänkt ner dörrarna och tycker att plattsättaren ska figursåga plattorna efter dörrprofilerna. 🙃👎

Ursäkta ordvalet men vilken jävla dumskalle ni råkat ut för... jag tar mig för pannan och gråter 😢
 
  • Gilla
  • Haha
Robomow och 14 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Alltså snälla... jag börjar på riktigt bli rädd för mänskligheten snart...

Här dyker ju upp riktiga tomtars verk dag efter dag känns det som.

Ja finner inga ord för vad denna tomten sysslat med men hantverkare, snickare eller något annat är han iaf inte och som någon skrev... kör ut honom och bind honom vid ett träd i skogen så långt från alla badrum i världen som går att hitta för han måste gå på droger om han får för sig att förstöra på detta viset. 😢😱

Precis som några redan nämnt så OM man nu ska göra ett skönhetslyft genom att lägga plattor på plattor så gör man ju det före man sätter in duschdörrarna för helvete. 🙃😠

Att duschdörren går att höja sen.... ja, men det är ju den inbyggda lyftfunktionen i "gångjärnen" för att det ska gå och öppna/stänga dörrarna med tanke på fallet i golvet.
Den funktionen försvinner ju när idioten sänkt ner dörrarna och tycker att plattsättaren ska figursåga plattorna efter dörrprofilerna. 🙃👎

Ursäkta ordvalet men vilken jävla dumskalle ni råkat ut för... jag tar mig för pannan och gråter 😢
Haha.. jag skrattar till av ditt inlägg när jag tänker på vad som flugit i hans hjärna när han tog det fenomenala beslutet att sätta upp väggen… jag undrar verkligen hur han tänkt att plattsättaren ska lösa det. Blir en riktigt snygg u-formad klinkerplatta 🤣 men det estetiska får jag och kan jag leva med så länge han inte rubbat tätskiktet. Om jag inte avbryter honom nu är det väl säkert en tidsfråga. Blir ett spännande samtal imorgon
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
N Nicklas Wahlström skrev:
Haha.. jag skrattar till av ditt inlägg när jag tänker på vad som flugit i hans hjärna när han tog det fenomenala beslutet att sätta upp väggen… jag undrar verkligen hur han tänkt att plattsättaren ska lösa det. Blir en riktigt snygg u-formad klinkerplatta 🤣 men det estetiska får jag och kan jag leva med så länge han inte rubbat tätskiktet. Om jag inte avbryter honom nu är det väl säkert en tidsfråga. Blir ett spännande samtal imorgon
Ja, jag undrar ju verkligen seriöst om han har NÅGON som helst erfarenhet av den här typen av jobb eller vilken jävla grotta han krupit fram ur för jag kan inte föreställa mig att ens de värsta i branschen som jag stött på genom åren skulle komma på tanken att göra på detta viset... 😱😢
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.